Nytt styre till XVS 650 "Dragstar" Behöver hjälp!

Schill91

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2014
Ort
Nässjö
Hoj
Yamaha XVS650
Hej på er alla! Jag är inte nöjd med mitt styre på min XVS650 och letar efter alternativ att få ett högre och något mer tiltat åt mig. Jag är inte riktigt förtjust i "aphängar" styren och de som faller mig mycket i smaken är det s.k "T-bar" styret.

Men jag har ingen som helst aning hur man monterar ett sådant! Och vilka dimensioner som passar! För det mesta är de flesta styren som säljs universala och står inte ifall de passar min hoj. Det står också väldigt lite om HUR man ska montera det, eftersom pinnarna inte fästs på det vanliga viset utan verkar gå rätt igenom som "risers" gör.

Detta är styret jag letar efter: http://calleschopperdelar.jetshop.s...m-b74cm-pb25cm-ej-pressning-p-3585-c-292.aspx

Men vad händer om jag köper det och det inte passar?

Anledningen till detta är att mitt styre nu sitter väldigt lågt och långt fram och gynnar inte min körställning längre sträckor.

Är jättetacksam för all hjälp jag kan få, verkar vara oerhört svårt att hitta information om just T-bars till Yamaha modeller..

MVH
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Slå handlaren en signal så kan de säkert trolla fram vad som behövs för montering.

Dock, notera, du kommer säkerligen behöva byta gas, koppling och bromsvajer, samt förlänga kablage till blinkersomkopplare, dödare, ljusknapp och dyl. Brukar bli någon tusenlapp till där, samt en klase timmar i garaget.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Du kan nog inte klicka i bara o beställa den. Varje fabrikat har ju sin storlek på (bredd bulthål, bultstorlek etc) och på det så är det ju inte heller så att alla Yamaha har samma storlek heller.

Den andra varianten är att du köper en styrhöjare och från det så kan du sen köpa vilket styre du vill(givetvis så ska styrhöjare o styre vara i samma dimension, vanligast är väl 1")

Styret är väl egentligen det lilla problemet....såsom webGringo också antyder om kablage etc.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top