8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jaja, Marquez startade väl sist i Valencia i sitt sista moto2-race med gott resultat.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jaja, Marquez startade väl sist i Valencia i sitt sista moto2-race med gott resultat.

Och DP vann MotoGP genom att starta från depån och köra om hela fältet. Så ingenting är omöjligt. Särskilt inte om förhållandena blir som vanligt i Valencia.
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Ett uttalande av Iannone. Översatt med Google Translate, men andemeningen går väl fram ändå.

"Valentino och jag är goda vänner och jag har en otrolig respekt för honom. Regeln som finns mellan vi förare, är det dock att det inte finns några vänner i loppet" .

Saxat ur en italiensk sportsida

Så en får väl hoppas att det blir ett kul race nästa söndag, utan märkliga pakter från nåt håll.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
"Valentino och jag är goda vänner och jag har en otrolig respekt för honom. Regeln som finns mellan vi förare, är det dock att det inte finns några vänner i loppet" .

Så en får väl hoppas att det blir ett kul race nästa söndag, utan märkliga pakter från nåt håll.

Ja...men då så. Fritt fram för alla att köra med måttot. JAG ska FRAM och FÖRBI!! :rolleyes:

Det finns nog inga pakter. Men för racingens anda kan man väl tycka att det avslutande racet skulle haft lite andra förutsättningar.

Om inte om. Fanns. MM:s körning på PI, Rossis uttalande på presskonferensen, MM:s valpiga beetende, Rossis markering mot den lilla valpen. Som inte hade mer att komma med än att han vurpade. :3freak Rossis något orättvisa bestraffning.

DÅ hade vi haft det. Andra förutsättningar alltså.

Fan att man ska behöva vänta en vecka till. :gnissla

//M

Nåväl. Må bäste man vinna. Behöver inte vara en vinnare som vinner.

Min önskepall ser ut såhär.

Rossi,
Pedrosa
Pedrosa
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Detta berör många av dina "om inte om":

http://www.motorsport.com/motogp/news/opinion-rossi-reaped-what-he-sowed-at-sepang/

-P-


Ja...men då så. Fritt fram för alla att köra med måttot. JAG ska FRAM och FÖRBI!! :rolleyes:

Det finns nog inga pakter. Men för racingens anda kan man väl tycka att det avslutande racet skulle haft lite andra förutsättningar.

Om inte om. Fanns. MM:s körning på PI, Rossis uttalande på presskonferensen, MM:s valpiga beetende, Rossis markering mot den lilla valpen. Som inte hade mer att komma med än att han vurpade. :3freak Rossis något orättvisa bestraffning.

DÅ hade vi haft det. Andra förutsättningar alltså.

Fan att man ska behöva vänta en vecka till. :gnissla

//M

Nåväl. Må bäste man vinna. Behöver inte vara en vinnare som vinner.

Min önskepall ser ut såhär.

Rossi,
Pedrosa
Pedrosa
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Tittade precis på After The Flag #13.
Nu griper de verkligen efter halmstrån, vad är det för skit dem
börjar med att visa?

Avsnittet tar sin början med ett sex minuter långt inslag där två förare målar av Danny Kent
på ett fält i Phillip Island.
Det måste vara den absolut sämsta Dorna-produktion jag sett på länge.
Skitmanus, skitidé och skitutförande. Sex minuter!
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Tittade precis på After The Flag #13.
Nu griper de verkligen efter halmstrån, vad är det för skit dem
börjar med att visa?

Avsnittet tar sin början med ett sex minuter långt inslag där två förare målar av Danny Kent
på ett fält i Phillip Island.

Men nu förstår jag dig inte. Hur skulle vi annars få ta del av de mjuka och mer estetiska aspekterna av MC-racing tycker du?
:tungan
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Enligt SH logik är det den som vunnit flest race under en säsong och inte poäng (ex. 2006) som är värdig vinnare av den säsongen. Om JL vinner hela skiten på Valencia, då är han inte värdig titeln som jag tolkar det. Ska bara racesegrar räknas i ett nytt poängsystem eller bara Rossi´s poäng? Man må ha idoler, men kärleken till sporten måste väl komma först eller? Och det känns ju skönt att vi har näthatare även på detta forum annars skulle det vara något fel på forumet.... Kram till er osäkra rr-fantaster som gillar och lägga ut fotoshopbilder på era Idoler.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
förstår inte hur du menar?
Om två förare hamnar på samma antal poäng så e det ju antal vinster som avgör. eller hur.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Enligt SH logik är det den som vunnit flest race under en säsong och inte poäng (ex. 2006) som är värdig vinnare av den säsongen. Om JL vinner hela skiten på Valencia, då är han inte värdig titeln som jag tolkar det. Ska bara racesegrar räknas i ett nytt poängsystem eller bara Rossi´s poäng? Man må ha idoler, men kärleken till sporten måste väl komma först eller? Och det känns ju skönt att vi har näthatare även på detta forum annars skulle det vara något fel på forumet.... Kram till er osäkra rr-fantaster som gillar och lägga ut fotoshopbilder på era Idoler.

