Knäpucken flög av.....

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Kunde slutat illa idag. Men hade tur och lyckades på något sätt rädda hojen och mig själv...

Vid den näst sista vänstersvängen på en väg vi brukar köra på så var jag sen med nerlägget.. La ner hojen i kurvan rätt snabbt. Trycker till pucken rätt ordentligt och känner att jag får ännu mer lutning.. Lyckas rädda hojen och stannar rätt snabbt med bajsfärgade kalsonger!

Hela puckeln har lossnat ifrån kardborret? Alltså limmet.... Har någon varit med om något liknande tidigare?? Värsta skiten jag varit med om ju...

jonseredsvägen 1.jpg
11109263_10153427706372915_4711464548113129644_n.jpg
11205510_10153427604267915_7319278977528418161_n.jpg
11401129_10153427604297915_6841640013924821957_n.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Hänt mig också, balansera inte hojen på knät på gata är mitt tips, det kan göra ont.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag fick räta upp för en Audi A6 i fel fil, sen blev det för sent att lägga ner igen, avåkning deluxe med två månaders rehab, ibland planerar man lite fel :)
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag fick räta upp för en Audi A6 i fel fil, sen blev det för sent att lägga ner igen, avåkning deluxe med två månaders rehab, ibland planerar man lite fel :)

Ungefär samma som här då.. Gick människor på båda sidor av vägen.. Glad att gummit höll uppe hojen iaf!
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Lite OT men, hur lyckade du få skrapmäsken på båda sidor om knäskålen? :va
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Lite OT men, hur lyckade du få skrapmäsken på båda sidor om knäskålen? :va

Jag vet inte exakt. Men när knät åkte ner i backen så drogs de bakåt. Gissar på att det är den hårda plastdelen (yttre skyddet) över knät som skrapat hål.. Körde utan underställ (Bara kalsingar) och den hårda delen över knät sitter rätt löst.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ganska vågat att ligga på så i en kurva där bilar kan dra med sig grus ut på banan.

Skönt att det gick bra :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ett tips är ju att pucken inte ska var ett stödhjul, utan mer ett känselspröt. Min erfarenhet när jag tävlade var att ju fortare det gick, desto mindre puck hade jag i backen.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag vet inte exakt. Men när knät åkte ner i backen så drogs de bakåt. Gissar på att det är den hårda plastdelen (yttre skyddet) över knät som skrapat hål.. Körde utan underställ (Bara kalsingar) och den hårda delen över knät sitter rätt löst.

Ganska vågat att ligga på så i en kurva där bilar kan dra med sig grus ut på banan.

Skönt att det gick bra :)

Precis innan kurvan är det en lång nedförsbacke och en snabb höger.. Hade för hög fart in i vänstern (På bilden) och fick möte av fotgängare.. Därför det inte gick riktigt som planerat! Men skyller inte ifrån mig :D:D



Ett tips är ju att pucken inte ska var ett stödhjul, utan mer ett känselspröt. Min erfarenhet när jag tävlade var att ju fortare det gick, desto mindre puck hade jag i backen.

Kan mycket väl stämma! Förstår att man inte ska trycka till den så hårt. Men att den lossnar i limmet??
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Den aktuella vägen har mycket otrevliga saker att slå sig på vid en avåkning såsom små staket ,Bergväggar och betong plintar. Det finns även stup.
 
Last edited:

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Knäskrapen på gatan är ju det som gör det värt att köra,man trycker gärna till rejält för att det känns så bra.. Sen när det går åt helvete är det en annan femma. Något kul får han väl ha med tankte på skit vägar & väder.. Som svar på Hoztic.
 
Last edited:

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Oj, kollade inte vägen innan. Var med på fb-kommentarerna igår och ser nu att det var ju Jonseredsvägen. Kör Du med knäskrap på den? Hade jag aldrig vågat. Den har ganska grov asfalt, räcken mm. Tur att det gick bra där. :tummenupp
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Oj, kollade inte vägen innan. Var med på fb-kommentarerna igår och ser nu att det var ju Jonseredsvägen. Kör Du med knäskrap på den? Hade jag aldrig vågat. Den har ganska grov asfalt, räcken mm. Tur att det gick bra där. :tummenupp

Bara den kurvan och en av dom första högerkurvorna som jag kan komma ner.. Men behöver fart och hänger av hojen som en riktig wannabe ;)
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top