Tjejen är mot motorcyklar

Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Min tjej vet jag inte om hon tycker om att jag kör hoj, däremot har hon häst och det är minst lika farligt.

Hon har iofs kört hoj innan och satte sig på Ducatistan en gång men klev av då hon revvat några gånger.

"Den är så rå", "Jag hade kört ihjäl mig" var det första hon sa då hon satt sig på den. (horn i pannan och då jag alltid är nervös då hon kör bil så vet jag .. :hihi )

Med andra ord. Hon har hästen, jag har Duccen, vi är nöjda med det. Jag är nervig då hon rider ut i skogen ensam men jag vill att hon gör det för jag har en mycket lugnare sambo som kommer hem då hon gjort det. Likaså kan jag ta MC:n ut på en timmestur o komma hem med glass till en sambo som blir ännu mer glad.

Och ja, hon har varit med bakpå men det är mest för att komma fram till ett fik där man kan få kaffe o sötsaker. :p

Man lever bara en gång. Ta vara på det är mitt råd och gör det du känner är rätt.

Har du glasshållare på styret? :va

Finns det så köper jag Jet-hjälm direkCt!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du där låter inte som någon keeper. Håller hon på och gömmer dina saker, blir arg, grinar och har sig över ett intresse du har låter det som en typisk farlig kvinna för någon som faktiskt vill ha en egen identitet.
Det du kan göra är väl att förklara att du kommer skaffa hoj, och köra. Och varför. Förklara lugnt och sansat. Försöker hon med tårar och ilska då så, tja...
Att börja göra likadant mot henne funkar inte och förgiftar bara förhållandet ännu mer. Har man inte förståelse för varandra så är det ju inte någon bra matchning.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker det inte låter nått vidare.
En tjej sa till mig en gång: Misster du en står dig tusen åter.
Jag tycker att ni ska skiljas åt.
Innan det blir ännu värre.
Bäst för din del att inte vara i närheten då.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Lyssna på henne, hon är bara rädd om dig, jag tycker du ska vara nöjd med båten och spendera all tid på den med henne och inte vara så ego att du vill åka hoj alldeles själv och ha kul på egen hand.


själv skulle jag gjort slut.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Köp hoj, kör den hårda stilen: nu skall jag ut o åka, syns om några timmar gumman så får hon väl lära sig den hårda vägen att du har ett intresse som hon antingen får dela med dig eller hitta på något annat undertiden du är ute o brummar :tummenupp

Påtal om tjejer: min nuvarande är väl inte så impad när jag sa att jag skulle åka o köra på bana, så nu har jag bokat en bandag till :tuttar
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
vad har hänt med dom svenska männen???.har dom blivit fjollor hela bunten???. behöver hjälp att argumentera för att dom ska få tillstånd att köpa mc...
räcker med ett argument till huskorset---- JAG VILL.... klart och slut diskuterat...
men var även beredd på att du ej kan säga emot när hon vill göra/köpa något....

JtIcznw.jpg
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Skaffa en fru som har hästar och nämn aldrig dom hemula pengar dom kostar familjen, jag lovar att du inte kommer att höra något negativt ang ditt hojande.

Har levt såhär i snart 30 år och det enda jag ibland får höra när man passat hundarna medans hon varit i stallet och kommer hem är "skall du inte ta en runda, vädret är ju torrt".
 

moddlaren

Guest
Min särbo avskyr mc o därför har jag ett gott gäng tvåhjulingar. Samma anledning att vi är särbos. Hon har sina grejor o jag har mina grejor passar det inte så stannar vi hemma hos oss skälva båda två..


Senast i dag när jag bygger en saxlift till hojarna satt damen o surade vid husvagnen o omedelbart fick hon respass. Inte fn lyssnar jag på en grinig dam om jag håller på med något som intreserar mej..

Nä byt kärring livet är för kort för att vara inlåst det finns 100tals som åker hoj..

Mvh
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Skaffa en fru som har hästar och nämn aldrig dom hemula pengar dom kostar familjen, jag lovar att du inte kommer att höra något negativt ang ditt hojande.

Har levt såhär i snart 30 år och det enda jag ibland får höra när man passat hundarna medans hon varit i stallet och kommer hem är "skall du inte ta en runda, vädret är ju torrt".

