Key code - bra eller?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En kille ringer och berättar att mitt personnr ligger ute på nätet, helt öppet för vilka tjuvar och banditer som helst att använda. "Key code" kan däremot snabbt meddela mig om nån försöker använda mitt pers.nr. i syfte att göra kreditupplysningar i mitt namn, detta för bara 500 spänn om året.

Bra eller dåligt? :va

http://keycode.se/produkt/skydda-ditt-id
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Såna samtal har jag oxå fått å avisat dom...
Om någon försöker kreditupplysning på ditt person nr så får du hem kopia på de...
Olåst brevlåda kan skapa att någon snor din post...
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
http://www.konsumentverket.se/Sok/?searchQuery=keycode

Det är sjukt att de får fortsätta hålla på med detta.

Säger som jag alltid säger. Allt som säljs över telefon är skräp eller bluff, håll er borta från all sån marknadsföring!

Om du vill ha en tjänst som skickar en notifiering när kreditupplysning görs (om du inte orkar vänta på posten) så erbjuder UC det själva via www.minuc.se
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Var det en säljare från Key Code som ringde?
Ja.

Såna samtal har jag oxå fått å avisat dom...
Om någon försöker kreditupplysning på ditt person nr så får du hem kopia på de...
Olåst brevlåda kan skapa att någon snor din post...

Man får ju alltid hem ett brev när någon gör kreditupplysning...

Jag sa också till honom att man alltid får kopia skickad hem, men han menade att då har tjuvarna redan hunnit köpa ett par 60" TV i mitt namn. Med deras system kommer varningen tidigare, om det nu var via mail eller sms.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja.





Jag sa också till honom att man alltid får kopia skickad hem, men han menade att då har tjuvarna redan hunnit köpa ett par 60" TV i mitt namn. Med deras system kommer varningen tidigare, om det nu var via mail eller sms.

Det låter som en väldigt oseriös säljmetod... Du frågade inte händelsevis om var ditt personnummer fanns på nätet?

Jag hade iaf inte köpt deras service. Det spelar ju ganska föga roll om du får notifieringen på SMS samma dag eller via brev 2 dagar senare... Det går ändå köpa datorer/tvapparater och allt möjligt annat innan du hinner göra något för att hindra det.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Näe, 031-7586193 (numret han ringde från) blir nog markerat som "Blä" i telefonboken.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det låter som en väldigt oseriös säljmetod... Du frågade inte händelsevis om var ditt personnummer fanns på nätet?

Jag hade iaf inte köpt deras service. Det spelar ju ganska föga roll om du får notifieringen på SMS samma dag eller via brev 2 dagar senare... Det går ändå köpa datorer/tvapparater och allt möjligt annat innan du hinner göra något för att hindra det.

Nej, jag vet inte var han hittat numret, tänkte inte på att fråga.

Det var precis min tanke, att brottet redan är gjort, långt innan de hinner knappa iväg ett mail till mig.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Jag skyr telefonförsäljare som pesten. Om de aktivt behöver söka upp dig för att sälja något så är risken överhängande att "erbjudandet" de kommer med gynnar dem mer än det gynnar dig.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
TV-shop, telefonförsäljare och hemförsäljning har en sak gemensam, där samlas skiten som inte går att avyttra på normalt sätt, när inte ens det går att sälja prylarna den vägen hamnar de i en låda på ÖoB eller Ullared.

Bäst är att sälja abonnemang på diverse skit den vägen, alla med uppsägningstid minst en månad innan avtalets utgång och med den stora "förmånen" att du har kredit på första månaden så fakturan ramlar in lagom till ny period.........fy fan! :mad:
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag tycker illa om telefonförsäljning, men värst är snorvalparna på stan som hänger på mig och högljutt "bara ska visa ett förmånligt erbjudande (snordyrt abonnemang), det tar bara en sekund."
De ger sig ofta inte innan man höjer rösten i det tonläget att folk stirrar - på mig, som om det var jag som var dum i huvet! :mad:
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker illa om telefonförsäljning, men värst är snorvalparna på stan som hänger på mig och högljutt "bara ska visa ett förmånligt erbjudande (snordyrt abonnemang), det tar bara en sekund."
De ger sig ofta inte innan man höjer rösten i det tonläget att folk stirrar - på mig, som om det var jag som var dum i huvet! :mad:

Supersoaker turret som styrs med joystick? :fakta
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker illa om telefonförsäljning, men värst är snorvalparna på stan som hänger på mig och högljutt "bara ska visa ett förmånligt erbjudande (snordyrt abonnemang), det tar bara en sekund."
De ger sig ofta inte innan man höjer rösten i det tonläget att folk stirrar - på mig, som om det var jag som var dum i huvet! :mad:

Dom hoppar inte på mig iaf, för de räcker me att spänna blicken i dom så vågar dom inte komma fram....
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Dom ringde mig om och om igen trots att jag bad dom att dra åt helvete och aldrig ringa igen. Till slut efter jag mailade någon högre person där tog dom bort mig ur sina register. Jävla skojarföretag. Googla skiten. Är ju fullt med folk som blivit lurade av dom
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Key code är på Plus just nu. Pajasföretag!

Blir att kolla SVT play imorrn.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Telefon- och abb-försäljare i centrum avvisas mycket enkelt med svaret - "Jag har mobil via min kommunala arbetsgivare, så det är du som betalar vad jag än ringer med."
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
På tal om personnummer som "typ" är offentliga.
Har du den minsta hum om hur internet fungerar kan du nog knappa fram ett fullständigt persnr på 10min, frågan är väl vad man ska göra med det?
Hade det varit så lätt att scama folk hade samtliga haft varenda konto tömt nån gång i månaden.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top