Långa svarstider för er också?

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Gjorde mig till och plåtade hur det ser ut för mig allt som oftast, långa svarstider från 10sekunder till att jag tröttnar och stänger ner och då är jag ändå gammal och tålmodig då jag kommer ihåg telefonmodemen.....

Dessa små scriptfelsfönster kommer upp en 4-5 gånger i rad, ett nytt direkt jag klickar bort det första, spelar ingen roll om jag klickar ja, nej eller kryssar, ingen skillnad.
Spelar ingen roll om adblock är på eller av, samma fönster och långa svarstid, enda skillnaden är att det är reklamfritt med adblock på.

Ingen skillnad med virusprogram/brandvägg på eller av och ingen skillnad om burken stått på några dagar eller är nystartad heller........

win10 och senaste uppdateringen, inget extra förutom adblock.View attachment 423895

Tråkigt att höra. Jag är ledsen och säga detta, men om du kör en annan webläsare tror jag att det mesta av dina problem löser sig. Iallafall script felen.

Prova Firefox eller Chrome, Internet Explorer är inte alls bra.


prova också att (tyvärr) akrtivera Adblock på sporthoj.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Firefox och Adblock myyyyyycket snabbare än Chrome utan.
Med lite tur kanske det inte heller blir dubbelcitat :smasha

- - - Updated - - -

Firefox och Adblock myyyyyycket snabbare än Chrome utan.
Med lite tur kanske det inte heller blir dubbelcitat :smasha
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
:rofl :rofl :rofl :lol :lol
Inte det nej.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Riktigt långsamt även via TapaTalk och inte ovanligt att forumet inte svarar alls...
 

Smagatusk

Guest
inte ovanligt att forumet inte svarar alls...

Och det i dubbel bemärkelse. Här har vi spekulerat i flera dagar och gissat vad felet är utan någon respons från ansvarig. Det finns ju ett helt gäng med såna här trådar snart så det är väl läge med en sticky nånstans.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Får kännslan av att de antingen inte vet själva eller så har det med reklamen att göra (Ovanligt att aids ads förstör en hemsida.) Jag skulle gladeligen donera för att hemsidan skulle fungera utan ads.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Ligger inte forumet på en server i mååååålnet? Kan vara att mååålnleverantören har lite strul?

Det är hög latency iaf, oavsett browser för mig men Firefox funkar bäst (som vanligt)
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Gjorde mig till och plåtade hur det ser ut för mig allt som oftast, långa svarstider från 10sekunder till att jag tröttnar och stänger ner och då är jag ändå gammal och tålmodig då jag kommer ihåg telefonmodemen.....

Precis. Dessutom känns det som att surfning på ett 28,8-modem var snabbt jämfört med hur det är nu...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Du har rätt. Att surfa på Sporthoj tar alldeles för mycket tid. Ska hålla mig härifrån ett tag, man blir bara så jävla frustrerad att ingenting händer när man klickat på trådar.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Någonting är ju allvarligt trasigt på den här hemsidan...

Man klickar EN gång på posta. Efter måååååååååååååååååååååååånga sek väntan får man det här tillbaka.

Och att det heter snabbsvar är ju ett hån. Att skriva kanske är snabbt, men att posta är fanimej inte snabbt.

150927_dublett.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tja. SH kanske inte är lönsamt längre?
Varför skulle de vilja lägga pengar på en sida som kanske sakta är på väg ner i graven?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Förstår er och jag har klagat som ett mongo imorse. Det fick effekt, och serven uppgraderades! Nu flyter det som aldrig förr! :) hoppas ni kan vara lite mer muntra nu!
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Japp. Kan säga att det var väl tur att man kollade in här på kvällen (bara för att se hur segt det är) och fick en helt ny upplevelse.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top