Kutsar från Kina på Ebay?

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Ort
nybro
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
hej, jag undrar om nån köpt kutsar på ebay från kina?

och undrar om lacken/färgen stämmer överens med original lacken på hojarna?
vill ha en kuts till min hoj blå men vet inte om de blåa kutsarna från kina stämmer med den blå metallic färgen jag har på min gsxr nämligen.
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Jag köpte nyligen en blå till min r1a har inte fått den än, kosta bara 200spänn värt o ta en chans :tummenupp
 

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Ort
nybro
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
kan du maila mig när du fått den och berätta om färgen stämmer överens med din färg på hojen.
det e nämligen typ blå metallic färg på min gixxer och dom skriver bara att det e blå färg kineserna jag mailat till och dom vet inte ens färgkoden på deras lackade kutsar.
dom säger bara att jag ska titta på bilderna på ebay och inget mer.
 

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Ort
nybro
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
fick min i veckan, färgen stämmde bra dock var passformen sådär, min glappade också för det fanns inga så kallade gummiklossar under men det tog tag från min passagerar sadel å satte dit å då glappade den inte mer.
men jag har ett lite för stort spelrum, kutsen sitter för högt, en bra glipa mellan bakkåpan och kutsen nämligen, ölite för mycket tycker jag.
men som sagt de gummiklossar som ska va på kutsen fanns inte med som jag plocka från passagerarsadeln och satte dit. glipan syns inte på avstånd, bara när man går nära och tittar, men 240kr och från kina så får man väl räkna med att det inte e 100%.
kan skicka en bild på min.IMG_0307.JPGIMG_0308[1].JPGIMG_0310[1].JPG
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Så länge du har en "enkel" standardfärg så är chansen stor att det är rätt färg eller diffar så lite så det inte syns på håll. Typ svart och vit är ju skottsäkra.

Jag har köpt en blå som inte har rätt färg jämfört med orginal, dock är den rätt blå jämfört med kinakåpsetet jag kör med så jag hade tur.

Har du en metallic-färg (typ gråmetallic) så är risken större att det blir fel, blev det för mig.
Men som nån skrev.. Typ 200:- är inte mkt.
 

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
WP_20150414_002.jpg. Fick min kina kuts igår, färgen stämde inte för 5 öre, jag fick solid orange (jag har orange pearl wildfire) under arbetet va kasst. Men jag tog upp den till jobbet och blåste på rätt färg, glappade lite baktill, (va lätt fixat) Så för 250kr med frakt är jag helnöjd. :yoparty
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top