Forma Terrain TX

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Tja!

Snart letat ihjäl mig efter ett par stadigare stövlar som passar bättre med min nya hoj än mina gamla touring-läder-boots som inte erbjuder nått otroligt skydd utan mest slitstyrka..

Jag undrar om nån har åsikter om denna:

Forma Terrain TX
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sece4c5a5f52a/?ViewObjectID=18857067&Currency=SEK

Video-review:
https://www.youtube.com/watch?v=DYuHsCf6yYY

Den verkar helt klart väldigt prisvärd, lite mer rörlig än tex alpinestars tech-3 eller gaerne GX-1 pga gångjärnet.

Jag kör ingen seriös MX eller nått. Dock prioriterar jag säkerhet och skydd högt och kommer ta min 640 offroad på helgerna, så MX-boots verkar ändå vara att föredra just för att de är så välskyddande. Men jag behöver inga tävlingsgrejer.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Har ett par Forma Terrain, nöjd med dem. Klämt foten rejält utan skador. De tillverkar BMW:s dojor, eller gjorde iallafall.
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Fint att höra, verkar som de har ganska bra omdömen när jag läser runt på forum..

Hur är storlekarna på dom tycker du? Jag har normalt 42 på "vanliga" skor, bör man beställa 42 eller 43? Kan ju inte testa dem först här i svedala tyvärr ser det ut som. I värsta fall får man ju skicka tillbaka o byta ut men man vill ju göra så bra chansning som möjligt :)
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top