-

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Biltema har godkänt skivbromslås för en billig peng och ganska liten storlek, kan dock inte svara på hur bra det är jämfört med andra märken.
Men oftast lyfter de ju in hojen i en skåpbil eller liknande så då spelar det ju ingen roll om den inte är fastlåst i marken.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Jag kör med Abus Detecto 8077. Så länge det är godkänt så kvittar det väl egentligen för försäkringsbolaget men jag kände att det kunde vara bra med ett larmlås ändå. Dels för att man inte riskerar glömma det på skivan om man inte använder senilsnodd och hamnar i andra tankar, dels för att det piper om någon annan får för sig att peta på hojen när den är låst så nån form av avskräckning är det nog.

Det är ju å andra sidan inte jättelitet men det brukar få plats i förvaringsfacket på de flesta hojar.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag rekommenderar Abus 8077 med, har ett sånt och jättenöjd. Det kostar ju några kronor, men det är det värt. Ljud signalen är inte jätte starkt, men det hörs helt okej.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Det är fint o bra med lås och skivbromslås men gör det lite svårare för kräken och lås alltid fast hojen in någon fast punkt med typ Abus cobra wire.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jag låser fast hojen med godkänd kedja i ett betonggolv samt har ett ABUS larmlås samt styrlåset. Inbillar mig att det blir för "besvärligt" att ta med hojen då. Problemet är när man inte parkerar hemma, släpa med en kedja är lite jobbigt och tungt
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top