Commercial Bank Grand Prix of Qatar - Losail International Circuit Qatar

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Det kan ju vara annat än just linan det är fel på ;)
Var det jag syftade på. Inte första gången detta händer...

Har MotoGP sedan ett par år och så dåligt det funka idag var det länge sen
Tycker de snålar med servrarna nära på varje race... Var förbannad i höstas så tänkte köra fulstream i år men de laggade lika mycket fast med sämre kvalla så blev tvungen att köpa det där passet i år igen :gnissla
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Känns lite som 2007 när Stoner drog om Rossi på varenda raksträcka. Texas, Mugello, Motegi, Sepang, Phillip Island, det finns ju en hel del banor med låååånga rakor. Hoppas det inte forsätter såhär, då blir det jobbigt för Yamaha.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Känns lite som 2007 när Stoner drog om Rossi på varenda raksträcka. Texas, Mugello, Motegi, Sepang, Phillip Island, det finns ju en hel del banor med låååånga rakor. Hoppas det inte forsätter såhär, då blir det jobbigt för Yamaha.

Tur att det svänger ofta och då är iaf Rossi snabb ;) Men det är ju förbannat mycke gratis att köra om på rakan.. Säkert jobbigt mentalt att göra svåra omkörningar och veta att på raken tar han mig.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Herrejävlar!
BRAAAAP! :banana

Hoppas det håller i sig hela säsongen! Och när de väl fått ordning på inbromsning och sånt på Duccen blir den ju giftig på riktigt. Det var ju en inte helt lättippad pall med bara italienare, och två italienska hojar!
GP14-hojarna gjorde som förra året, halva rejset sen försvann de bakåt, men GP15, jösses. :kär
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tur att det svänger ofta och då är iaf Rossi snabb ;) Men det är ju förbannat mycke gratis att köra om på rakan.. Säkert jobbigt mentalt att göra svåra omkörningar och veta att på raken tar han mig.

Ja vi får hoppas det! Marquez gjorde en väldigt bra uppkörning, det skall man inte ta ifrån honom. Samtidigt så gäller det att vara konsekvent och inte göra misstag. Hoppas verkligen Rossi kan ta sin tionde titel i år!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
5mbit lina från Telia, duger det för att få HD via videopass?

Jag har iaf kört på 2 Mbit på semestern med gott resultat tidigare år men har kört kvaliteten på Auto. Kollade aldrig var den körde på. Adsl.

Premiärkörde ipad/apple-tv denna helgen, skitnöjd. 24/3 ADSL.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Noteringar från rejset:

- MM gjorde en imponerande uppkörning. Men kolla gärna tidsintervallet efter första varven mellan MM och Rossi. Yngve gjorde mig uppmärksam på att det låg inom ett par sekunder. Så Rossi vann detta loppet på egna meriter.
- Hernandez 10, Petrucci 12 efter att på sedvanligt vis kroknat mot slutet. Vad händer när de sitter på Consession Class GP15?
- CC bästa satellit före de bägge Tech 3-Yammorna. Redding har en liten bit kvar.
- Suzuki 11 resp 14 i premiären, klart godkänt!
- Barbera före Bradl och Hayden i Open. Jämnt och bra. Men om Barbera satt på GP15-chassit...?
- Pedrosa - ptjaa, armpump förklarar ju en hel del angående problemen att backa upp kvalinsatserna med rejsresultat. Trist - känns som att hans karriär riskerar att avbrytas i förtid på grund av ett fysiskt problem...
- JLo - så det var hjälminsatsens fel att han tacklade av i slutet av rejset? Ja, visst kan det väl vara så men annars är ursäkten inte smickrande...

Till sist - när det är dags för rejs gäller den gamla sanningen att fabriksmaskinerna dominerar. Och det är väl inte fel?
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
MM körde med det mjukare bakdäcket, var troligen därför han inte kom ikapp.
Frågan är ju dock om han hade fixat uppkörningen på det sättet med det hårdare.....nä, man ska va med från början, det eller åtminstone inte trilla längre bak än Rossi! :D

Tror nog det sett ut som jag tippat på pallen med skillnaden att Dovi suttit som 3:a istället för Lorre om MM kommit med från början, kanske att Rossi tagit MM med på slutet pga däcket men det får vi aldrig veta nu. :)

Rossi körde hårt fram, gjorde inte Lorre, dom har gått ut med olika däckstrategi förra året med och Rossi spöat han, kan han månne känna sig lite underlägsen nu och letar halmstrån?

Jävla racehelg, enda "sömnpillret" förutom problemen och avåkningarna som fick det lite intressant var ju Moto2, vart ju ett tag sen det, detta bådar Gott!

Ska man tippa MM-revansch nästa i hård fight med Dovi, Rossi 3:a isolerad. ;)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag är tämligen övertygad om att MM är tillbaka Och slagkraftig igen till US&A racet!
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Bästa racet på mycket länge!


Undrar hur RepsolHondan står sig mot Ducatin på rakorna? Det fick man väl aldrig se i detta race?
Det lär väl visa sig nästa gång i staterna om de kan gasa ifrån MM på de två långa rakorna.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo, det ska bli riktigt intressant att se nästa race. Qatar brukar ju vara lite speciellt, vill se om duccarna hittat formen mer permanent, och det ska som sagt bli intressant att se dem mäta sig med hondorna.
:banana
Borde iaf inte dröja länge innan Ducati blir av med några av sina bonusar. :D Fast, det gör nog inte jätteont att bli av med det mjuka däcket.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Bästa racet på länge! De borde omgående införa en regel så att #93 alltid får starta sist.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Var det jag syftade på. Inte första gången detta händer...


Tycker de snålar med servrarna nära på varje race... Var förbannad i höstas så tänkte köra fulstream i år men de laggade lika mycket fast med sämre kvalla så blev tvungen att köpa det där passet i år igen :gnissla
Mysko!
Jag kör med "sunkig" mobiluppkoppling (~20mbit) i väntan på fiber om några veckor.
Det gick utmärkt att köra både på feta pc-skärmen och paddan (1+2 kameravinklar) samtidigt. Ingen lagg öht, perfekt bild från start till mål.
Jag är helnöjd...
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Ingen som noterade hur jäkla bra Yamahan var i racet? Rossi var lyrisk, inga problem att hitta spår och köra om i kurvorna. Visst var duccen snabb upprätt men det är inte dragracing utan motogp där hojen som är bäst att svänga med vinner. Borde inte vara mer tydligt än idag?

Med det sagt så kan duccen om de hittar farten i och ut ur kurvorna bli riktigt farlig speciellt med tanke på hur lite Dovi har kört den :tummenupp

Tror Honda får det svårt i år men vilken uppkörning av mm!
 
Last edited:

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Ducati har ju 4 liter mer bränsle i tanken också (24 L vs 20 L för Yamaha) det kan ju förklara varför de var så snabba på rakorna. Men som jag förstår det så sänks Ducatis bränsle till 22 L vid nästa race eftersom de nu har 3 podium (1 från förra året)?

Men vad säger reglerna efter det, vad krävs för att Ducati ska bli tvingade att köra på samma regler som Yamaha och Honda? Jag menar antal motorer (12 vs 5) och antalet test-dagar per säsång osv.?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ingen nyhet, jag vet. MEN, jag kollade på F1 idag på brist på annat och kollar på Indycar nu och fan vad de har dödat sporten med nya motorerna som de införde förra året. Ljudet är ju halva upplevelsen i motorsport, speciellt F1.

Inte för att man kan ändra motorerna så mycket på en motorcykel men hoppas det aldrig inträffar i MotoGP.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top