Nya Yamaha MT-10 och XSR900

Vad tycker du?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag hoppas att MT-10 liksom MT-09/Tracer kommer i en snyggare halvkåpeversion senare, den tror jag på. Jag gillade inte MT-09 utseendet så mycket men tycker Tracer är skitläcker.

Jag är inte heller förtjust i den där Transformer/Predator-stilen. Fast man anar ju släktdragen med R1 -15... :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Inte omöjligt, jag hoppas att den inte hamnar över 140k. Yamaha har ju lyckats att hålla priserna ganska lågt på MT modellerna (bortsett från MT 125).
Den kommer ju definitivt att bli den dyraste Japanska streetfightern iallafall.

Jag gissar på Max 110 i grundutförande, antagligen precis över eller under 100. MT serien har ju hittills varit billighetshojar.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Yamaha har helt klart haft kul på "ritbordet" de senaste åren, det är ju inkråmet som varit för taffligt på ett gäng modeller: MT-01. MT-03, Bulldog, Mean Streak mfl. Hojar som ser ut att vara något dom inte är, hojarnas Opel Manta för 2000-talet.

Med MT-07 och 09 är man helt rätt tycker jag. :tummenupp för MT-10 även om det knappast är en hojtyp jag skulle köpa. :tummenupp:tummenupp för XSRn, alltid gillat naket oldskoolstuk
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Jag gissar på Max 110 i grundutförande, antagligen precis över eller under 100. MT serien har ju hittills varit billighetshojar.
Njaaaaa, det där är nog liiite väl mycket önsketänkande. Om den skulle hamna i pris med cb1000r och gsx s1000, alltså runt 125k så skulle det vara ett riktigt kap. Realistiskt kommer den nog kosta åtminstone ytterligare 10k
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag är också jäkligt sugen.. Tror dock att den kommer att sakna lite klös på topp
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Kungälv
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
Med så mycket flugor som kommer fastna överallt högt o lågt i den pilliga fronten (tänk bara att rengöra...) så kommer man ju tappa hälften av effekten och dubbel soppaförbrukning :gnissla:huvet:hihi
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
måste bara ha en mt10a någon gång, lite udda front men de gillar ja skarpt. men de får vänta tills dom kan köpas som begagnade och tills ja blivit lite äldre, lär ju inte va en superbillig försäkring för en 29 åring centralt i örebro :/
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Tackar! hoppas den finns på MC-mässan :) så man åtminstone kan provsitta men en provkörning vore bättre.

Saknas dock pris på Yamahas hemsida.
Skulle vara märkligt om den inte fanns på mc-mässan faktiskt... Vill också pilla på den och se vad dom kommit upp med sen min fz1. Fz1:an hade ju en bra bit mer effekt än närmsta konkurrenterna när den kom, kanske denna också får det. Kanske blir deras ess i rockärmen det. 170-180hk till det priset skulle ju göra den ordentligt intressant i jämförelse.

Priset är mest sannolikt det som kommer gälla. Återförsäljare får i regel information en bra stund innan den släpps officiellt
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
MT-10 kommer med 160 hk / 111nm@9000 rpm enligt denna video.

Ännu mer högvarvande än fz1:an då alltså...Är det 160 bakhjulshästar och ett inte allt för fördummat mellanregister så är det ju riktigt intressant till priset den landar på och blir en vass konkurrent till gsxs. Designen gör sig mer och mer tycker jag
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
diggar också Mt10an mer och mer, med lite snabb standard-rensning (röv, speglar, avgas, liten magkåpa) så blir det ju den brutalaste produktionsfightern nånsin!? ser jävligt rå/mekanisk ut verkligen.. ska bli spännande att provköra sen!!
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Är det bara jag som tycker den har vissa likheter med en 7 år gammal K1300R?
k1300r_K1200S_9.jpg
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
MT-10 kommer med 160 hk / 111nm@9000 rpm enligt denna video.


Det måste va ett helvete att tvätta och polera när det är så mycket detaljer på hojen:3freak Det blir inte heller lättre att få bort all jävla insekter från de ventilerade framskärmarna:hihi

Yamaha-MT-10-Headlamp-62449.jpg
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top