Göra om min Suzuki bandit 600 - 96 med helkåpa till streetfighter

Warman

Warman
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV 1000 R Factory 2005
God kväll! Misstänker att du har låg budget på bygget��! Har du kollat skroten? Bike i Trollhättan har en bra skrot, du kanske kan hitta ngt där. Biltema har också en del prylars, styren m.m.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Finns väl en utan halvkåpa, även om den inte säljs i sverige. Kolla utländska skrotar efter delar. Då bör det gå att få rätt på instrumentering, kabeldragning och lyse på ett snyggt sätt utan för mkt svordommar.
 

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
Finns väl en utan halvkåpa, även om den inte säljs i sverige. Kolla utländska skrotar efter delar. Då bör det gå att få rätt på instrumentering, kabeldragning och lyse på ett snyggt sätt utan för mkt svordommar.

Jo det finns ju en som e "naken" med runt lyse, vart kikar man efter begagnade mc delar, ny med dehär med mc :lol
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Finnes en tråd på forumet med alla svenska mc skrotar, sök site:sporthoj.com mc skrotar lista så lär du hitta den.

Dock, eftersom den inte sålts naken i sverige hade jag kollat ebay, eller utländska mc forum för bandit. Tänk på att engelska lampor har ljusbild åt fel håll, så bör vara snorbilligt eller du får paketpris om du plockar det därifrån då reflektorn kommer behöva bytas
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Jag har konverterat till naket utförande. Den stora grejen är att kabelstammen blir en halv meter för lång, och det är svårt att backa tillbaks den på ett bra sätt(själv har jag kapat den och pressat nya kontaktdon). Räkna med att kostnaden blir i alla fall ett par tusenlappar. Själv har jag en strålkastare över (Bandit original) som jag hade efter konverteringen men innan nuvarande utseende, och som du kan få för en tusenlapp + frakt. Det du behöver förutom den är fästet på gaffeln, men sådan hittar du på Ebay. Nedan bilder på före resp efter konvertering på min B12. Lycka till!

IMG_0115.jpg 20150705.jpg
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Finns väl en utan halvkåpa, även om den inte säljs i sverige. Kolla utländska skrotar efter delar. Då bör det gå att få rätt på instrumentering, kabeldragning och lyse på ett snyggt sätt utan för mkt svordommar.
Vadå inte säljs i sverge? Majoriteten av dom gamla banditerna på blocket är ju av nakenvarianten med rund framlampa?:va
 

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
Jag har konverterat till naket utförande. Den stora grejen är att kabelstammen blir en halv meter för lång, och det är svårt att backa tillbaks den på ett bra sätt(själv har jag kapat den och pressat nya kontaktdon). Räkna med att kostnaden blir i alla fall ett par tusenlappar. Själv har jag en strålkastare över (Bandit original) som jag hade efter konverteringen men innan nuvarande utseende, och som du kan få för en tusenlapp + frakt. Det du behöver förutom den är fästet på gaffeln, men sådan hittar du på Ebay. Nedan bilder på före resp efter konvertering på min B12. Lycka till!

View attachment 421859 View attachment 421860

skicka fler bilder på hojjen i pm tack :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top