Svenska banor Starlane Stealth GPS-X3

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tja!

Har dragit tummen ur röven och införskaffat en GPS-laptimer för att se hur långsam jag är. Har sökt här och via google men hittar ingenstanns där jag kan ladda hem filer till att lägga in svenska banor i förväg i laptimern och slippa mecka på banan. Skulle vara väldigt tacksam om någon ville dela med sig av sina banor eller sparka mig i rätt riktning så jag kan ladda hem kordinater till banorna. Ska till Kinnekulle i helgen så den banan vill jag helst få tag i.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det är inte direkt något meck att lägga in start/mål och eventuella mellantider, bara ta det lite piano första varvet och trycka på en knapp...
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Starlanes mjukvara använder Google Maps.

Lite knepigt men går att förstå utan manual. Ladda sedan över banan på sticka och plugga in i Laptimern. Alt fixa en plats på körningen åt mig så kan du få mina filer.:)
 

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hur lugnt måste man köra första varvet? Har sett GPS-laptimers ssom vill att man ska hålla runt 30km/h.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det är din egen förmåga att hinna trycka på knappen som begränsar.
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Gäller sedan att komma ihåg var man sen sparar banan. Det är tyvärr inte så logiskt att den hamnar på track 1 utan viss handpåläggning.

I mitt tycke funkar Starlane bra men den är inte superenkel att ladda med data och inte heller så enkel att använda som utvärderingsverktyg.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Morgonpromenaden runt banan innan man släpps ut och får köra låter som ett bra tillfälle att lägga in banan i GPS-laptimern, sådär rent spontant. (säger jag som aldrig haft någon vettig laptimer till att börja med)
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Morgonpromenaden runt banan innan man släpps ut och får köra låter som ett bra tillfälle att lägga in banan i GPS-laptimern, sådär rent spontant. (säger jag som aldrig haft någon vettig laptimer till att börja med)

Min X3:a har jag ingen batterilåda till, låter jobbigt att leda hojen runt på morgonen för att träna laptimern. Ett sightinglap första passet kan man väl kosta på sig.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Den nya trycker man en knapp på innan man far ut på första varvet sedan sköter han resten.
Bara köra lika långsamt som vanligt med andra ord.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min X3:a har jag ingen batterilåda till, låter jobbigt att leda hojen runt på morgonen för att träna laptimern. Ett sightinglap första passet kan man väl kosta på sig.

Där ser man, vilket ofog. :hihi
Men jo, ett sightinglap kanske till och med kan vara bra för den egna hälsan...
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Den nya trycker man en knapp på innan man far ut på första varvet sedan sköter han resten.
Bara köra lika långsamt som vanligt med andra ord.

Nya och nya, det har varit med i olika varianter genom olika firmwareuppdateringar de senaste åren. Men jag vill iaf ställa in så varvet börjar/slutar just vid banans mållinje.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nya och nya, det har varit med i olika varianter genom olika firmwareuppdateringar de senaste åren. Men jag vill iaf ställa in så varvet börjar/slutar just vid banans mållinje.

Varvet blir inget kortare alt längre oavsett varifrån laptimern mäter.

dock söker den väl start/mål linje när man kommer till ny bana. 2 varv sedan visar den både sektionstider/ bästa varv, bästa teoretiska varv o.s.v

Dock är det något allvarligt fel på min. Plussar alltid på 5 SEK på den tid som jag i mitt huvud åker :)
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top