KTM 950 Street Tracker

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fanken va roligt bygge. Roligt att se folk som inte tvekar över att bygga på nyare, mer ovanliga hojar. Hade jag haft budgeten så hade jag gärna byggt på något nyare. Men nu är man förpassad till gammalt mög!
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Fanken va roligt bygge. Roligt att se folk som inte tvekar över att bygga på nyare, mer ovanliga hojar. Hade jag haft budgeten så hade jag gärna byggt på något nyare. Men nu är man förpassad till gammalt mög!

Tackar, jo lite högre budget är det ju men försöker göra så mycket som möjligt själv så kostnaden hålls nere, sälja överblivna delarna ger en del tillbaka med!
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Gjorde fäste för lampa och kapade ut nr plåten jag köpt. Men inte nöjd, för tunn och flimsig..


Så gjorde en egen i alu (hålet ännu inte slipat här):

Här syns även de nyinköpta svarta tvåfingers handtagen, tycker dom ger en mycket modernare känsla på styret än KTMs original som syns på förra bilden. Att dom sen kostar typ noll och funkar bättre är ju ingen nackdel..

Nästa pryl att fixa var mätarfäste, ville använda original mätaren då den nu mera matchar tankens 45° brytningar riktigt fint..
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Dags att ta tag i avgassystemet. Kapade ner en gammal slip-on burk till lagom storlek och började malla upp:


Sen var det dags att sätta kapen i det fullt dugliga original systemet, alltid ett nöje..


Kapade till resten av bitarna och tejpa ihop för att se om det kunde bli som jag tänkt. Men icke, för nära fotpinnen, bränd häl vill jag inte ha så lite ändringar på sin plats:


Lite längre bak och ner så blev det bra och bara till att punkta ihop:


Av med det hela och upp på bänken för att kunna fortsätta svetsa:


Helsvetsat:




Byggde ett fäste från bakramen också:
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Därmed var den sista stora fabrikationen gjord och endast små detaljer här och var som återstod, ex fästa likriktaren och bränslepumpen under sadeln:


Samt packa om och nita ihop ljuddämparen, låter riktigt bra för så kort system!
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Fixade lite el här och var också, inga bilder då jag hade för tråkigt för att ens tänka. Men fick gjort det mesta där ivf, bara lite kabelförlängning när skärmen är tillbaks från lack..

Så en teaser bild från lackeraren:
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Haha imponerande hur du ligger i, bra ser det ut och bli å. ?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Berätta gärna vad du använde för att nita om ljuddämparen, ska borra ur nitarna på en CRF 450 ljuddämpare, och vet inte hur jag ska ordna med nya, jättestora nitar.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag använde mig av aluminium-nitar från Biltema när jag kortade min kolfiberdämpare. Oklart hur pass tätt de kommer hålla dock. ImageUploadedByTapatalk1427969964.009136.jpg
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Berätta gärna vad du använde för att nita om ljuddämparen, ska borra ur nitarna på en CRF 450 ljuddämpare, och vet inte hur jag ska ordna med nya, jättestora nitar.

Lite tveksam vad du egentligen frågar om, är det borra ut dom gamla som är problemet? Du borrar bara bort skallen och slår ut(in) resten med ett don. Bör inte bli något jätte hål, ca skulle jag tro 5mm, sen använde jag bara helt vanliga aluminum popnitar från lokala järnhandeln.
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Fick tillbaka bakramen och lampfästet från lackeraren idag, tyvärr är han nu på semester så resten lär dröja några veckor..

Lampan (som sticker fram igenom fram nr plåten) på för sista gången:


Bakram med bensinpump och likriktare (samma bultar fäster bakskärmen så bara temp):


Även nr plåt, blinkers och ljuddämpare fast:



So far so good:




Mycket nöjd med hur bra bakramen matchar framdelens geometri och vinklar, återstår bara väntan...
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Hur gör du med belysning till nr plåten? Eller är det så gött att det inte behövs på hoj?
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
Hur gör du med belysning till nr plåten? Eller är det så gött att det inte behövs på hoj?

Bakskärmen sticker ut lite över plåten och där kommer sitta en lampa ner (tillsammans med baklampan). Alternativet skruvar med LED skulle nog funka också.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Okej. Jag vette fasen vad jag ska göra av mina kablar, därför jag undrar.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
För mig känns det lite som helgerån då jag tycker 950sm är typ en av de snyggaste hojarna som finns. Men ska bli jävligt spännande att se slutresultatet!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top