Video From Malmö to Mölle in 2:30 min, Enjoy

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Jaha då har man sett den (tack enrosabil)

Filmen "The Stig" får 1/10 (1 poäng för snyggt klippt och bra musik - resten......Nääää !)

Tråden om filmen får 8/10 (Sköna smockor utdelade till höger och vänster, användare som gräver djupt på internets bakgårdar och fixar fram klippet............bra mycket bättre fart än i filmen :fyllisar)


"The Stig" tycker jag är ett humoristiskt namn på filmen då den mest utspelar sig där. Hoppas inte The Stig tar illa upp :D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jaha då har man sett den (tack enrosabil)

Filmen "The Stig" får 1/10 (1 poäng för snyggt klippt och bra musik - resten......Nääää !)

Tråden om filmen får 8/10 (Sköna smockor utdelade till höger och vänster, användare som gräver djupt på internets bakgårdar och fixar fram klippet............bra mycket bättre fart än i filmen :fyllisar)


"The Stig" tycker jag är ett humoristiskt namn på filmen då den mest utspelar sig där. Hoppas inte The Stig tar illa upp :D

:rofl:hihi:tummenupp

Trodde denna tråd var död men så upptäcker man en massa nya inlägg och som du skriver så är tråden mer läsvärd än filmen:D
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Läs inlägg #22 igen!

Hade det varit okej att köra tung mc på en gångbana hade det förmodligen varit inskrivet i både teori och praktikdelen! Hur tänker du egentligen? Är det helt plötsligt enligt dig okej att ta sin bil på gångvägar bara man kör tilltäckligt sakta? Om nu transportstytelsen tillåter sk 30-moppar på gångvägar får du fråga dem om varför, jag stiftar inga lagar men att vistas på gångbanor med tunga fordon är inte tillåtet så vad du tjafsar om förstår jag inte! att komma med utlägg mer än en halv harry potterbok gör det inte mer legitimt! Du är vuxen hoppas jag! Ghost rider är död sedan länge lev med det!

Att något är fel betyder inte att det per automatik är farligt. Se det för vad det är istället, och se det som en enskild händelse. Ingen här skulle acceptera att han kör runt som en dåre bredvid en glassätande femåring. Men att puttra runt på en gångstig utan att utgöra en fara för andra är något helt annat.

Än mindre ska du inte skena iväg med personliga påhopp på andra användare på sporthoj för att din världsbild inte klarade av åsynen av en LGF-hoj på en promenadstig.
Men eftersom du gärna skriver så skulle det nog vara till din fördel ifall du faktiskt svarar på frågor som du får, istället för att spy galla över att du minsann får träningsvärk över att läsa 10 meningar i en följd.

Seså, nu sjunger vi We shall overcome.
 

dr.tooth2008

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2014
Ort
Malmö
Hoj
2011, Ninja 250r / 2013, Kawa er6f
Som vanligt motsvarar inte den färdiga produkten hypen... :rolleyes:

Ja, det är onödigt att köra på trottoarer och gång-/cykelvägar. Men samtidigt är det uppfriskande att se en film med lagom långa (korta?) klipp, utan bakhjulskörning, lakritsremmar och tokbombande.

Skippa trottoarerna och gång-/cykelvägarna och ge oss fler filmer med mysig körning i fint väder! :tummenupp


of course, driving on cycle road is not my dailt routine.
about new film!!! yah that depends, I will see..
 

dr.tooth2008

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2014
Ort
Malmö
Hoj
2011, Ninja 250r / 2013, Kawa er6f
För helvete, hur gammal är du?
Would this make any difference!! but to answer you, not directly anyway, perhaps I am older than you :tungan and that applied on my actual age and MENTALITY. with all respect


nu vet jag inte riktigt vilket land du ursprungligen kommer ifrån men uppenbarlien ett land där det är lite mer okej att köra ihjäl små barn på en cykelväg!
well I have no energy to take the discussion into this direction,
But shortly, I have been on several occasions driving with SWEDISH motorcyclist (some in my father age) they over speed and cut the yellow traffic light, and they do not full stop when it says so with a big red sign (especially in small curvy country side roads, you might recognize this behavior !!)
To answer your question, no it is not allowed to drive on cycle road in my home country, just like in your SWEDEN :dummer

Hur fan tänkte du när du la upp filmen! Trodde du verkligen att folk skulle hylla dig för din körning på gångvägar, idiot:näsblod motorcykelfolket är redan skamfilade och du underlättar inte direkt med sådan här hjärndöd körning
you see what you want to see, judge how you wish to do, I drive the way I want :)
 

dr.tooth2008

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2014
Ort
Malmö
Hoj
2011, Ninja 250r / 2013, Kawa er6f
Jaha då har man sett den (tack enrosabil)

Filmen "The Stig" får 1/10 (1 poäng för snyggt klippt och bra musik - resten......Nääää !)

Tråden om filmen får 8/10 (Sköna smockor utdelade till höger och vänster, användare som gräver djupt på internets bakgårdar och fixar fram klippet............bra mycket bättre fart än i filmen :fyllisar)


"The Stig" tycker jag är ett humoristiskt namn på filmen då den mest utspelar sig där. Hoppas inte The Stig tar illa upp :D
No worries, ¨The Stig¨ has ice cold nerve. after all the stig need his concentration :crash
 

dr.tooth2008

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2014
Ort
Malmö
Hoj
2011, Ninja 250r / 2013, Kawa er6f
Att något är fel betyder inte att det per automatik är farligt. Se det för vad det är istället, och se det som en enskild händelse. Ingen här skulle acceptera att han kör runt som en dåre bredvid en glassätande femåring. Men att puttra runt på en gångstig utan att utgöra en fara för andra är något helt annat.

