Erfarenheter av Northern Classic, Custom & Race (NCCR.SE)?

Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
som svar på din situation:
Beställde därifrån 24 April, betalade 2 400:-(svider för en student) men de hade inte ens skickat den.
Rignde dom igår och de har haft fullt upp samt endast varit en man. Minns inte vem det var jag pratade med men han var oerhört stressad och satt i bilen. Han skulle skicka mina grejer omgående sa han och bad om ursäkt för förseningen. Tyckte jag blev väldigt väl bemött och då kan jag gott vänta lite extra.
Alltså behöver du inte oroa dig, jag har endast hört gott om dom innan men just nu verkar det vara lite högtryck. Ring om du inte får dina grejer, mail brukar kunna scrollas förbi eller glömmas bort :tummenupp
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
som svar på din situation:
Beställde därifrån 24 April, betalade 2 400:-(svider för en student) men de hade inte ens skickat den.
Rignde dom igår och de har haft fullt upp samt endast varit en man. Minns inte vem det var jag pratade med men han var oerhört stressad och satt i bilen. Han skulle skicka mina grejer omgående sa han och bad om ursäkt för förseningen. Tyckte jag blev väldigt väl bemött och då kan jag gott vänta lite extra.
Alltså behöver du inte oroa dig, jag har endast hört gott om dom innan men just nu verkar det vara lite högtryck. Ring om du inte får dina grejer, mail brukar kunna scrollas förbi eller glömmas bort :tummenupp
Lite grann kan man ju säga är mitt eget fel. Hade jag velat haft en detalj till hojen säsong 2015 skulle jag kunnat passat på att beställa och förskottsbetala den redan i oktober 2014 och hållit tummarna för att den varit mig tillhanda i april 2015. 6 månaders leveranstid? Nu väntade jag ända fram till 26 april 2015 och trodde på NCCR säljarens löfte om 5 - 6 dagars leveranstid vilket jag naturligtvis INTE skulle gjort... bevisligen.

Trist att den beställda detaljen (trottelmembran) helt och hållet står och faller på om hojen ska kunna komma ut på vägarna säsong 2015. Får väl som du i vart fall glädjas åt att säljare Pär i vart fall var trevlig i sitt mail.
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Man kan ställa frågan utan att använda kvällstidningsrubriker och formuleringar som lätt tolkas fel.
Använder jag t.ex. en rubrik som lyder "Är [användarnamn] en våldtäktsman?", så kommer ju ganska många att sammankoppla användarnamnet med våldtäkt närmaste året.
Bättre då att använda en annan formulering som inte ger samma negativa klang innan saken är utredd.

Och i sakfrågan...ringa dem kanske ifall det tar för lång tid...?

Har beställt saker därifrån och tycker de tar lika lång tid som alla andra svenska försäljare som inte har saken i lager utan får beställa hem den till sig först.
Du har väl delvis rätt i själva sakfrågan. Skillnaden vad beträffar våldtäktsman i kvällspressen och bedragare på SPORTHOJ.SE är väl att om en oskyldig man blir misstänkt och tom anhållen och häktad för våldtäkt så får han ett fett skadestånd av staten och kanske tom i förekommande fall av de tidningar som med feta rubriker hängt ut honom som just våldtäktsman.
Vad beträffar min fråga om "bedragare" så kommer jag självklart att följa upp ärendet i den här tråden ända tills det är klart/levererat.

Vad beträffar att sälja varor som inte finns i lager. Det finns ju olika sätt att sköta det hela på. Ett ex är dataföretaget DUSTIN.SE som enl min erfarenhet inte har haft någon av de varor på "lager" som jag beställt. Istället levereras varan direkt från deras leverantör/grossist. Vilket i klarspråk innebär att lägger jag en beställning innan eftermiddagen ca kl 15 på en måndag så har jag avin och paketet i min brevlåda dagen därpå. Dvs en leveranstid på mindre än 24 timmar. Hade NCCR vetat/misstänkt att de inte kunde levererat trottelmembranen inom 5-6 dagar hade de hellre kunnat svara - vi vet ej!

Säljer själv mycket (som privatperson) på både Blocket och Tradera och jag har den policyn att betalar köparen via banköverföring så pengarna finns på mitt bankkonto innan kl 12 så postar jag eller lämnar in varan till Schenker/DHL samma dag. Sedan är det helt och hållit upp till Posten, Schenker eller DHL att sköta transporten. Jag har i vart fall gjort vad köparen kan kräva av mig som säljare.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Varför skicka efter beställningsvaror från en svensk firma när man kan ta det direkt från utlandet? Bara en extra mellanhand ju.

