25 OCT - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det enda som spelar roll är att VR kommer före JL.

Hondorna ser starka ut så jag hoppas på en fight mellan DP och MM samt en mellan VR och JL.

1.DP
2.MM
3.VR

Rossis uttalande är ju en fantasktisk mediakupp då han helt plötsligt får alla journalister att koncentrera sig på detta och om inte MM antingen slår båda eller kommer efter båda så kommer detta få nya höjder. Det kommer garanterat finnas i deras tankar oavsett dom vill eller inte.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jag tror risken är stor att Markisen avgör mästerskapet
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Mindgames eller inte. Riktigt unket uttalande av Rossi. Han får helt enkelt se till å vara med när starten går. Han kan ju inte tro att han ska kunna glida genom fältet utan motstånd bara för att mästerskapet ska stå mellan honom och Lorenzo. Finns mer än 1 plats i mästerskapet som ska avgöras.

\Masonit
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Håller med Masonit här. Strategi eller ej så tycker jag det är unket. Jag hoppas fortfarande att Rossi vinner mästerskapet men tycker ändå att #46 flaggan på garageväggen förlorade lite av sin lyster.

Nä nu ska jag flytta över fokus till mitt eget race imorn på tofta skjutfält!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Det känns som en PR kupp just det där med att han säger att han körde om Rossi på samma sätt som Rossi körde om Stoner i korkskruven samt att han inte är säker på att Marquez verklgien hade Rossi som Idol samt att Marquez är arg efter Argentina och Assen. Samt att han säger att Marquez inte vill att Rossi ska vinna för då behöver Marquez ta ytterligare en tittel för att slå Rossi i totalen.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
More, more. Älskar drama å intriger å motogp går mer å mer mot en såpopera. Har ju ändå varit "vita lögner" ganska länge när de klipper från rejsingen å visar miner från manskapet i teamet så man missar dyrbara omkörningar. Hur svårt e det att lägga in en liten ruta i ena hörnet för sådant. en liten ruta i ena hörnet för andra fighter på banan hade oxå varit nice, men neeeej rykten, intriger å gester i boxen verkar mer intresant än rejsingen nu för tiden. men men
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Efter ett gäng pilsner ikväll så är det dags att ställa klockan inför morgondagens kval. Känns faktiskt intressant i samtliga klasser, så det blir nog en tidigt ställd klocka för att njuta av så mycket racing som möjligt.. När kändes FP4 lika intressant som nu förresten?!

Hoppas Duccen har fortsatt farten med sig, men sen hoppas jag även på ett bra kval av Smith. Vem försöker jag lura?! Kom igen nu Rossi, kvala vettigt!!!
 

Smagatusk

Guest
Helt klart ett mind game, nästa gång Marquez ligger bakom Lorenzo så kommer han vilja gå om för att visa att Rossi hade fel.

Absolut ett mindgame! Marquez kommer att göra allt för att ta sig om Lorenzo för om han inte gör det - nu efter att Rossi har sått sitt lilla frö - kommer han att få hela Rossi-klacken efter sig med burop.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skulle inte förvåna om Kent med sitt svaga psyke kör bort VM titeln.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Åh va gott att se fp4 och q:)

Mysigt släpp Ian fick;)

- - - Updated - - -

Lorenzo kraschar!!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tar man av bromsoken ihop med framhjulet? Har man snabbkopplingar för slangarna?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Verklgen, studsar ju inte mer än för någon annan?
Han såg väldigt konfunderad ut själv!
Blir han störd?:fyllisar
Avåkningen i sig stör nog inte. Däremot, om han inte får reda varför kan det eventuellt sätt ett minimalt hjrnspöke i den kurvan...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top