Kläder till en Yamaha Dragstar (klassisk läderjacka i stil med Weise Thruxton t ex)

oppenheimer

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2014
Ort
Ute
Hoj
Har ej
Hejsan,

Jag kör en Yamaha Dragstar 1100 och vill ha ett alternativ till kläderna jag har (vilket är Corduratextil i väldigt skrikiga färger). Det ska vara säkra prylar, men samtidigt bekväma (det vill säga att man kan ha dom även om man kliver av hojen, till exempel).

Efter att ha läst lite på forumet har jag redan beställt ett par Hood K7 jeans, som ska ha kevlarliknande material längs hela insidan och D3O-skydd vid knän och höfter.

Sen funderade jag på jackan. Gamla bruna läderjackor i WW2-stuk är ju rätt fräckt, så om någon har förslag på vettiga sådana så är jag idel öra. Jag har hittat Weise Thruxton, men är inte helt säker på om den är vettig då den inte går att hitta i Sverige. Den har CE-skydd, men det är inte D3O. Kostar ungefär 3 papp att importera med aktuell kronkurs, men då gamblar man lite med storleken också.

Ser ut så här: http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2013/07/071513top-i.jpg

Sen var det hjälmen. Har en HJC, IS-16 med nedfällbara "solbrillor" och jag ser ut som en riktig mupp i den (http://www.moto-opinie.info/imagedb/59.jpg). Dessutom sitter den hyfsat dåligt och det är rätt mycket oljud i den när man kommer upp runt 90-100. Mottager alltså tips på vettiga hjälmar. Solvisir vore ju praktiskt om de antingen kunde vara nedfällda helt eller uppe helt, men det kanske inte finns. Öppet är härligt men jag vill nog behålla hakan om något händer ändå.

Tackar för engagemanget på förhand.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag skriver detta ödmjukast, sporthoj.com är eller iaf var ett sporthojs forum. Det finns några få som har customhojar här, dock finns det massa kompetent folk som kan söka och ge er tipps och alternativ till det ni söker. Men många likt mig själv har nog mest kunskap om skinnställ (helställ/delade) och hjälmar i den sportigare kategorin alt. Motard utrustning :) Hade jag själv åkt custom hoj hade jag mest troligt ställt frågan i ett custom-/dragstar-/smc-forum. Känns mer lämpligt då majoriteten kanske åker samma hoj typ som dig:) Säger absolut inte att du skall dra och frågan är idiotisk på ett sporthoj forum, utan mer att vill ja köpa delar till min BMW frågar jag mest troligt inte på ett Ferrari forum:) (för att få så många alternativ som möjligt på min fråga)

Jag har fruktansvärt dålig koll på det du söker, men finns det inte en butik runt Mora trakten (iaf i Dalarna) som har ett gott skinn utbud?

Shoie GT-air
Schuberth Har nog endel sådana! C3 fick jag fram är öppningsbar och solvisir?!
En hjälm som kanske går att köra med öppet i stan och stänga på landsvägen vore nått? Även om de ser ut som skit öppna så är det ju praktiskt om man gillar den öppna-känslan :)

Lycka till
 
Last edited:

oppenheimer

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2014
Ort
Ute
Hoj
Har ej
Det låter vettigt nu när du säger det, borde kanske vänt mig till ett lämpligare forum.

Schubert har jag spanat lite på, får se om den går att testa någonstans!

Jag skriver detta ödmjukast, sporthoj.com är eller iaf var ett sporthojs forum. Det finns några få som har customhojar här, dock finns det massa kompetent folk som kan söka och ge er tipps och alternativ till det ni söker. Men många likt mig själv har nog mest kunskap om skinnställ (helställ/delade) och hjälmar i den sportigare kategorin alt. Motard utrustning :) Hade jag själv åkt custom hoj hade jag mest troligt ställt frågan i ett custom-/dragstar-/smc-forum. Känns mer lämpligt då majoriteten kanske åker samma hoj typ som dig:) Säger absolut inte att du skall dra och frågan är idiotisk på ett sporthoj forum, utan mer att vill ja köpa delar till min BMW frågar jag mest troligt inte på ett Ferrari forum:) (för att få så många alternativ som möjligt på min fråga)

Jag har fruktansvärt dålig koll på det du söker, men finns det inte en butik runt Mora trakten (iaf i Dalarna) som har ett gott skinn utbud?

Shoie GT-air
Schuberth Har nog endel sådana! C3 fick jag fram är öppningsbar och solvisir?!
En hjälm som kanske går att köra med öppet i stan och stänga på landsvägen vore nått? Även om de ser ut som skit öppna så är det ju praktiskt om man gillar den öppna-känslan :)

Lycka till
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det låter vettigt nu när du säger det, borde kanske vänt mig till ett lämpligare forum.

Schubert har jag spanat lite på, får se om den går att testa någonstans!

Sök på forat, finns flera (tror jag) trådar om liknande/touringhjälmar :) Schuberth är väl en erkänt bra hjälm. Du kommer säkert få svar här med!
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
En gammal fransmatta vore nått, gärna i nå flourocerande färger. Mycket elegant:glömdet
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Dainese helställ, gärna 2. Daytona stövlar, några supervantar som INTE får kosta under 3000, Araihjälm (för sån har alla räsers), skyddsväst. Sen behöver du bara en ny hoj.

Välkommen till sporthoj.com och dess stereotyper.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Åk till en välsorterad hojbutik och prova dig fram, det viktigaste är att grejerna sitter rätt och är bekväma
village-people.jpg
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det låter vettigt nu när du säger det, borde kanske vänt mig till ett lämpligare forum.

Schubert har jag spanat lite på, får se om den går att testa någonstans!

Alternativ1 finns väl i Kalmar? De borde ha något som kan passa, eller åtminstone ta hem om vi pratar hjälmar. De har säkerligen kataloger du kan bläddra fram kevlarjeans o jacka i, testa någon annan jacka av samma märke och därigenom bestämma storlek och så tar de hem den jackan du pekat på åt dig i rätt dimensioner.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tolkar jag det rätt om alla glada rejsapor med dubbla ryggpucklar och blöjröv tycker att customhoj = bögsex?
:D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tja, det är ju onekligen customfolkets smak som ligger närmast soho-klubbarnas mode. :hihi :fakta
Fransar som fladdrar så manligt.. har för övrigt lagt märke till att enprocentarna börjat klä sig som nåt slags metalhiphoppare med baggy pants och bakfram keps. Iallafall dom lite yngre.
Tror det kallas återväxt?
Själv vill jag ha kromade fransar på min 200hästars radfyra den dagen jag skaffar en. Och dubbla blöjrövar på mitt självlysande helställ i kängurupungskinn!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top