Anledningen varför jag köpte membranen från Sverige kan jag lätt svara på. Jag bor på en avfolkningsbygd eller snarare "landet" som Stockholmarna skulle kalla Borgholm för. Butikerna, bankerna m fl är väldigt beroende av sina lokala kunder. Slutar vi handla i butikerna så stänger de igen sina butiker och då är vi tvungna att köra 4 mil in till Kalmar för att handla. Likaså bör gälla för sådana småhålor som Delsbo som gissningsvis är ungefär lika stort som Borgholm. Så kan jag så försöker jag handla i Sverige även om jag då och då är "otrogen" mot Sverige och handlar via Ebay, Amazon osv. Men landsbygden och de näringsidkare som finns i alla Sveriges småhålor är viktiga för Sveriges framtid. Alla kan inte eller vill inte bo i storstäderna.

Därför valde jag NCCR.SE istället för att handla från Tyskland eller Hong Kong.

Samma anledning för mig att köpa i Sverige.
Sedan att en majoritet av svenskar inte ska ha ett serviceyrke är en annan sak som det finns andra trådar om. :rolleyes:
Firman ifråga har jag inga erfarenheter av men håller med om att rubriken är lite fel.
Har någon med erfarenhet av att handla med XXX? är en bättre rubrik.:krama
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Anledningen varför jag köpte membranen från Sverige kan jag lätt svara på. Jag bor på en avfolkningsbygd eller snarare "landet" som Stockholmarna skulle kalla Borgholm för. Butikerna, bankerna m fl är väldigt beroende av sina lokala kunder. Slutar vi handla i butikerna så stänger de igen sina butiker och då är vi tvungna att köra 4 mil in till Kalmar för att handla. Likaså bör gälla för sådana småhålor som Delsbo som gissningsvis är ungefär lika stort som Borgholm. Så kan jag så försöker jag handla i Sverige även om jag då och då är "otrogen" mot Sverige och handlar via Ebay, Amazon osv. Men landsbygden och de näringsidkare som finns i alla Sveriges småhålor är viktiga för Sveriges framtid. Alla kan inte eller vill inte bo i storstäderna.

Därför valde jag NCCR.SE istället för att handla från Tyskland eller Hong Kong.

Har inte Ove's öppnat i Färjestaden nu? Kanske kan vara värt ett försök i framtiden.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du har väl delvis rätt i själva sakfrågan. Skillnaden vad beträffar våldtäktsman i kvällspressen och bedragare på SPORTHOJ.SE är väl att om en oskyldig man blir misstänkt och tom anhållen och häktad för våldtäkt så får han ett fett skadestånd av staten och kanske tom i förekommande fall av de tidningar som med feta rubriker hängt ut honom som just våldtäktsman.
Så NCCR kommer att få ett fett skadestånd av TS...? :rolleyes:
(Ta det med en smula humor)
Vad beträffar min fråga om "bedragare" så kommer jag självklart att följa upp ärendet i den här tråden ända tills det är klart/levererat.
Det tycker jag du ska göra, oavsett hur det fortlöper :)
Det är ju faktiskt en av de bra sakerna med sporthoj, missköter man sig så kommer det att märkas och är det bara ett tillfälligt strul så märks det med genom att andra berättar om sina erfarenheter.

Vad beträffar att sälja varor som inte finns i lager. Det finns ju olika sätt att sköta det hela på. Ett ex är dataföretaget DUSTIN.SE som enl min erfarenhet inte har haft någon av de varor på "lager" som jag beställt. Istället levereras varan direkt från deras leverantör/grossist. Vilket i klarspråk innebär att lägger jag en beställning innan eftermiddagen ca kl 15 på en måndag så har jag avin och paketet i min brevlåda dagen därpå. Dvs en leveranstid på mindre än 24 timmar.
I Sverige så har egentligen de flesta företag som omsätter stora mängder varor. T.ex. ICA, Ikea, osv. nästan hela sitt lager på hjul. Dvs. de har lagret på väg mellan leverantören och dem själva. Dvs. i Lastbilen.
Vissa har dropshipping bara för att förkorta leveranstiden. Det fungerar dock sämre på varor som har lägre försäljningsvolym. Du bygger liksom inte upp infrastrukturen för dropshipping hos tillverkaren ifall du har en volym på 10-50 artiklar per år.
Dustin har för övrigt sitt lager i Rosersberg och det är ganska välfyllt. Har faktiskt varit därinne själv.

