Blinkers har fått fnatt

Eclipse

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR900RR
Mina blinkers funkar inte som de ska. På ena sidan funkar inte ena blinkersen fram och på andra sidan funkar inte blinkers bak. 2 blinkers fungerar alltså men blinkar för fort.

Vad är det som jag behöver göra? Någon som vet?
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Håller med Ulven, låter helt klart som trasiga lampor och pga det så får blinkersreläet för lite motstånd och blinkar då snabbare.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Håller med Ulven, låter helt klart som trasiga lampor och pga det så får blinkersreläet för lite motstånd och blinkar då snabbare.
Allmänt morgongnällig, men förstår inte varför man lägger ut en fråga när man redan konstaterat två fel?
Fixa dem först - återkom sedan....:confused:
Dessutom har nog Broberg tämligen rätt, att när blinkarna (och därmed även indikatorlampan) inte fungerar/lyser med fast sken är en medveten sk feature som indikerar... trasig glödlampa:7peta
 

Eclipse

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR900RR
Det är inte orginalblinkers monterade. Någon form av miniblinkers är det. Är det verkligen troligt att båda blinkersen går sönder samtidigt?

Men ni rekommenderar alltså att jag köper ett nytt sett med blinkers? Problemet kan inte vara reläet då eller något annat?
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Enkelt att kolla om du har trasiga lampor, byt plats på en fungerande och en ickefungerand och vips så vet du.:fakta
Plötsligt händer det...:tuttar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är inte orginalblinkers monterade. Någon form av miniblinkers är det. Är det verkligen troligt att båda blinkersen går sönder samtidigt?

Men ni rekommenderar alltså att jag köper ett nytt sett med blinkers? Problemet kan inte vara reläet då eller något annat?

Har du inte lampor utan LEDar så skulle jag gissa på sladdar som har dålig (eller ingen) kontakt. Miniblinkers kan vara oerhört fulmeckade, något vi upptäckte på polarens CBR929RR när vi monterade i ett larm i den, just inkopplingen av blinkers på ena sidan var tvinnade sladdändar med eltejp runt. :3freak
Så, har du LED, inte lampa i blinkersarna så skulle jag gissa på kasst fulmeck i elen till dem. Bara att kolla upp.

Annars, om du har lampor så kan de definitivt ge upp ungefär samtidigt. Plocka ur och kolla glödtrådarna, eller gör som 900 Desmodue säger här ovan.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top