Är sporthojs server på väg att dö eller vad är det för fel?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
I flera dagar så har sporthoj.com varit segt som sirap men idag har det varit värre än värst.
Vad är felet för det kan inte bara vara jag som upplever det så? Har testat massvis med andra sidor men allt funkar bra förutom här.

Är det för många som kör Adblock så att inga pengar finns till bandbredd?

Nu ska jag vänta i 3-4 minuter innan jag kan stänga av datorn efter att detta har postats :D
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Samma här :(
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Det tar tid att ladda all jefla reklam som sticker ut sitt fula huvud i alla vrår..
 

moddlaren

Guest
Tar ca 20-30sec att öppna en sida o minst lika lång tid att få iväg lite text.. Provad att stänga av adblock då sa servern stopp det tog så lång tid att det jag skrev föll bort..
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Den här webbplatsen går helt klart i fel riktning, ofta orkar jag inte vänta, och då besöker
jag andra sidor istället. Så visst finns risken att sidan dör om detta skall fortsätta och kanske bli värre.

- - - Updated - - -

Den här webbplatsen går helt klart i fel riktning, ofta orkar jag inte vänta, och då besöker
jag andra sidor istället. Så visst finns risken att sidan dör om detta skall fortsätta och kanske bli värre.
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Det buffras nå inih-te här me och då är inget adblock inblandat. har bbb som funkar blicksnabbt hos andra sajter. obskyra modäner som rcff kan lagga nå jevulskt också.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kikat lite på detta nu och verkar som databasen håller på att få lite stryk. Orsak okänd... Det är tyvärr helg o jag får inte tag på nån som kan hjälpa ytterligare. Hoppas det jag gjorde gör det lite bättre, iaf tills imorgon.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har gjort så mycket jag kan nu. Går marginellt fortare. Vi kanske ev. inte får detta löst förrän imorgon.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Om jag ska in här öppnar jag sidan................................... Provar något annat en stund innan jag får tillgång till sidan. Tappat lusten för denna sida. För några år sedan med uppemot 1000 uppkopplade.... då kunde det sega till också. Ser sällan nu att över 500 är uppkopplade! Klart vi med sporthojsvibbar är ju utdöende....... men, men ändock en stor skara. Var ska vi samlas på NÄTET!

Exempel på bra Svenska alternativ till denna sida. Någon annan tidning med bra upplägg och Sporthojs-snabb sida. Vi kan väl lista alternativ. Själv har jag bara varit här på sidan, i garaget, på vägen eller utställning. Övrig tid har inte något med Sporthoj att göra........ annan plats.

Ansvarig på Egmont borde sammankalla till ett styrelsemöte, " Internet sid möte... sporthoj "
Frågeställning där. Vad ska vi göra med Sporthoj.com...... så här kan det inte fortsätta. Egmont står för kvalitet. Men det är inget vi lyckas uppnå här. Vad ska vi göra. Säkra kvaliteten eller lägga ner?

Vi är ju inte så många. Är vi inte intressanta...... i mc-svären så bör de agera för detta och meddela oss sina synpunkter. Lägg ner sidan..... den skadar säkert tidningen-.... Motorrad

Mina synpunkter. Toyman.... Tony Dönges. Kungsbacka
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
för min egen del så laddar sidan hyggligt snabbt- dock kan enskilda händelser ta väääldigt lång tid (som att skicka ett inlägg tex), känns som att det går lite upp o ner med segheten.
sista updaten som gjordes känns som ett steg bakåt för siten.
lite synd, för SH är jävligt kul/bra/nyttigt/informativt/dumt/ och framförallt roligt!!

//jj
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Så länge en sajt sköts på Hobbynivå, utan några större monetära ersättningar, så brukar det funka kalas. Så gjorde även SH. Sen blev det nasat till ett företag med ekonomi satt i förarsätet. Då börjar det barka åt helsike. Folk tröttnar och startar nya forum som dom tycker funkar bättre. Sedan upprepar sig historien. Tror SHs fackla börjar få slut på soppa, tyvärr. Swedie, du cashade ut i tid. Bra jobbat:fyllisar
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Det här ledsamt ! Toyman - dina blogginlägg med alla fantastiska SBK-maskiner har rätt länge nu varit den klart största behållningen på sh.

Känns alltmer som att detta forum sjunker ner i den mörka avgrundens glömska....

Om jag ska in här öppnar jag sidan................................... Provar något annat en stund innan jag får tillgång till sidan. Tappat lusten för denna sida. För några år sedan med uppemot 1000 uppkopplade.... då kunde det sega till också. Ser sällan nu att över 500 är uppkopplade! Klart vi med sporthojsvibbar är ju utdöende....... men, men ändock en stor skara. Var ska vi samlas på NÄTET!

Exempel på bra Svenska alternativ till denna sida. Någon annan tidning med bra upplägg och Sporthojs-snabb sida. Vi kan väl lista alternativ. Själv har jag bara varit här på sidan, i garaget, på vägen eller utställning. Övrig tid har inte något med Sporthoj att göra........ annan plats.

Ansvarig på Egmont borde sammankalla till ett styrelsemöte, " Internet sid möte... sporthoj "
Frågeställning där. Vad ska vi göra med Sporthoj.com...... så här kan det inte fortsätta. Egmont står för kvalitet. Men det är inget vi lyckas uppnå här. Vad ska vi göra. Säkra kvaliteten eller lägga ner?

Vi är ju inte så många. Är vi inte intressanta...... i mc-svären så bör de agera för detta och meddela oss sina synpunkter. Lägg ner sidan..... den skadar säkert tidningen-.... Motorrad

Mina synpunkter. Toyman.... Tony Dönges. Kungsbacka
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Känns lite tråkigt att trotts att sidan både ägs av ett stort företag och är ganska rejält reklamiserad, men för seg för att kunna kolla på. Känns trots allt som att det varit ett ständigt återkommande problem som borde försvunnit när den vart så pass kommersiell.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
hade varit skoj om swedie eller annan kunnig inom området hade startat en NY sida liknande SH fast på samma nivå som det var innan egmont blandade sig i.....

funkade som sagt mycket bättre då. dock blir det väl "någon annan kunnig inom området" som får göra detta då swedie säkerligen är belagd med juridiska handbojor från egmont.

jag och säkerligen fler med mig hade gärna betalat för att ha en fungerande och reklamfri/mindre reklam sida.... typ prenumeration
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Kan bara instämma - supersegt. Och så all jä*** reklam....:huvet
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Jag vill bara säga det att jag har aldrig haft bekymmer med sporthoj, för mig flyter det på fint.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ledsen att det är så här. Jag kommer ta upp detta för åtgärd imorgonbitti! Bästa jag kan göra tyvärr. :(
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bra att det uppmärksammas, jag vill inte peka på någon eller spy galla heller för den delen.
Swedie, du fortsätter att göra ett bra jobb och som någon i servicebranschen så vet jag att man gör så gott man kan och råder inte alltid över situationen.

Det var ju alltid bättre förr, det vet väl alla :gnissla Jag tror att Egmont kan få till det riktigt bra här om de låter rätt människor få ganska lösa tyglar och inte avser att sköta allt byråkratiskt som det lätt blir på större företag.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top