Hade NCCR vetat/misstänkt att de inte kunde levererat trottelmembranen inom 5-6 dagar hade de hellre kunnat svara - vi vet ej!
De kanske borde göra som Wemoto. Jag beställde en väskhållare som de inte hade i lager. De var tvugna att beställa den från Givi i Italien först. Då mailade de mig och sa att de inte vågade ge mig ett leveransdatum då italiensiska "x antal dagar" inte var riktigt samma sak som vi andra var vana vid.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag har handlat från NCCR flera gånger och en av gångerna blev en grej försenad men de talade också om att just den delen kunde ta tid. Så inta konstigheter här inte. Har även vänner som beställt och även de har fått sina grejer.

Håller med vad andra skrivit om att Aftonbladet-rubriksättningen varken är schysst eller rättvis.. Kanske dags att ändra av någon moderator då det blir att smutskasta ett företag som inte verkar förtjäna det..
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Jag har handlat av dem och det tog lite extra tid då prylarna inte ingick i deras ordinarie sortiment, men de bemötte mig väl och jag fick mina prylar till slut efter 6veckor
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag citerar friskt inlägget från det konkurrerande forumet, som drivs av Sveriges bästa mc-tidning, då det finns ett allmänintresse i det:

fre, 05/08/2015 - 17:29 #4
NCCR
1. Kunden beställde den 26 april- det är 12 dagar tills idag, det är 9 arbetsdagar då det var kort vecka vid Valborg och första maj.
2. Kunden visste att delarna inte fanns i lager och fick en ca tid per e-post om min 5-6 dagar om vår leverantör har det på hyllan.
3. Vi (och våra leverantörer) har högsäsong nu och sådana saker kan hända. Vi har försökt nå kunden per telefon men inte nått denne.
4. Kunden skrev ett e-mail till oss kl 03:18 denna morgon och frågade efter sina delar och fick svar från oss kl 07:57 att vi hade hans delar och att de går ut idag så att han har dom på måndag.
Det är alltid delar från leverantörer (exempelvis från utlandet) som inte kan levereras så fort som vi önskar, men vi ser ingen anledning att publicera detta kl 10:29 och kalla oss bedragare.

fre, 05/08/2015 - 18:13 #5
NCCR
Vi hoppas att allt är klart nu och vill att kunderna ska vara nöjda. Det går alltid att nå oss även under helgen per telefon. Pär NCCR.
 
Last edited:

Mac01

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2014
Ort
Järfälla
Hoj
2003 KTM 450 exc
Dom är bra, långa lev tider men har alltid haft grymt bra service, mot mig iaf.
Handlat mycket av dom och kommer fortsätta göra det, beställer nu mera lite tidigare innan jag behöver delarna bara.
 

moddlaren

Guest
lite dålig still kan tyckas av TS men varför inte:confused: har man så taskig smak så man åker en 535 virago o lägger ned halva hojens värde på ett par förgasar membran o sedan gnäller. nja Ts känns som en lipsill:gråta
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Måste bara fråga på hur många forum har TS postat liknande trådar?
Såg att det dykt upp en på Flashback också...
Sen den på Bike och här, någon mera?

Precis, kan ju vara så att han bara bestämt sig för att smutskasta företaget och försöker spela "offret" som lidit så otroligt mycket:gråta:dummer:hihi
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
lite dålig still kan tyckas av TS men varför inte:confused: har man så taskig smak så man åker en 535 virago o lägger ned halva hojens värde på ett par förgasar membran o sedan gnäller. nja Ts känns som en lipsill:gråta
Nu skall vi inte vara sådana. Han har ju faktiskt en poäng i att han inte fått sakerna ännu.
Sen hur man agerar är ju lite varierande per person.
Men jag ser fortfarande fram emot den återkoppling, hur det hela fortlöper, som TS utlovade.
Har han läst sina mail och kollat av loggen på missade samtal på telefonen innan han startade flera trådar, har han orkat ringa dem, kommer han få sakerna i början av nästa vecka, osv.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Efter att man läst tråden kommer jag fram till detta;

Sälja något till Purple Haze = Aldrig i livet

Att handla av: NCCR.Se = inga problem.

Finns värdelösa butiker och så finns det värdelösa/idiotiska köpare. Starta 3 smutskastningstrådar över lite membran som är ett par dagar sen, Ja jisses hur hanterar du riktiga problem vågar jag inte ens tänka på.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top