Tror du fått det hela om bakfoten. För att vinna ett mästerskap så krävs flest antal poäng. Hamnar förarna på lika antal poäng så kollar man på den som vunnit flest race. Det är bara så det är och alltså inget snack om vem som är värdig osv utan det som står i reglementet och gjort så länge.

Om nu förarna skulle ha samma antal poäng och samma antal segrar så TROR (ej säker då det aldrig hänt?) jag att man kollar på antalet 2:a platser man har.

Om JL vinner i Valencia och hamnar på samma antal poäng som VR så vinner JL då han har fler racesegrar under säsongen.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Enligt SH logik är det den som vunnit flest race under en säsong och inte poäng (ex. 2006) som är värdig vinnare av den säsongen. Om JL vinner hela skiten på Valencia, då är han inte värdig titeln som jag tolkar det. Ska bara racesegrar räknas i ett nytt poängsystem eller bara Rossi´s poäng? Man må ha idoler, men kärleken till sporten måste väl komma först eller? Och det känns ju skönt att vi har näthatare även på detta forum annars skulle det vara något fel på forumet.... Kram till er osäkra rr-fantaster som gillar och lägga ut fotoshopbilder på era Idoler.

Kärlek för sporten inkluderar att man vill se de 2 bästa förarna köra ett normalt race mot varandra på den sista banan på året där hela mästerskapet avgörs. Det är dessutom negativt och ser oansvarigt ut för sporten att man väljer att bestraffa "irresponsible riding" där man hävdar att man är en fara för andra förare först nästa race och inte omedelbart under det racet där "faran" skedde.

Om en fotbollsspelare sparkar någon på smalbenet så väljer man inte att utreda det i efterhand för att sedan ge bestraffningen i den sista finalmatchen.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det är dessutom negativt och ser ansvarigt ut för sporten att man väljer att bestraffa "irresponsible riding" där man hävdar att man är en fara för andra förare först nästa race och inte omedelbart under det racet där "faran" skedde.

Nu var man väl inte säker på huruvida det faktiskt var något regelbrott, därför skedde först en utredning för att ta reda på detta.
Eftersom utredningen inte går på ett ögonblick så kan man heller inte utdela straff på en gång.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Glad allahelgona helg, FORZA VALE #46:yoparty

image.jpg

Edit: glömde att kreditera kompisen, det är hans konstverk som jag fick skickad till mig:)
 
Last edited:

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Enligt SH logik är det den som vunnit flest race under en säsong och inte poäng (ex. 2006) som är värdig vinnare av den säsongen. Om JL vinner hela skiten på Valencia, då är han inte värdig titeln som jag tolkar det. Ska bara racesegrar räknas i ett nytt poängsystem eller bara Rossi´s poäng? Man må ha idoler, men kärleken till sporten måste väl komma först eller? Och det känns ju skönt att vi har näthatare även på detta forum annars skulle det vara något fel på forumet.... Kram till er osäkra rr-fantaster som gillar och lägga ut fotoshopbilder på era Idoler.

Förstår inte heller riktigt. Det verkar som du både missuppfattat och inte riktigt har koll på vem som har flest racesegrar denna säsong av VR och JL. När du först skriver:

Enligt SH logik är det den som vunnit flest race under en säsong och inte poäng (ex. 2006) som är värdig vinnare av den säsongen.

Och sedan:

Om JL vinner hela skiten på Valencia, då är han inte värdig titeln som jag tolkar det.

:va
 
Last edited:

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Förstår inte heller riktigt. Det verkar som du både missuppfattat och inte riktigt har koll på vem som har flest racesegrar denna säsong av VR och JL. När du först skriver:

Enligt SH logik är det den som vunnit flest race under en säsong och inte poäng (ex. 2006) som är värdig vinnare av den säsongen.

Och sedan:

Om JL vinner hela skiten på Valencia, då är han inte värdig titeln som jag tolkar det.

:va

Ni som inte var med 2006 och är ursäktade, glömde ironiknappen igen.Det var den ena ursäkten efter den andra varför Hayden inte var värdig mästare trots att han hade fler poäng än Rossi. Har nog ok koll på hur det funkar i RR-racing, tävlat på hobbynivå och har hela två pokaler i RR. Hoppas på en superrace där Rossi tränger sig fram lite lagom!? och det blir lika i poäng så Lorenzo vinner på fler segrar.

Tippar en helspansk pall.:D
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top