Petition om Rossi - Marquez.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Personligen tycker jag det var lätt redan under sändningen iom alla omtagningar och förstå att det inte utdelades någon spark. Blev faktiskt rätt så uppretad när en del av kommentarerna från sändningen upprepade gånger i emfas hävdade att VR sparkat Marquez och sen sågar VR rakt jämför fotknölarna. Hoppas det var ett olycksfall i arbetet, gillar annars kommentatorernas glöd o engagemang före under o efter rejsen :tummenupp
 
Last edited:

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Däremot!!! Om du nu är proffessionel videoredigerare - hur kan vi inom svensk RR utnyttja dig för att få ut vår sport bredare?

Jag vill tillägga att jag via mina kontakter på TV-sporten erbjöd dem att spela in en exklusiv intervju och göra ett reportage om Björn Gunnarsson vid tävlingarna på Anderstorp i början av maj 2015. Detta bara någon vecka innan BG påbörjade sin enorma satsning på The TT på Isle of Man 2015. Tyvärr var intresset tämligen iskallt. Redaktionen tenderar att intressera sig mer och mer för kraschade plastbitar, förvridna plåtrester och stukade framgafflar. Så det blev null den gången. Men jag ger inte upp!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag vill tillägga att jag via mina kontakter på TV-sporten erbjöd dem att spela in en exklusiv intervju och göra ett reportage om Björn Gunnarsson vid tävlingarna på Anderstorp i början av maj 2015. Detta bara någon vecka innan BG påbörjade sin enorma satsning på The TT på Isle of Man 2015. Tyvärr var intresset tämligen iskallt. Redaktionen tenderar att intressera sig mer och mer för kraschade plastbitar, förvridna plåtrester och stukade framgafflar. Så det blev null den gången. Men jag ger inte upp!

Kan få göra ett reportage i min "hojdelskyrkogård" då, där finns det förvridna plåtbitar, plastrester och böjda gafflar så det räcker till en heldag.... :D
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
En ny programidé:
SKROT-IDOL:D
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
J
Jag vill tillägga att jag via mina kontakter på TV-sporten erbjöd dem att spela in en exklusiv intervju och göra ett reportage om Björn Gunnarsson vid tävlingarna på Anderstorp i början av maj 2015. Detta bara någon vecka innan BG påbörjade sin enorma satsning på The TT på Isle of Man 2015. Tyvärr var intresset tämligen iskallt. Redaktionen tenderar att intressera sig mer och mer för kraschade plastbitar, förvridna plåtrester och stukade framgafflar. Så det blev null den gången. Men jag ger inte upp!

Nu behöver det inte göras så avancerat. Vi behöver bra trailers inför de olika racen som kan spridas viralt av både förare, arrangör och Svemo som ett första steg:tummenupp.

Men nu hade du ju lagt av.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Kan få göra ett reportage i min "hojdelskyrkogård" då, där finns det förvridna plåtbitar, plastrester och böjda gafflar så det räcker till en heldag.... :D

Jag upplevde en av dina surare krascher från 1:a parkett....
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Alltså vad är det där för puckad kommentar?

Proffessionell videoredigerare? Hade varit bättre om du klämt in med proffessionel LIVEredigerare. OM du suttit där, med de bilder som erbjöds just då hade kanske du också sagt en och annan kommentar som kanske i efterhand inte var rätt.

Sen är jag rätt säker på att nästa gång Nikola råkar ut för en liknande händelse så kommer han att agera på ett helt annorlunda sätt baserad på den erfarenhet han nu skaffat sig.

Däremot!!! Om du nu är proffessionel videoredigerare - hur kan vi inom svensk RR utnyttja dig för att få ut vår sport bredare?

Dina kommentarer var väl inte de mest genomtänkta heller?
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Rossi startar sist i Valencia! Källa FIM.
CAS dismisses request by Valentino Rossi for stay of execution of FIM Stewards’ decision.

On 4 November 2015, a preliminary hearing was held at the headquarters of the Court of Arbitration for Sport (CAS) in Lausanne in the matter Valentino Rossi v. the Fédération Internationale de Motocyclisme.

The FIM was represented by its Legal Director, Mr Richard Perret.

Following the hearing, the CAS issued an Order dismissing the application for a stay filed by Mr Rossi concerning the decision rendered on 25 October 2015 by the FIM Stewards (see Order attached).

The CAS ruling on the request for stay of execution does not prejudge the final award on the merits of the case.

In appealing to the CAS against the decision of the FIM Stewards, Mr Rossi seeks annulment or modification of the FIM Stewards’ decision taken at the Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix in Sepang, in which the FIM Stewards confirmed the 3 penalty points awarded by the Race Direction to Mr Rossi following an incident on Turn 14.

The FIM takes note of the ruling of the CAS.

As a consequence of this ruling, at the Gran Premi de la Comunitat Valenciana, last race of the FIM World Championship Grand Prix, Mr Rossi will start from the last position on the Grid.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag är inte någon fan av någon speciell förera även om jag tycker att Rossi är en levande legend och därför värd respekt. Men jag har nu sett några klipp ur olika vinklar i slow motion och vanlig motion, och jag kan för mitt liv inte fatta vad gnället handlar om. Han tar kurvan lite vidare än nödvändigt antingen för att stänga för omkörning i utgången eller för att visa MM att han inte uppskattar dennes vilda körning. MM får spelet i huvudet och kör ett chicken race bakifrån vilket bara kan sluta på tre sätt. Han själv, Rossi eller båda kraschar. Turligt nog är det galenpannan som kraschar. MM har en ocean av tid på sig att justera fart och vinkel för att undvika krock, men ger fan i det av ren och skär ilska eller dumhet. Att Rossi ska straffas för detta är i mina ögon rena rama tramset, eller än värre en kampanj bakom kulisserna, vilket jag verkligen inte hoppas.
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Dina kommentarer var väl inte de mest genomtänkta heller?