Än mindre ska du inte skena iväg med personliga påhopp på andra användare på sporthoj för att din världsbild inte klarade av åsynen av en LGF-hoj på en promenadstig.
Men eftersom du gärna skriver så skulle det nog vara till din fördel ifall du faktiskt svarar på frågor som du får, istället för att spy galla över att du minsann får träningsvärk över att läsa 10 meningar i en följd.

Seså, nu sjunger vi We shall overcome.

As I said before, it is not right and it is not my daily routine
I don't wake up early in the morning and put all the gears on, and aha today I drive on cycle path instead.!!

As you said now :fyllisar, it is only once and happened that the gopro was on, and I thought it will make a nice clip. that's it.

otherwise I do not agree on doing that (even before some unexplained attacking posts), I don't need anyone to tell me it is wrong....

So now story end
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
As I said before, it is not right and it is not my daily routine
I don't wake up early in the morning and put all the gears on, and aha today I drive on cycle path instead.!!

As you said now :fyllisar, it is only once and happened that the gopro was on, and I thought it will make a nice clip. that's it.

otherwise I do not agree on doing that (even before some unexplained attacking posts), I don't need anyone to tell me it is wrong....

So now story end

Jag vet inte om du missade det, men mitt inlägg är riktat mot Abethebabe. Du har redan förklarat dig i tråden och behöver såklart inte fortsätta med det.

Det finns värre filmer än den du gjorde. Fortsätt med filmerna, de kan bara bli bättre :tummenupp
 

dr.tooth2008

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2014
Ort
Malmö
Hoj
2011, Ninja 250r / 2013, Kawa er6f
Jag vet inte om du missade det, men mitt inlägg är riktat mot Abethebabe. Du har redan förklarat dig i tråden och behöver såklart inte fortsätta med det.

Det finns värre filmer än den du gjorde. Fortsätt med filmerna, de kan bara bli bättre :tummenupp

Yes of course, i get that you are by my side / at least "Google translate" showed that

But I just explained once more for the hard close minded people (not you or any one already wrote on the post), so it is clear and no one need to comment on it

Thank you and I will continue filming, next time I do something different
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fortsätt gärna lägg ut mysiga filmer...

Men snälla, ge fan i gång och cykelvägar! Motorcyklar hör inte hemma där överhuvudtaget (lika lite som EU-moppar och andra trimmade maskiner). Du ska vara glad att ingen "råkade" knuffa till dig.

Det borde finnas gott om mysiga bilvägar för flera timmars film även där du bor.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jag tycker att ni ska gråta mer, sådär kör i princip alla som kör hoj för de pallar ju inte gå hela vägen fram till ingången så då parkerar de utanför butiken, eller när de är på stranden så ska hojen med fördel parkeras på just stranden.

Pfft, böla.
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Cykelbaneåka tycker jag är helfel med MC även om det går långsamt. Vi skall bara inte vara där. En del av sträckan liknar Havsleden mellan Landskrona och Helsingborg och den är inte tillåten för MC. Jag har cyklat MTB där ett antal gånger. Ger man sig ut där med en sådan hoj, tjena Einstein! :dummer.

Som helhet blev det här fel, väldigt fel. Alla har vi ett ansvar ute i trafiken när vi kör hoj och det är att köra så att folk gillar oss. :krama
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hur kommer det sig att alla vita riddare inte flippar ur när det skall köras om i trafiken och råkar ligga runt 150 blås under omkörningen? Eller blinkers som inte används? Eller sick-sackandet i köer som är 100 gånger värre än detta? Där kan det vara farligt både för förare och fordon. Eller när ni kör strax över skyltad hastighet? Det är liksom förbjudet förvånad att köra för fort, om ens med 1km/h. F ö r b j u d e t.

Eller råkar det vara så att ni inte vill kasta sten i glashuset alltför många gånger?
 

Harrybob

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
T R O L L H Ä T T A N
Hoj
GSXR 750 -98
Läste kommentarerna sedan såg jag klippet, tycker inte alls det var farligt, inte så att ett barn var i risken att springa fram och dö "DiReCt" :7peta. Killen körde hur långsamt/försiktigt som helst. Visst olagligt visst inget man bör göra till vardags, men antagningsvis är detta inte heller något TS gör till vardags så YOLO pretty please sporthoj. :va
 

Smagatusk

Guest
Häver ur sig? Tycker du på fullaste allvar att det är okej att köra en tung hoj på en gångbana? Det är inte liksom coolt någonstans hur sakta det än går men du tycker uppenbart att det är så jäävla tufft så jag vilar mitt fall och btw du besvarade inte frågan så jag frågar igen: har du barn?

Så farligt var det väl inte? Argumentet "har du barn så förstår du!" som på nåt sätt är tänkt att förminska den man diskuterar med genom att visa att man är förälder och minsann tänker på barnen är lika tråkig som konstaterandet "jag som skattebetalare ska inte behöva finna mig i detta!" Urvattnat och ett spel för galleriet.

Jag tyckte filmen var lite halvmysig. Skiljer sig från många andra filmer som postas här. Ungefär som när man suttit och lyssnat på thrash-metal hela kvällen så kan vara skönt för öronen med lite Julio Iglesias några minuter.

Och jag skulle vilja att du svarar på en fråga: tycker du det är okej att man med tung MC kör fram och parkerar framför porten om man bor i lägenhet?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top