Folk klarar inte av att ta körkort!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Vafan är det med dagen körkortstagare? Försöker 10-15ggr.
Klarar man inte av att läsa en teoribok? Körkortet är väl
ett bra test om det finns något innan för pannbenet:mad:
Den som förr kuggade en på en uppkörning blev betraktad som mindre vetande:fakta
Är allt en produkt av flumskolan:confused:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Man borde vara lite mer noggrann med hur man skriver innan man ställer sig i pianot.:7peta:D
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Man behöver inte var så hård kanske. Men en normalt begåvad person bör klara det på 1-3 försök. Annars är man helt enkelt inte redo för uppkörningen.

Sedan måste man ha förståelse för att alla inte har samma förutsättningar när det kommer till åkandet. Kan vara helt nya i trafiken, kan ha en kropp som ej är anpassad för hojåkning i samma utsträckning (längd, vikt). För dessa är det bara att traggla mer, men det är ju därför vi ej har en max-försöks-gräns :)
 

Täppas

Guest
Gissar att du tog körkortet på den tiden när det bara var "typ" ja/nej alternativ, ibland 3-val men bara ett var rätt.
Med lite tur klarade man det med ögonbindel !

Tror det är lite svårare nu :näsblod
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är ju dessutom envarsprov nu. :uteslutningsmetoden

För var de ett eller flera svar som kunde vara rätt och minsta tabbe så räknades frågan som fel. :surgubbe

- - - Updated - - -

Gissar att du tog körkortet på den tiden när det bara var "typ" ja/nej alternativ, ibland 3-val men bara ett var rätt.
Med lite tur klarade man det med ögonbindel !

Tror det är lite svårare nu :näsblod

Har dom ändrat tillbaka?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är ju dessutom envarsprov nu. :uteslutningsmetoden

För var de ett eller flera svar som kunde vara rätt och minsta tabbe så räknades frågan som fel. :surgubbe

- - - Updated - - -



Har dom ändrat tillbaka?

Har för mig att det var envalsfrågor när jag tog A 2010, minns när jag tog B, då det var som jävligast med extrema slamkrypare och frågor som var åsiktsfrågor där ett svar var det man skulle välja bara för att, inte från någon specifik anledning. För att inte tala om att 0-4 alternativ kunde vara rätt. >.< Lyckligtvis kan jag lära mig massa skit utantill.
Måste säga att ett par frågor var lite tveksamma när jag tog A med, men klart bättre prov med mer relevans, om än lättare.

Hur någon kan misslyckas konsekvent 15 gånger i rad antar jag är en ganska svårbildad individ, alternativt någon som aldrig mött något mentalt motstånd i hela sitt liv tidigare utan fått banan sopad åt sig. Apropå det så småpratade jag lite med damen i kassan vid provet som drog en självupplevd anekdot om en ung herre som hade sin mor med sig för att hon skulle göra provet åt/med honom. :död
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
När jag tog körkort för bil, det var runt 1722 eller så, så var det en ne..., färgad kille som hade kört 52 lektioner, och trafikskolan avrådde honom att fortsätta, men icke, han kämpade på.
Idag skulle taxichaffisarna i den här stan behövt dom där 52 lektionerna.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
När jag tog körkort för bil, det var runt 1722 eller så, så var det en ne..., färgad kille som hade kört 52 lektioner, och trafikskolan avrådde honom att fortsätta, men icke, han kämpade på.
Idag skulle taxichaffisarna i den här stan behövt dom där 52 lektionerna.

Men körkortsböckerna var roligare!!1

citat.JPG
 
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Larvigt.. För bil är det ett enda teoriprov, plugga lite hur svårt kan det va? Köra bil är ju inte nån raketforskning heller..

Jag har totalt skrivit 26 teoriprov för mina fordonsbehörigheter och ja utöver det fick jag skriva om nått av dem.. Men till bil är det ett enda prov!!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Är ju dessutom envarsprov nu. :uteslutningsmetoden

För var de ett eller flera svar som kunde vara rätt och minsta tabbe så räknades frågan som fel. :surgubbe

- - - Updated - - -



Har dom ändrat tillbaka?

Nej, så var det inte förr. Förr var det idiotfrågor som man kunde klura ut svaren på utan att ha öppnat boken. Det du kallar förr infördes årsskiftet 89/90. Sen försvann det igen.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag spikade teoriprovet, det var otroligt skönt. Kända mig väldigt stolt den dagen.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top