Dagens nyheter:s nya fina funktion

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
De flesta webbläsare har en funktion som heter "privat surf", aktivera den så brukar det gå att fortsätta läsa :tummenupp

Värre är det med den lokala tidningen här nere, Ystads Allehanda. Går inte att läsa en enda artikel utan att betala, och även om man betalar strular det så mycket att man ändå inte kan läsa många av artiklarna :gnissla
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Och vem ska betala att du ska läsa gratis då? Kanske något parti eller företag som vill. . . . Blir säkert en bra tidning. ;)
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har dom haft minst 2 veckor. Inga problem att komma runt, både med "privat surf" enligt inlägg ovan, eller en enkel konfiguration hur man tillåter cookies att sparas...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Och vem ska betala att du ska läsa gratis då? Kanske något parti eller företag som vill. . . . Blir säkert en bra tidning. ;)

Finns mycket som finansieras av främst företag men även parti, det brukar kallas reklam, varit och är ganska standard i tidningsvärlden dessutom. Sen att dagens journalism och (mass)media bara blivit sämre och sämre gör ju varken läsarna eller företagen sugna på att "investera" sin tid/pengar.















Någon annan som noterat att mängden artiklar man kan kommentera på gått från "pinsamt lågt antal redan från början" till "obefintligt med undantag för onödiga artiklar om vilket färgval Charlotta Perrelli gjorde vid sitt senaste (sponsrade) bilköp"?... :zpy
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Bestämde mig för att inte läsa en enda nyhetstidning* eller besöka deras hemsidor under 2015, tror på ett bättre välbefinnande med att undvika nonsens och sensationsjournalistisk.

*skvallerpress är en bättre benämning för det mesta
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Finns mycket som finansieras av främst företag men även parti, det brukar kallas reklam, varit och är ganska standard i tidningsvärlden dessutom. Sen att dagens journalism och (mass)media bara blivit sämre och sämre gör ju varken läsarna eller företagen sugna på att "investera" sin tid/pengar.















Någon annan som noterat att mängden artiklar man kan kommentera på gått från "pinsamt lågt antal redan från början" till "obefintligt med undantag för onödiga artiklar om vilket färgval Charlotta Perrelli gjorde vid sitt senaste (sponsrade) bilköp"?... :zpy

Du förstår mycket väl vad jag menar och inte är det reklam. Att dom måste börja ta betalt för nät-publikationen är ju en effekt av att pappers-tidningen, som tidigare helt bekostade den digitala, tappar läsare. Om journalisterna ska kunna få lön så behöver pengar komma in, antingen genom att vi pröjsar eller att någon "sponsor" ev. tar den rollen. Jag för min del föredrar att betala framför att ex. ett företag/parti står bakom och avgör vad som ska/inte ska publiceras.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du förstår mycket väl vad jag menar och inte är det reklam. Att dom måste börja ta betalt för nät-publikationen är ju en effekt av att pappers-tidningen, som tidigare helt bekostade den digitala, tappar läsare. Om journalisterna ska kunna få lön så behöver pengar komma in, antingen genom att vi pröjsar eller att någon "sponsor" ev. tar den rollen. Jag för min del föredrar att betala framför att ex. ett företag/parti står bakom och avgör vad som ska/inte ska publiceras.

Indirekt sponsrat av papperstidningen, papperstidningen är direkt sponsrad av tidningsstödet som alla goda medborgare betalar oavsett om de läser skiten eller inte.

5 400 000kr år 2012 för DN
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bara att avbryta sidladdning när sidan laddas, så hinner den inte ladda det sista....
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top