Jag kan inte låta bli att tänka på att din tjej har en älskare när hon vill att du åker iväg...:D:krama
;);)
 

Niklas.J

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Ort
Norra Sandby
Hoj
R6-02 DR 600S-86 KTM 640 SM-05
Du skriver att hon börjar grina och säger att hon inte vill förlora dej, hon blir sur när du inte gör som hon vill. De e så man ska göra för att förlora någon. Köp hoj och säg till henne att hon måste åka med vill hon inte får du börja grina och va sur ett par veckor, fattar hon inte då så byt.
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Yepp, sambo och 2 barn som rider så här är det ingen som klagar. Deras ridning kostar 70-80 tusen om året så det är lätt att ta upp om hon klagar på att hojåkningen kostar pengar. Sambon har dessutom blivit avkastad 2 gånger nu under juni och juli så hon är lugn med att jag kör hoj. Sen brukar lilljäntan 10 år åka med då och då, så mitt problem är att få åka själv :crash ...... Dock vägrar sambon åka med och kräver att jag ska upp på en häst innan hon sätter sig på en hoj.....
När jag tog kortet så var det ingen frågan och diskussion utan jag informerade helt enkelt om hur läget var att jag skickat in övningskörnings-papper. Sedan kom jag hem någon vecka senare och berättade att jag köpt en hoj och sen har det bara rullat på.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Edit: hatar att råda andra, förutsättningarna är så ofattbart olika.

Första svaret, andra inlägget i tråden.
Där kunde det slutat, redan innan det börjat. Det är ju så det är.

Men sådant hindrar inte mig att lägga näsan i blöt!

Nuts, ditt förhållande är redan slut. Sorry for being blunt.
Men, inte så som har beskrivits i tråden tidigare, utan...


I nuläget kommer jag köpa hoj i alla fall och ta att hon har dåligt humör några veckor

Du är alltså beredd att köra över din livspartner och hennes uttalade motvilja mot något du tycker är viktigt?
Så gör man bara inte.

Det är hänsynslöst och tyder på bristande respekt.
Lika respektlöst som att gömma någons utrustning, lika omoget som att kasta sig på golvet vid kassalinjen för att böla och skrika sig till något man vill ha.

I ett förhållande så förankrar man och är enig om ett beslut av denna magnitud. Man mosar inte bara på efter eget huvud.
Vänd på steken för att göra det mer begripligt: ens partner bestämmer inte ensidigt att "nu skall jag köpa häst och det får du bara ta."
...och det handlar inte om pengar. Även om man så hade Schlaraffenland som postadress och kunde koka papier mache på sedlar så styr man inte om familjens liv ensidigt på det viset.

Summa summarum: Ni respekterar inte varandra, och har inte en tillräckligt stark grund att bygga vidare på.
Split up nu, innan ni investerat i barn och gräsmatta som måste hållas prydlig.



Jag skojar...?
Inte mycket.
Jag myser åt hästtjejsreferenserna i tråden. Lever även jag sedan mer än 30 år med en hästkvinna som aldrig slutar imponera på mig. Skulderbladsfraktur och AC-ledsluxation just nu denna veckan, men inte tillstymmelse till gnäll.


Natten till fredagen dök det upp en annons på Blocket- jag såg den just vid sänggåendet: en Super Tenere, första årsmodellen, rätt färger, svarta fälgar, få mil, rätt pris - en av alla hojar på min bucketlist.

"Fan, egentligen skulle man sätta sig i bilen nu, köra hela natten och stå på snubbens förstubro klockan 8 på morgonen och bara bryta loss den ur hans händer innan telefonerna börjar ringa..."

"Vill du ha den?"

"Ja!"

"Men, vad gör här då? Ge dig iväg - skynda dig så du verkligen är först på plats imorgon bitti."

...och så kom det sig att det nu står en 3LD hemma på gården, och alla är nöjda och glada.


Jag vill inte utmåla mitt liv som någon blueprint för alla andra att kalkera av: "förutsättningarna är så ofattbart olika" som en vis man sade - men tjafsar ni båda om en sådan här sak, och är beredda att begränsa varandra/köra över varandra så tidigt i livet så är det nog läge att dela på sig innan konsekvenserna blir för tunga.
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top