Videokvalitetsexempel från sex actionkameror som testats på en MC

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Här är finns länken till en Youtubevideo som visar bildkvaliteten från sex testade actionkameror (den fulla artikeln kommer den 29/6 i MC-Folket) https://youtu.be/XEopALYbgi0

De här kamerorna testade jag: Contour Roam 3, Innovv C3, Mobius, Panasonic HX-A500E, Sony HDR-AS200V, Ricoh WG-M1

Youtube komprimerar ibland filerna ganska hårt så originalen håller oftast bättre kvalitet. Men som jämförelse för videobildkvalitet och framförallt stabilisering duger videon bra.
Motorcykeln som jag använder vid testerna är den samma som jag nyttjat för tester den senaste dryga 15 åren, den är inte världens mest stabila kameraplattform men just därför visar den obarmhärtigt om en kameras bildstabilisering inte håller måttet.
Alla kameror är testade med det vattentäta huset (om sådant finns) och ljudupptagningen är i original.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Hmmm, känns billiga allihopa, contours kamera vart man sjösjuk av att titta på. Känns som Sonys va den bättre av dom alla. Dock skulle jag aldrig köpa nån utav dom.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Schyrre!

Slipper ångra min GoPro 4 Silver. :tummenupp

Tycker samtliga kameror hade grovt "urtvättad" bild, ds fattigt med kontrast och färger? :confused:
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top