MotoGP - Catalunya

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Eftersom ingen annan gjort det så drar jag igång en tråd om helgens GP.

circuits_13.png


Hålltider:

Fredag

MotoGP FP1 09:55 - 10:40
MotoGP FP2 14:05 - 14:50

Lördag

MotoGP FP3 09:55 - 10:40
MotoGP FP4 13:30 - 14:00
MotoGP Q1 14:10 - 14:25
MotoGP Q2 14:35 - 14:50

Söndag

MotoGP WUP 09:40 - 10:00
Moto3 RAC 11:00
Moto2 RAC 12:20
MotoGP RAC 14:00



Själv tippar jag Marquez tillbaka på pallen, dock står Rossi och Jorge bredvid honom.
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Är det inte dags för Dovis nu?
1. Dovis
2. Rossi
3. JLo
4. Pedo
5. Smith

.. för både MM och Cal kasar av - igen!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror nog det blir MM och JL som stångas om förstaplatsen, iaf om Honda fått ordning på hondan åt MM. VR kommer förhoppningsvis kunna kvala vettigt, men misstänker att det blir tredje raden igen, och med MM och JL i fältet räcker det helt enkelt inte för att komma först.
Ducatisarna behöver hitta det där sista för att vara med hela vägen, men de är imponerande med ändå.
Pedrosa är ju lite av en doldis nu med, han kan ju dyka upp lite varstans i top 5 känns det som.
Suzukisarna, bara de får lite mer effekt i spisen kan nog Aleix dyka upp med, om än inte hela vägen till pallen.

Sååå... JL, MM och VR på pallen om Honda fått ordning på sin skit, annars lär det vara AI eller AD istället för MM.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
MM inte helt nöjd med hojen och VR tycker han har en hel del att jobba på, till skillnad från Jlo som verkar vara den som är mest nöjd med tillvaron och cykeln. Jlo: "Everything is going well right now, I‘m only six points behind Vale and the bike is feeling the way I like"

Därför ser pallen ut så här på söndag, om jag får bestämma
1. Jlo
2. VR
3. Ianonne
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag håller benhårt på MM :fakta Men det vore riktigt kul ifall Rossi kunde få vina sitt 10:e mästerskap.

1.MM
2. Jlo
3. VR
4. AI
5. Ped
6. Dovi
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Svårt att se hur inte Lorenzo tar hem detta.
Plats 2-4 är svårare att tippa. Marquez, Rossi, Ianonne tror jag, men Dovi vill nog annorlunda.
Smith kanske kan blanda sig in, han är I form.
Suzuki skall väl ha lite mer pulver nu till denna tävling, ska bli intressant att se om det kan ta dem närmare toppen?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag håller benhårt på MM :fakta Men det vore riktigt kul ifall Rossi kunde få vina sitt 10:e mästerskap.

1.MM
2. Jlo
3. VR
4. AI
5. Ped
6. Dovi

MM är ju den som jag iaf kommer att hålla på efter rossis pensionering, helt fantastisk racer och enda gången man tyckte att han gett upp lite var väl på kvalet sist. Men det bekom han inte, tråkigt att han kraschade bara. Ne jävla skön lirare den där grabben!



Sålänge Rossi kommer före lorre känns livet mycke lättare, ja tål verkligen inte han.. Och jag hoppas verkligen att det det blir en läxa för Lorenzo igen på denna bana. Jag kommer gråta, skratta och kanske ge sambon en puss om rossi vinner.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
MM inte helt nöjd med hojen och VR tycker han har en hel del att jobba på, till skillnad från Jlo som verkar vara den som är mest nöjd med tillvaron och cykeln. Jlo: "Everything is going well right now, I‘m only six points behind Vale and the bike is feeling the way I like"

Därför ser pallen ut så här på söndag, om jag får bestämma
1. Jlo
2. VR
3. Ianonne


ja tänk vad självförtroendet spelar in.

Jag hoppas att du har fel;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
JLo tar det...metronomen är igång.

Sedan blir det klurigare, får MM ordning på humör och hoj, så kanske...annars lär Vale och Dovi vara där och aspirera på resten av platserna. Med Iannone och Pedrosa som bubblare.

/J
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
MM är ju den som jag iaf kommer att hålla på efter rossis pensionering, helt fantastisk racer och enda gången man tyckte att han gett upp lite var väl på kvalet sist. Men det bekom han inte, tråkigt att han kraschade bara. Ne jävla skön lirare den där grabben!



Sålänge Rossi kommer före lorre känns livet mycke lättare, ja tål verkligen inte han.. Och jag hoppas verkligen att det det blir en läxa för Lorenzo igen på denna bana. Jag kommer gråta, skratta och kanske ge sambon en puss om rossi vinner.
Jag köper ett flak rossidricka och hoppas det hjälper!
 

Smagatusk

Guest
Tack CoBz, för att du håller rubriken kort istället för att vara en sån übersnobb som skriver ut heeeeeela det officiella namnet.

:tummenupp
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Hoppas på VR i första hand bara för att det skulle vara kul att se en 10e titel, men annars är JL favoriten. :tummenupp
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
JL tar det igen, tror MM kan utmana första 10 varven men sen seglar lorre iväg.
Rossi slåss med pedrosa och Dovi om 3:e..
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top