Bild MC-mässor i Stockholm 2000 till 2003 och många andra MC-relaterade foton

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Jag har lagt upp fler foton på MCskribentens Flickr-sida, bland annat några bildsammanställningar från MC-mässor i Stockholm under fyra år i början av 2000-talet, mellan 2000 till år 2003, samt från fler års Hojmarknader i Strängnäs. Såg just att några av dem hade fått en rubrik med fel årtal men albumets namn talar om vilket år bilden togs.

Fler mässbilder kommer att läggas upp när jag hinner. Tänk också på att alla foton är upphovsrättsligt skyddade, se men inte röra :)!

Ni kan också se inbjudan till avrostningarna i Storstockholmsområdet 1987 och hur vi som planerade dem såg ut. Det året körde vi över 40 kurser (ett par av dem hann inte in i den tryckta inbjudan). Alla som gick igenom hela kursdagen fick en rabatt på 50 kronor vid inköp hos staden MC-handlare (motsvarar cirka 100 kronor i dagens penningvärde) plus självriskeliminering (tack försäkringsbolagen) om något skulle hända under utbildningen.

Där finns också foton från många MC-instruktörsutbildningar, bland annat från den beryktade utbildningen i Skottvångstrakten. Då hade alla åkt dit i kolonn från Stockholm men från Åkers Styckebruk så släpptes man iväg två och två för att träna kurvtagningar (med särskild uppmaning att de skulle vara ett föredöme i trafiken). Vad MC-instruktörerna inte visste var att när de kom till en lång fin raksträcka (70 kilometers hastighetsbegränsning dock) så fanns poliser med en radarmätare i slutet på sträckan. Och eftersom några lyckade komma upp i minst dubbelt tillåten hastighet så blev de stoppade och fick visa körkortet. Efter ett förmaningstal om hur lätt det är att både mista körkortet och att inte vara ett föredöme i trafiken så fick de veta att det var en av oss som skötte Trafiksäkerhetsföreningens radarmätare, det hela var en varning för att de skulle tänka sig för i sin roll som MC-instruktörer!
Poliserna som hjälpte till tyckte det var ett av de trevligaste uppdragen de haft på länge, de fick verkligen fram budskapet utan att behöva rapportera någon!
Det ryktas att några av instruktörerna fick byta underkläder vilket jag inte vet något om, men vid nästa utbildningstillfälle var alla hur laglydiga som helst ;-)!

Här finns bilderna https://www.flickr.com/photos/mcskribenten/sets/

Många andra MC-relaterade videos hittar ni på min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/olandsfoto
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top