YZF750R Går inte riktigt bra?

jeep_tom

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Timrå
Hoj
Yamaha YZF750R -93
Har problem med att min Yamaha YZF750R -93 inte vill gå bra.

Bakgrund: Gjorde en enklare motorrenovering för 2 år sedan efter att kompen blev superdålig (bara 2kg på ena cyl) och den drog nå jävulskt med olja. Jag Planade toppen, honade cylindrarna, nya kolvringar, shimsade in ventilerna.

Hojen gick därefter kanon tills i höstas då brorsan hade lånat den. Helt plötsligt ville den inte gå riktigt bra. Känns som att den inte går riktigt rent på alla cylindrar, förutom plötsligt då den "släpper loss" och går rent, sedan kan den gå kasst igen.

Jag har nu gjort ett komp test på hojen med ett mkt fint och jämt resultat mellan alla cylindrarna, har mätt ventilspelet och det är det inget fel på. Har kollat att gnista finns på alla stift. Alla förgasarna ger bränsle samt alla krökarna blir varma när man startar upp den, dock vill den gärna ha en skvätt startgas för att gå igång när den är kall.


Vad tror ni jag bör felsöka här näst?

kan det vara så att något av stiften kanske inte fungerar som de skall under belastning? Har nya stift beställda men ej fått hem de ännu så kunnat prova dem.

Är även fundersam lver att det verkar "tuffa"/blåsa luft ur oljepåfyllningslocket om jag skruvar bort den, skall det vara så eller vad kan det bero på?

tack på förhand :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Kolla att alla insugsgummin är hela och sitter på plats som de ska?
 

jeep_tom

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Timrå
Hoj
Yamaha YZF750R -93
Insugsgummin ser fina ut och sitter som det skall.

Är fundersam om det kanske är stift som jag tidigare skrev, eller om det är någon av tändspolarna som spökar?
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag fick ett liknande problem på min och det visade sig att en tändkabel hade en kass anslutning till tändhatten.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top