MotoGP - Tester - Sepang - 2015

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Idag dax för andra 2015 upplagan av testdagar på Sepang. Fabriksduccekillarna får nya cykel i besittning.. Yamaha ska testa en ny växellåda etc etc

Tider idag kl 14.00 lokal tid. Testet håller på fram till 17.00 eller om det är18.00 lokal tid...
Ja, nu räknar det så det blir inga fler tider. Än finns inte varvtiderna ute på motogp.com, hade varit intressant med en snabb jämförelse när det gäller Ducatisternas varvtider, om än man inte vet om de kört på 14.3 eller 15. Inte förrän rejssimuleringarna börjar tror jag vi kan ana oss till några slutsatser.

Med reservation för att fabriksteamen sällan visar sin fulla potential innan första tävlingshelgen (minns Forward under försäsongen på Sepang 2014j förefaller ändå de bägge Suzukiförarna såväl som Bautistas Aprilia förvånansvärt högt uppe. Suzukin har kanske mer effekt i spisen detta test?

CC bästa satellit före Smith, där tror jag Bradl också kommer att vilja vara med när det gäller.

Skoj att det är igång igen, hoppas bara att tjuv- och rackarspelet är begränsat så att vi får en hyfsad värdemätare senare under veckan :)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ska bli intressant och se om Aleix och Maverick håller sig fortsättningsvis där uppe under Tis/Ons med, då kan dom vara på rätt spår med Suckan... :banana
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Spännande första dag som bådar gott för fortsättningen. :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Är det någon skillnad på dom två cyklarna från Suzuki eller är båda fabrikare? Är det någon skillnad på Cals hoj och Millers hoj? Gissar på att Cals är fabrikare?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ska blio intressant och se om Aleix och Maverick håller sig fortsättningsvis där uppe under Tis/Ons med, då kan dom vara på rätt spår med Suckan... :banana

Fast deras tider säger nog inte så mycket egentligen, eftersom båda förarna var snabbare vid förra testet än idag. Aleix var dessutom nästan lika snabb förra gången som Valentino var idag. Vet inte om väderförhållandena idag var avsevärt sämre, men varvtiderna var det iallafall.

- - - Updated - - -

Är det någon skillnad på dom två cyklarna från Suzuki eller är båda fabrikare? Är det någon skillnad på Cals hoj och Millers hoj? Gissar på att Cals är fabrikare?

Ja, Cals hoj är en fabrikare och Miller kör under Open-reglementet.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Pol är väl bästa satellit?
Jupp, har Du helt klart rätt i och något jag missade, Cals placering är bra men PEsp körde snabbare.

Jag tror inte vi säkert vet mer än förra testen förrän möjligen efter onsdagsförmiddagens snabba varv och därpå följande rejssimuleringar. Men att Dovi kör nästan lika snabbt på en GP15 de absolut inte vill krascha vs GP14.3 är riktigt lovande. Att Dovi och Iannone delar på cykeln tyder nog på att det fortfarande kan komma rejäla uppdateringar inför sista testet på Losail/ säsongspremiären.

Sömlös växellåda för fabriksYamaha idag - skoj. Lorenzo hade mer problem att hitta fäste idag, som Henke konstaterat var banan tydligen halkigare än vid förra testen.

Någon som kollat varvtiderna på Duccen i f t t ex Rossi? Diff?
 
Last edited:

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Om man vill börja kolla på Motogp vilken/vilka tv kanaler visar det och vilka kan ni rekommendera?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Om man vill börja kolla på Motogp vilken/vilka tv kanaler visar det och vilka kan ni rekommendera?
Enklast - Viasat motor. Då får Du F1 såväl som MotoGP.

Däremot, enligt GP-talibanerna, är de engelska sändningarna att föredra. BT/iTV4 är i så fall kanalen. Tittar Du mest via dator/platta köper Du ett videopass på www.motogp.com :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Är det inte enbart live på Viasat motor? Det var iaf en av anledningarna till att jag gav upp VM och valde motogp.com istället :rolleyes:
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har en del bilder och film från första dagen, lägger upp när jag kommer hem.

DSC_0694.jpg
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Är det inte enbart live på Viasat motor? Det var iaf en av anledningarna till att jag gav upp VM och valde motogp.com istället :rolleyes:

Nej det är inte enbart live, det går repriser från senaste racet/racen (moto3 moto2 mgp) ganska ofta när säsongen startat.
 

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Enklast - Viasat motor. Då får Du F1 såväl som MotoGP.

Däremot, enligt GP-talibanerna, är de engelska sändningarna att föredra. BT/iTV4 är i så fall kanalen. Tittar Du mest via dator/platta köper Du ett videopass på www.motogp.com :)

Tack, skall se vad jag kan hitta!
Det mesta av mitt tv-tittande är dock via inspelade saker (Tivo) men skall kolla upp om jag kan börja se lite via dina tips, om jag hittar dom :tummenupp
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
De 13 första inom 1 sek efter snabbaste tid. Verkar lovande. Dock kanske de 4 toppförarna har ytterligare en växel att ta till om det krävs
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ducati GP15 är ruskigt snabba redan nu :)

Ja, trea och fyra i dagens test. GP14.3 var ju snabb även tidigare, men morgondagens rejssimuleringar blir oerhört intressanta. Kan de ligga och dunka tider kring höga 2.00/låga 2.01 över en hel distans kanske Rossi har rätt - dags att ta ifrån dom det mjukare däcket och den extra soppan? :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top