Zx10r vs BMW s1000rr

Eightton

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Yamaha r1
Tjena nu letar jag efter ny hoj:)

Har verkligen fastnat för s1000rr men verkar va svårt att hitta en för bra pris
Tänkte höra med er som kanske kört

Vad är det för skillnad tycker ni på en zx10r och en BMW s1000rr

Kollar även på zx10r
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Har inte kört någon av de hojarna än....men ska du ha zx10r ska du leta efter 2011-> men de verkar va svårare att hitta än BMWS1000RR...
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag hade letat upp en Zx10r-04. Inte bättre. Men roligare.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad det är för skillnad på en S1000RR och en ZX10R beror väldigt mycket på vad du tittar på för årsmodell av ninjan. Innan 2011 är det ganska mycket skillnad, efter är det mindre.
Mer av allt och bättre allt efter 2011 på ZX10Ren än tidigare. Elektronik, hästar, ramen osv...
Sedan hur det förhåller sig till bumsen vet jag inte för jag har aldrig kört en sån.

I vilket fall som helst, välj den du går igång mest på. Prestandan i de båda är akademisk. :hihi
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vad du egentligen menar är alltså att du inte har råd med vad en begagnad kostar?

Jag hittar inte heller en gt2 till bra pris pris, typ liksom en sisådär 110 lax....

Köp en hoj du har råd med :fatta!
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej

Antar att du tittar på ZX10R från 2011.
Jag köpte själv "ny" hoj i början på 2014 och tittade då på BMW S1000rr och Zx10R 2011.
Var helt säker på att jag skulle ha en BMW (enligt alla tidningar var den bäst på allt). Väntade tills jag hittade en handlare som hade båda så jag kunde köra dem efter varandra.
ZX10R var mycket skönare att köra enligt mig, och jag satt mycket bättre på den (188cm).
Blev en ZX10R 2011 för mig, och jag tycker inte att du skall köpa en BMW innan du provat ZX10R.
Kan däremot inte se att ZX10R skulle vara billigare.
Lycka till :yoparty
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Hej !
Ja har inte kört s 1000 rr . Säkert en snabb och skön hoj men jag är Väldigt nöjd med min zx 10 r ! :tummenupp
Jag ville ha en zx 10 r ! Ingen annan när jag bytte upp från 600 cc !
Kommer inte att byta till BMW . :7peta
Jag har förövrigt inget emot BMW , kan gott tänka mig deras 4 - hjuliga alternativ .
 

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
ZX10R-11 och framåt är jämförbar med S1000RR om man uppgraderar ZX10 något, en annan bakdämpare (typ öhlins) och en kugg mindre på framdrevet gör underverk med denna cykel. Lika snabb rakt fram som BMW och likvärdig elektronik, inte riktigt lika snabbsvängd men bergstadigt chassi. ZX10an är mer toppig i karaktären och kräver högre varv för att hänga med BMW. Bmw har bättre komponenter std, bakdämparen på ZX10 är helt kass original och gör cykeln understyrd, utväxlingen std på ZX10-11 är alldeles för hög men avhjälps enkelt med en kugg mindre fram som sagt.
ZX10R-08-10 är ingen dålig cykel heller med flera SM titlar. Riktigt bra motor med bättre mellanregister än -11an men något klenare på topp. Dessa är inte så dyra och mycket för pengarna, ska man bara köra gata och någon enstaka bandag så hänger den med utan problem Bakdämparen en svaghet även på denna modell dock.
ZX10-07-06 är väl den sämsta modellen egentligen, hyfsad motor, tung och stabil men just tung.
ZX10 04-05 är första ZX10an, dessa börjar bli gamla och risken för problem ökar med åldern. Annars är den en kul hoj med explosiv motor och lätt något underdimensionerat chassi. Hittar man en fin 04/05 är det ett bättre alternativ än 06/07 men ej jämförbara med S1000RR och nyare ZX10or då dessa är bättre på allt.
Slutsats: Ska du tävla eller köra mycket bana, 11:a och framåt med uppdateringar enligt ovan.
Gatkörning och enstaka bandagar: ZX10R-08-10, underskattad och mest bang for the buck.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
ni har la sett senaste superbike testet som mcn gjort? där kom bmwn högre upp än just zx10r bara för att den kändes mer higtech trots att kawwan va snabbare på banan å skönare på gatan.

Edit: fast det va nog att den va bättre än just nya panigalen på vägen eftersom kawwan hade la hög 1a växel å inga värmehandtag jämfört med bmwn la.. man märker att de börjar bli gamla där på mcn :p

jag personligen hade tagit den med billigast försäkring, + att bmw:n e faktiskt lite lättare att vila ögonen på :D
 
Last edited:

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Har haft BMW S1000RR och har nu ZX10R 2011. På BMWN är framgaffeln lite klen men bak bättre, på Kawan är det tvärt om. Polaren bänkade sin S1000RR med helsystem och K&N filter, PC5 till 185 hk. Jag körde min ZX10a med samma mods till 186,4 så effekten är rätt jämn. Båda på Motospeed i västerås. Men Kawan behöver kuggas ner 1 fram som nämdes tidigare.

Jag gillar båda, du blir nog nöjd oavsett vad du väljer. Du skulle valt att köpa min istället för att flytta/renovera eller vad det nu var :D
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Oavsett om du väljer Kawa ZX10-R -11 & framåt eller BMW S1000RR så kommer du bli supernöjd. Välj den hojen du sitter bäst på och blir mest kär i :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top