Servicekostnader Street Triple R 2013-2015, Yamaha MT-07.

tronicman

Ny medlem
Gick med
22 May 2012
Ort
Huskvarna
Hoj
Suzuki Gladius
Hej,

Söker efter information om servicekostnader för Street Triple och Yamaha MT-07. Både liten och stor service!

Btw, jag är spekulant på en Street Triple som gått 1300mil, den har nytt bakdäck och 60-70 % kvar fram. Något jag bör tänka på?

Hälsningar Fredrik
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
tror att jag betalade 1900 för 100 mils servicen på min mt-07a och kan tänka mig att det är samma pris på den lilla servicen. kan inte tänka mig att dom gjorde annat än bytte olja och kolla leder och bultar på 100 mil servicen. ring och fråga på verkstaden du planerar att serva på :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Som jag uppfatter det är det Street Triple R du är intresserad av. Den har väl Ohlins gaffel?
I så fall kolla att gaffeln inte läcker olja.
(För det är inte så kul med gaffelolja på bromsbelägg, bromsskiva, blir lätt låååååång bromssträcka, dvs något som måste åtgärdas diReKt.)

Gunga gaffeln upp och ner genom att belasta styret . Och kolla sedan att det inte är olja under gaffeltätningarna, på undre gaffelrören. För läcker gaffeln olja så kan jag förstå hojen är till salu och säljaren torkat rent på gaffelrören.
För han vill få chansen köpa en hoj till semestern. inte ha hojen stående tills det finns tid på verkstad.
 
Last edited:

tronicman

Ny medlem
Gick med
22 May 2012
Ort
Huskvarna
Hoj
Suzuki Gladius
Tack för svar!

Är det vanligt med oljeläckor då? Den har som sagt gått 1300 mil och är årsmodell 13, täcker inte garantin det?
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack för svar!

Är det vanligt med oljeläckor då? Den har som sagt gått 1300 mil och är årsmodell 13, täcker inte garantin det?

Träffade för några veckor sedan på ägaren och hans Ett år gamla Ducce Panigale på en bandag. Duccen hade oljeläckage på ena Öhlinsgaffelbenet. Ägaren var inte glad.

Har sett en del trådar om att Öhlinsgafflar är känsliga för att inte användas (vinteruppehåll tex), gummit torkar(?) i gaffeltätningen och sedan läcker gaffeln.

Slutsatsen för mig blir att har man en hojj med Öhlinsgaffel så gillar gaffeln att bli kliad varje vecka eller i varje fall varje månad under vintern (precis som hundar!) genom att man tar och gungar den upp och ner några gånger.
Så gaffeln får arbeta. Och gummit smörjs.

Om garantin täcker det eller inte har som jag ser det ingen betydelse. Om du vill köra hoj i sommar.
Eller bryr du dig inte om garantireparationen är klar i oktober?
För verkstan kan vara fullbokad tills dess?
Har varit med om att en moped med skadad gaffel tog från inlämning i november till februari att blir reparerad. Leveranstid på delar var 3 månader under lågsäsong.....
 
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Det sitter ingen öhlinsgaffel på street triple R.
Det är kayaba gaffel på dom
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hade en street r -10 i tre år. Inga problem med gaffeln. Vinterförvarad som jag brukar, byte av olja/filter, sen in i garaget ett par månader utan att röra den..
1000-mila kostade 2-3000 nånting, kommer inte ihåg exakt.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top