Stockholms bästa sushi?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag nominerar Zagoi i midsommarkransen. Det här är inte en vanlig lunchsushi! Observera Kobe. :)

http://www.sushikartan.se/0480597/Zugoi_Sushi

Inne i stan vet jag inget särskilt bra, East är OK, Råkultur påstås vara fantastiskt, men det har inte funnits bord när jag försökt.

sushi delete.jpg
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Är inget sushifan men i Midsommarkransen finns även Svenska Sushiköket som har finfin sushi.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är inget sushifan men i Midsommarkransen finns även Svenska Sushiköket som har finfin sushi.

Grymt, var ligger det? Tycker man alltid får åka runt runt där och leta parkering så jag trodde jag sett bageriet, Brännkyrka Gymnasium, Kinarestaurangen (som bitvis hade äkta kinakäk) som numera är indisk.

Skall man starta en egen tråd om indiskt käk förresten? Också jämn kvalitet som gäller att hitta rätt om man vill ha något extra.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Grymt, var ligger det? Tycker man alltid får åka runt runt där och leta parkering så jag trodde jag sett bageriet, Brännkyrka Gymnasium, Kinarestaurangen (som bitvis hade äkta kinakäk) som numera är indisk.

Skall man starta en egen tråd om indiskt käk förresten? Också jämn kvalitet som gäller att hitta rätt om man vill ha något extra.

Får väl börja med att gardera mig för uttrycket "finfin". Med uttrycket menade jag i min smak, bitar i min storlek och bättre än genomsnittlig lunchsushi. Då jag aldrig skulle komma på tanken att äta finmiddag på dukat bord på någon bättre sushirestaurang kan jag givetvis inte relatera till hur det skulle kunna tänkas smaka om jag gick på någon av de mest exklusiva sushirestaurangerna...

Men Svenska Sushiköket ligger på Tellusborgsvägen, strax nedanför Erikssons gamla lokaler innanför kamälgen..

Vägg i vägg ligger Svenska Hamburgerköket som har goda burgare och ett rejält bra ölutbud.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kamälgen förtjänar nästan en egen tråd. Måste vara något hen-ifierat som rymt från närbelägna Konstfack.

:mad:
 

Smagatusk

Guest
Borde inte den här ligga under "Dagens gay-grej"? :D

Riktiga män äter tre veckor gammal flintastek!
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Nittitalet ringde....
Ont. Råkultur var då bra när jag var där för nåt år sedan.
Ficksa ett bord
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Tosa i finntorp. Bra ris, bra proportioner. Inte spektakulärt eller innovativt vare sig gällande inredning eller mat men bättre än de flesta sushiställen jag ätit på.
Svenska sushiköket tycker jag är sådär, jag gillar konceptet samt att det ligger inom gångavstånd men riskudden är gigantisk och fiskbiten ovanpå är tunn och fladdrig, riset är stöpt i nån form (ej format för hand) vilket får det att kännas mer som snabbköpssushi. Tar hellre en köttsemla på svenska hamburgerköket.
Sushi Ki-mama ska vara bra, har aldrig ätit där men sushin ser riktigt bra ut och ägaren och åtminstone 1 i köket är Japan om det gör nån skillnad
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Borde inte den här ligga under "Dagens gay-grej"? :D

Riktiga män äter tre veckor gammal flintastek!
Jag har en rejäl bit hängmörad högrev som jag skall tillaga på lördag så jag har alibi. :slicka

Gay-tråden var bra, skulle kunna uppdatera den varje dag sedan jag började med antirynkkräm. :gnissla
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag måste säga Sushi Bar Sen Sei på Krukmakargatan 1.

En helt underbar Japan som inte bara gör galet bra sushi utan även en miso-soppa med musslor i som får smaklökarna att slå volter i munnen. :)
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Har vart på Berns-asiatiska i stockholm några gånger på Brunch. Det är en välsignelse för gommen. kanske inte bästa vännen för plånboken men klart värt ett besök för er som inte varit där.

Sen att Berns har ett av de längsta dessert bufféerna jag hittat gör inte saken värre. Kan nämna att Grand Hotell ligger i lä i jämförelse.

1.jpg
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
East/West i Örebro är grymt bra.
Tänkte jag kunde vidga dina vyer till utanför tullarna Markus. ;)
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Åt lunch på Sushi Sho på Upplandsgatan 45 idag. Troligtvis den bästa sushin jag ätit.
Kostar skjortan och halva brallan men jisses vad bra det var!
Man bör inte ha bråttom om man ska äta på Sho då de serverar en bit i taget, så minst 1 timme bör man vika för matintag.
Riktigt bra råvaror och bra koncept!
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Åt lunch på Sushi Sho på Upplandsgatan 45 idag. Troligtvis den bästa sushin jag ätit.
Kostar skjortan och halva brallan men jisses vad bra det var!
Man bör inte ha bråttom om man ska äta på Sho då de serverar en bit i taget, så minst 1 timme bör man vika för matintag.
Riktigt bra råvaror och bra koncept!

Troligen ska man inte vara hungrig heller. :D
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Har vart på Berns-asiatiska i stockholm några gånger på Brunch. Det är en välsignelse för gommen. kanske inte bästa vännen för plånboken men klart värt ett besök för er som inte varit där.

Sen att Berns har ett av de längsta dessert bufféerna jag hittat gör inte saken värre. Kan nämna att Grand Hotell ligger i lä i jämförelse.

View attachment 415025

Grand hotel och berns kan slänga sig i väggen!
Gamla operans lunch-dessert-buffé skulle tydligen ha varit otrolig.
Trist att den inte finns längre.

När jag väljer restaurang lägger jag stor vikt på hygienen i köket då jag har sett de flesta.
Måååååånga går fetbort, mer vill ni inte veta :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dessert-buffé? Är det någons mormor som skriver på era konton?

Apropå buffé, East "julbord", skulle lätt kunna äta bara sushi där. Riktigt bra!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top