Hej igen! Hjälmkamera....

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Innan det spytts galla så vill jag säga att jag läst igenom forumet och inte hittat något om mina frågor :)

Jo, körde Mälaren runt i lördags med "några" andra... Såg att det fanns hjälmkameror på en hel del. Häftigt tänkte jag och måste testa.

Fråga 1. Var kan man köpa en "actionkamera" som duger testa med billigt och som duger för det ändamålet? Har flygplanstejp på jobbet så nada problem fästa på hjälmen kan tilläggas.

Fråga 2. Måste väl vara en kamera med fjärr eller av/på kabel så att man kan styra den under körningen på enkelt sätt?

Återigen tacksam för svar

/PeterDeleter
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Nu hittar jag inte tråden här å forumet som täcker det mesta som du undrar över.
Kommer inte ihåg vad den heter men det är någon kina kopia som finns at hitta på ebay för drygt en femhunka, fästen och sådant borde medföljas.

Remote finns det till gopro vet jag men det är inte helt nödvändigt mer än för bekvämlghetsskäl.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Har flygplanstejp på jobbet"

Vafan, tejpar dom ihop flygplanen?

Japp.
124998123.GKDV6dSZ.DuctTapeonAirplaneEngine.jpg

De flesta actioncams kommer väl med hjälmfäste, så det är bara att välja och vraka. Själv har jag en SJCAM, den funkar hjälpligt, men ljudet är fullkomligt värdelöst.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Kul ni är :)

3M dubbelhäftande (inte gaffa-tejp) och bästa kallas ju även flygplanstejp... (Ryan Air) :)

SJCAM? Finns inget billigt prova med ni kan rekommendera på "gubbdagisar"?

/PeterDeleter
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kul ni är :)

3M dubbelhäftande (inte gaffa-tejp) och bästa kallas ju även flygplanstejp... (Ryan Air) :)

SJCAM? Finns inget billigt prova med ni kan rekommendera på "gubbdagisar"?

/PeterDeleter

http://www.sjcam.com/3-cameras
SJCAM är helt okej prestanda för en liten peng, men rätt kass ljudupptagning som sagt. Det går att åtgärda genom att sätta en ljudmuff över den ganska kassa micken så att det inte låter totalt fördjävligt, eller ha en annan ljudupptagningsenhet.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Innan det spytts galla så vill jag säga att jag läst igenom forumet och inte hittat något om mina frågor :)

Jo, körde Mälaren runt i lördags med "några" andra... Såg att det fanns hjälmkameror på en hel del. Häftigt tänkte jag och måste testa.

Fråga 1. Var kan man köpa en "actionkamera" som duger testa med billigt och som duger för det ändamålet? Har flygplanstejp på jobbet så nada problem fästa på hjälmen kan tilläggas.

Fråga 2. Måste väl vara en kamera med fjärr eller av/på kabel så att man kan styra den under körningen på enkelt sätt?

Återigen tacksam för svar

/PeterDeleter

Massa billigt skit :D

http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20150816111832&SearchText=action+camera
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top