Yamaha R1-2006

janpe066

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
2005, Yamaha YZF R6
Hållå alla som kan en hel del om Yamaha R1. Jag har preicis köpt min första R1 som jag än så länge trivs mycket bra med och kommer att få många timmas rolig körning. Utan att veta om det så verkar det vara Öhlins framgaffel, är det orginal eller har någon bytt? I så fall antar jag att jag har haft lite extra tur då jag ej visste det vid köpet och säljaren inte informerade om det.

Lycklig ägare till en R1 från 2006
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
många sätter dit klistermärke & sedan säljer hojen med öhlinsdämpare ... suck


posta en bild, så kan vi berätta vad du har
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Har du kommit över en SP utan att reagera på priset så är det bara att gratulera. Men det lutar åt ett klistermärke som kommer från Öhlins, vilket inte är dåligt det. :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det kan vara en SP (osannolikt att säljaren inte visste om det) och det kan vara en helt vanlig R1:a med komplett Öhlins eftermarknadsgaffel. Bl.a. jag hade en sådan då det begav sig (se mina garagebilder). Det kan också vara en helt vanlig R1:a med Öhlins cartridge inuti originalgaffeln.

R1sp hade öhlins original, även slirkoppling och annat godis. Standard R1 hade inte Öhlins original.

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_R1_SP_ohlins_editon_56058749.htm?ca=16&w=3&last=1

Den annonsen borde nästan hamna i Blocket-tråden. Har han verkligen betalat det för avgassystemet så är det bara att gratulera säljaren...Man kanske måste gå upp på vinden och rota fram sitt eget...?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
R1sp hade öhlins original, även slirkoppling och annat godis. Standard R1 hade inte Öhlins original.

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_R1_SP_ohlins_editon_56058749.htm?ca=16&w=3&last=1
Den annonsen borde nästan hamna i Blocket-tråden. Har han verkligen betalat det för avgassystemet så är det bara att gratulera säljaren...Man kanske måste gå upp på vinden och rota fram sitt eget...?

Jag studerade bilden i annonsen lite närmare. Det där är inte ens "fabrikssystemet" som man rejsade i WSB. Det systemet gick inte att använda med vare sig passagerarfotpinnar eller hugger eftersom det var konstruerat för "tillbakafuskad" bränsletank. Jag har ett sådant någonstans på vinden, det måste ju vara värt bortåt hundra papp...
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag studerade bilden i annonsen lite närmare. Det där är inte ens "fabrikssystemet" som man rejsade i WSB. Det systemet gick inte att använda med vare sig passagerarfotpinnar eller hugger eftersom det var konstruerat för "tillbakafuskad" bränsletank. Jag har ett sådant någonstans på vinden, det måste ju vara värt bortåt hundra papp...

Dyr skit med andra ord;)
 

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet
DEN annonsen platsar definitivt på blockettråden. Det MÄSTA i texten väcker många frågor av informativ art....
Själv har jag en Blade 07, tricolor, i sådant skick att Honda vill köpa tillbaka den av mig. Det var den modellen som James Toseland blev WSBK mästare med 2007 och efterföljande Blade har som bekant inte vart lika framgångsrik.
Bara av dessa anledningar måste jag nu kunna lägga ut min på blocket för..... 250 000:-...MINST!!! :fakta

Jag säger inte att ägaren inte har spenderat en faslig massa pengar på sin ögonsten men...det är svårt att få ut nypris på begagnade detaljer.

Eller så är priset speglat av att ägaren är Paris Hiltons BoyToy, av döma av namnet :rolleyes:

TS, sorry för trådkapningen, jag var bara TVUNGEN! :gnissla
 
Last edited:

janpe066

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
2005, Yamaha YZF R6
många sätter dit klistermärke & sedan säljer hojen med öhlinsdämpare ... suck


posta en bild, så kan vi berätta vad du har

Okej jag tar ett par bilder ikväll så får ni se vad det är för något som är monterad.

Jag vill även passa på att jag säga att jag har inget med annonsen på blocket att göra.
 

janpe066

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
2005, Yamaha YZF R6
Har du kommit över en SP utan att reagera på priset så är det bara att gratulera. Men det lutar åt ett klistermärke som kommer från Öhlins, vilket inte är dåligt det. :)

Jag har helt klart inte köpt en SP av "misstag" vilket hade kunnat vara mycket trevligt :)
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Har en stm slirkoppling liggandes till en r1 -06 om du är sugen.:)
 

janpe066

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
2005, Yamaha YZF R6
Tack för erbjudandet men det är bra för min del. Skulle dock vilja ha tag i korta broms och kopplingshantag.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Hur ser man det då kanske du undrar ?

öhlins = gulaktiga innerben (de som e kromade på dina)
öhlins = bromsoksinfästningen är ej gjutna & svarta, utan frästa i alu
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det där är väl originallock på gaffeln, cartridgen har andra. Kan vara fjäder och/eller kolv-kit. Eller så är det bara stickers. . . . tyvärr vet du det nu så nu kommer den aldrig kännas så bra den gjort bara du inte vetat om det. :D
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Öhlins eller Nohlins så är det fortfarande en riktigt potent hoj. Och grymt snygg. Grattis! Och välkommen till R1-gänget! Vi kan bli lite fanatiska ibland, men...ja...du kommer att förstå varför... :hej
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det där är väl originallock på gaffeln, cartridgen har andra. Kan vara fjäder och/eller kolv-kit. Eller så är det bara stickers. . . . tyvärr vet du det nu så nu kommer den aldrig kännas så bra den gjort bara du inte vetat om det. :D

Var inte elak nu. Du vet att du bara är avundsjuk och också vill ha en... :7peta
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top