Steg 5-6 med SMC

Nrex

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2007
Ort
Svängsta
Hoj
2008, Yamaha Fz1-n
tjena !

Har lite funderingar på steg 5-6 med SMC. Trodde först man bara behövde ta bort backspeglar, skjutspinnar och regskylt och tejpa över lyset. Ska dit snart om vill gärna ha lite hjälp vad som egentligen gäller. Just nu står hojen helt standard för vanligt gatubruk. Måste man ha transponder och nummer på hojen med ? Och är det nått man får låna under dagen eller ska man fixa sånt själv ?
 

kleverboi

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki W650 2000, Ducati Monster 796 2012
Det räcker för steg 5. Sen får du veta allt på kursen vad som gäller i detalj. Transponder kan ev finnas att låna, men gjorde inte det när jag var på plats. Men, oftast ligger man hyfsat jämnt med någon som har transponder och får lite koll på tiderna. Bara att boka upp. Det roligaste jag gjort på mycket länge :)
 

Nrex

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2007
Ort
Svängsta
Hoj
2008, Yamaha Fz1-n
Ska upp till Gelleråsen den 27-28. Och bokade både steg 5 och 6. Om jag förstår det rätt så är det bara teori på lördagen för att få sin licens och sen på söndagen är det bara att åka så mycket man tyar. För jag vill ju inte köra 50mil för att sen inse att jag inte har gjort det som man "måste" för att få köra på söndagen. Men då plockar jag av backspeglar, skjutspinnar och regskylt och tejpa lyset här hemma. Tusen tack för svaret :yoparty
 

Nrex

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2007
Ort
Svängsta
Hoj
2008, Yamaha Fz1-n
Börjar bli lite orolig här hemma nu. Står såhär i svaret på smc när man har bokat kursen. Bokade mig för kurs 27-28

"Steg 5: Kursen startar kvällen före kl 17.00 på banan i tornet. Du kommer att få kursmaterial samt frågor ca 2 veckor före kurs. När kursen är klar kan du kostnadsfritt köra resten av dagen med steg 6."

Med andra ord skulle jag varit där idag fredag kl klockan 17.00 ? Men sen längre ner står det.

"Har du långt att åka kan det vara fördel att anlända dagen före kurs."

Menar dom då att jag skulle kommit upp redan på torsdag ? Står ju i papprena och att kursen ska börja den 27:e vid bokningen. Jag blir inte klok på nånting infon och jag anmälde mig sent. Och han precis få hem teorimaterialet.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska du gå lic.kurs i morgon(steg 5) så skulle du varit där nu ja, är väl klara om någon timme tänker jag med teorin......
 

Nrex

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2007
Ort
Svängsta
Hoj
2008, Yamaha Fz1-n
Vart ju väldigt bra info. Hur gör jag nu då ? Bara skita i alltihopa och avboka hotell och hela köret ? Har ju inte fått något program eller nånting om tider heller....... Har ju 45mil enkel resa
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Vart ju väldigt bra info. Hur gör jag nu då ? Bara skita i alltihopa och avboka hotell och hela köret ? Har ju inte fått något program eller nånting om tider heller....... Har ju 45mil enkel resa

Du bör väll fått namn på träningsledare för denna körning i ditt mail? Googla fram dennes nummer och ring! Svårt att tro du inte hinner få teorin mellan körpassen nu när det blivit knas. Dessutom verkade det inte va särskilt många deltagare på gåsen detta tillfälle i och med att många är i Linköping och kör, så tid och personal bör finnas som kan ägna dig lite extratid.
 

Nrex

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2007
Ort
Svängsta
Hoj
2008, Yamaha Fz1-n
Finns inget nummer till personen förutom mail Göran Ekman heter han. Hittade hon precis på facebook nu så ska se om jag lyckas få tag på honom där. Men det känns ganska kalkat redan för min del nu. Måste iväg ganska omgående för jag har väl iaf en 7timmars körning med släp och nån paus. Om kursen börjar kl 07.00. Så man kommer ju inte vara så värst utvilad när man kommer upp heller :huvet
Hoppas jag får tillbaka pengarna och kan istället boka in ett par steg4-dagar istället. Släphyra och hotell är bara att betala och se glad ut.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Lugn nu. Som jag tolkar det så är teorin från 1700 den 27/6, sedan är körningen på förmiddagen 28/8, besiktningen är 0800, med möjlighet att lösa licensen och fortsätta köra på eftermiddagen. På dagen imorgon, 27/8, körs ju Steg 1-4 och inte licenskörning.

Så se till att vara på plats senast 1700 imorgon, för då drar teorin igång.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Steg 5 kör vi på söndag så se till att vara i tid till teorin i morgon. Har du betalat för både steg 5&6 får du säkert pengar tillbaka om du snackar med kansliet eftersom körningen i steg 6 efter examinering ingår i priset för steg 5.

Mvh
Instruktör på plats.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Steg 5 kör vi på söndag så se till att vara i tid till teorin i morgon. Har du betalat för både steg 5&6 får du säkert pengar tillbaka om du snackar med kansliet eftersom körningen i steg 6 efter examinering ingår i priset för steg 5.

Mvh
Instruktör på plats.

Är du på Gelleråsen i helgen? Leta reda på mig och säg hej på söndag eller måndag. Grön 41. :hej
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Är du på Gelleråsen i helgen? Leta reda på mig och säg hej på söndag eller måndag. Grön 41. :hej

Japp, ska leta upp dig om inte du hinner först. Jag kör Scarvern med färgkodad "kindersheissemetallic". Bara att titta efter folk som pekar och skrattar.:hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top