Det tycker jag.

Anledning:
Det är alldeles för enkelt att döma folk idag, man slänger ur sig ditten och datten några dagar efteråt via ett tangentbord när man dessutom har en massa bakgrundsfakta.
Det jag manade till är att trådskrivaren skulle sätta sig in i t.ex. Nikolas situation, just där just då, där han skall leverera live och med de medel han hade just då. Sjukt svårt.

Jag skrev dessutom att jag tror att Nikola - som också är en människa - tänker om både en och sju ggr på vad han skall säga nästa gång han ställs inför något liknande.

Förstår du nu hur jag menar?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det tycker jag.

Anledning:
Det är alldeles för enkelt att döma folk idag, man slänger ur sig ditten och datten några dagar efteråt via ett tangentbord när man dessutom har en massa bakgrundsfakta.
Det jag manade till är att trådskrivaren skulle sätta sig in i t.ex. Nikolas situation, just där just då, där han skall leverera live och med de medel han hade just då. Sjukt svårt.

Jag skrev dessutom att jag tror att Nikola - som också är en människa - tänker om både en och sju ggr på vad han skall säga nästa gång han ställs inför något liknande.

Förstår du nu hur jag menar?


Ja men Niko hävdade ganska länge och även IDAG näms SPARK! Silja är uppenbarligen på en annan nivå och jag fick hejda mig själv då jag har samtalat med dig men det du skrev kunde lika gärna komma från någon som var -20år. Det reagerade jag på.

Jag har inte stört sig nämnvärt på Tobias eller Niko tidigare men efter Sepang och de hittills tre träningarna är har han iaf gett mig mer kvitto på att han bör tänka sig ännu mer på vad han säger. Det räcker uppenbarligen inte med 7ggr för herr Niko.

Förstår du vad jag menar? Vad ja reagerade på? :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Haha 2st beter sig illa och han har 11 500 000 fans?

0.00001739% är svin? Hahaha helt okej för mig:tummenupp

Du har inte sett särskilt mycket på sociala medier va? Många beter sig som kompletta idioter mot Marquez och Lorenzo. Helt jävla befängt beteende.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jaja hur som helst gillar jag inte Lorenzo alls, dryg fan. Snabbast är han dock tyvärr men hoppas han krashar imorrn?
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Jaja hur som helst gillar jag inte Lorenzo alls, dryg fan.
Hur många elitidrottsmän har du lärt känna? Jag frågar därför att jag tror att du skulle uppfatta de flesta professionella idrottsmän som dryga när du umgås med de över tid i olika sammanhang. Att kompromissa och göra avkall på sina egna intressen för andras skull har liksom aldrig varit deras grej. De sätter sig själva främst och prioriterar sina intressen och sina behov. Och människor i deras omgivning hjälper dem, ställer upp och berömmer. Då tror jag att man blir väldigt jobbig att ha att göra med när andra vill att man ska göra saker som man egentligen inte vill, inte är intresserad av och när andra inte berömmer. Man uppfattas som dryg. Men när man vinner, får beröm och inte behöver göra sånt som är tråkigt - då är man karismatisk och glad.

:)
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hur många elitidrottsmän har du lärt känna? Jag frågar därför att jag tror att du skulle uppfatta de flesta professionella idrottsmän som dryga när du umgås med de över tid i olika sammanhang. Att kompromissa och göra avkall på sina egna intressen för andras skull har liksom aldrig varit deras grej. De sätter sig själva främst och prioriterar sina intressen och sina behov. Och människor i deras omgivning hjälper dem, ställer upp och berömmer. Då tror jag att man blir väldigt jobbig att ha att göra med när andra vill att man ska göra saker som man egentligen inte vill, inte är intresserad av och när andra inte berömmer. Man uppfattas som dryg. Men när man vinner, får beröm och inte behöver göra sånt som är tråkigt - då är man karismatisk och glad.

:)

Men varför uppfattas inte Rossi som dryg? :va
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du har inte sett särskilt mycket på sociala medier va? Många beter sig som kompletta idioter mot Marquez och Lorenzo. Helt jävla befängt beteende.

Finns såklart trist historik överallt där bägaren rinner över. Jag aktar mig för att klappa mig på bröstet för en del inlägg jag gjort här inne genom åren. Du var å andra sidan själv inte så värst blyg förr, du tog gärna varje tillfälle att håna o förnedra, ofta en viss förare och de SH medlemmar som då inte passade in i ditt tycke.

För övrigt var det som vanligt sportsligt en stor njutning att se Jlo,i dag som alla andra dagar. Även om jag gärna vill se VR ta sin 10.a, blir jag inte svart av ilska om Jlo står där med VM pokalen :tummenupp
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Men varför uppfattas inte Rossi som dryg? :va
Som jag skrev så är ju miljön som både Rossi och de andra stjärnorna lever i så ytterst anpassad efter deras behov att deras sämre sidor sällan framträder. Om du umgicks med Rossi i en vardaglig kontext som krävde att han anpassade sig efter dig och dina önskemål och egenheter skulle du troligen få se något annat än det breda leendet och "Ciao!".

:)
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top