Video Kinakamera SJ4000 klarar inte vibrationer?

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jag beställde hem en SJ4000, dålig ljud & bild vid högre varv. Den är monterad på styret.Har ni tips på annat montage eller inställningar som ger bättre kvalitet? Eller är den bara så dålig?
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jo det är ett känt faktum, men den fick bra användarrecensioner på många ställen. Troligen sådana som använder kameran till lugnare aktiviteter som t ex fjällvandring, dykning och skogspromenader. Tur att den var billig.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag har också en SJ4000, har inte upplevt dom problemen alls. Känns som att antingen är din för stumt monterad eller så blir det något resonansljud på just din hoj som stör kameran. Kan ju såklart vara ett måndagsex också, men jag tycker kameran håller hög kvalité sett till priset.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det var helvete vad risig den var. Tack för filmen, var nära att beställa en sån då dom är löjligt billiga men nu får det vara. Kompetterar nog med en till Sony istället även om det blir x10 på priset. Skall eventuellt till Hongkong om några veckor, kanske finns billigare där.

Men det var en trevlig bit asfalt.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Finns dåliga kopior på S4000 - kanske ett sånt exempel du köpt :brynad
Jag har en SJ4000 själv och tycker bilden blir helt okej, dock blir ljudet rätt kasst när man har den i det vattentäta höljet.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Det är originalet. Jag får väl prova med något annat fäste annars blir det till att köpa bättre kamera . Vad jag ser på kameran är att den vibrerar mycket vid högre varv eller höga farter. Jag känner inget i handtagen men kameran sitter precis bredvid styrfästet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har också ett par SJ4000, och monterar på styret, fast gummiupphängd, det låter fördjävligt om ljudet pga vibrationer, men bilden är okej även om det vibrerar en del. På hjälmen är ljudet inte stört av vibrationerna, men väl av fartvinden. Bilden är väl okej där med.
https://www.youtube.com/watch?v=4eW3xalLx7U
Den videon kommer ljudet från hjälmkameran, för att ljudet från kameran på styret hamnade fel.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det är originalet. Jag får väl prova med något annat fäste annars blir det till att köpa bättre kamera . Vad jag ser på kameran är att den vibrerar mycket vid högre varv eller höga farter. Jag känner inget i handtagen men kameran sitter precis bredvid styrfästet.

Prova att sätta tänderna mot styret när du varvar så märker du nog tydligare om det finns vibrationer.

Skulle också gissa på att det blir någon slags resonans mellan vibrationerna och kamerans inspelning som ger såna vågor i bilden. Mer vibrationsdämpande material mellan kameran och hojen hade iaf varit mitt första steg.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top