Fordon att transportera hojen i tips?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tjena, behöver ett fordon där jag kan transportera hojjen ( racehoj )
Bor ganska centralt så vito /Transit osv är rätt uteslutet då jag inte har någonstans att ha den, hade tänkt mig något som en Caddy, men där får inte hojjen plats på längden finns det något liknande fordon där hojjen får plats precis iprincip på längden? Renault eller något annat, tipsa gärna!

Tack i förhand
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Caddy maxi och liknande, eller vad de nu heter, är förlängda och fungerar att transportera hoj i. Men vito (just vito) är en låg skåpbil som bör få plats precis överallt där vanliga personbilar går in.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag säger som He rik. Min VW Transporter är inte mycket större än en "vanlig" personbil som min Nissan Primera. Den rymmer hoj och allt extra som skall med till banan utan problem.

Det som talar emot mindre fordon är just att få plats med allt extra som skall med, det som talar emot släp är att man då har två saker (bil och släp) som tar plats om parkeringsutrymmet är begränsat.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Min gamla Vito är lika lång som kollegans nya Volvo v70, du får plats i en vanlig bilruta med en sån
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Är väl inga problem att få in en hoj i en caddy (ej maxi) på snedden? Har iof ingen mellanväg i min, aldrig tänkt på hur långt bak den sitter.
Annars är det ända jobbiga höjden med geggmoppar som gör att man får spänna ihop fjädringen lite.
 

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
I en vanlig caddy går det att få in en hoj på diagonalen utan mellanvägg. Men det tar ju upp den enda passagerar platsen som finns. och det är inte så mycket höjd i dörrarna in, Själv haft en Renault Traffic (korta varianten) i tjänst och hade inga problem att hitta parkering i stan.
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Men hallå? En Caddy tar väl upp en (1) p-plats? Vad skiljer det mot en Transporter? Har du dåliga skills vad gäller att fickparkera får du väl träna? :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Expert/jumpy, traffic, vito, transporter mfl. Förstnämnda är nog den minsta av dessa, två sh får plats i den.
Skoda pickup som alternativ?
 
Last edited:

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Gamla viton, som flera nämnt, är perfekt ur parkeringssynpunkt. Bytte från saab 93 till en vito 112a nyss och den är knappt en decimeter längre, så parkering är inga problem när man vant sig att fickparkera den.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Okej ni som undrar, mitt garage är lågt i tak. Därav att jag ej kan ha en VITO har ingen parkerings plats utomhus. Okej det är riktigt smalt, så skulle inte kunna öppna dörrarna och gå ur / in ur bilen( stängsel mellan garagen )
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
En pickis , typ Skoda eller nått , får plats en hoj med bakjhulet halvt på lämmen
Transit connect finns ju med "lång" skåp , kan ju funka med en sånn åxå
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Cheva S-10? Då har man ju litet plats bakom stolarna att stuva prylar också.
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Köpte själv en skabbig Skoda Pickis förra sommaren. Kanon att frakta både motorcykel och byggmaterial på.
Alla som renoverar hus borde ha en. :)

10507986_423418657800793_812236607_n.jpg

Nu är 250:n på bild rätt kort och lätt, men har även kört runt betydligt längre och tyngre Ducatis på den.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top