Aftermath: Söker person efter olycka Trollhättan 30 juli

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Hej!

Jag var med och hjälpte en person efter en singel olycka på Bergkullevägen, Trollhättan i en av dom stora rondellerna i somras. 30 juli.

Jag försökte bla ringa 112 (som inte svarade trots ca 2-3min signaler, rapporterat till MSB) och försökte vara behjälplig men det var en sjuksköterska redan på plats som fixade det mesta. Jag var bara på väg från Bike efter ett visir-inköp.

Det värsta jag sett...han såg inte bra ut...han började slåss och streta emot av någon anledning men tappade medvetandet till och från...plus riktiga ångestskrik...usch...

Iallafall, jag tänker på detta ganska ofta. Jag undrar varför det hände, vilka skador han fick och extra viktigt hur han mår idag. Blev det något straff?

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2443933-man-allvarligt-skadad-i-mc-olycka

Vet någon vem detta är? Av respekt för individen kanske man inte skall skriva namn etc. men detta gäckar mig då det är det värsta jag sett. Kanske vet någon om han mår bra?

Mvh
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
I länken står det ju att han är misstänkt för vårdslöshet i trafik och olovlig körning.
Kanske inte så bra att riva upp gamla sår?
Vi kanske ska låta han vara ifred.
Hade han omkommit senare så hade det stått i tidningen, om han slogs och stretade emot så är han ju inte förlamad iallafall.
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag bor själv i Trollhättan och hade faktiskt inte hört talas om denna olycka förrän nu. Det är en liten stad och i vanliga fall sprider sig skvaller om olyckor fort.

Med tanke på förarens ålder och platsen där det hände så kanske Flashback är ett bättre forum att ställa frågan på.
 

Tobias.v.nyberg

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld: 1998 Honda CBR 1100 XX. Yamaha XT 1200Z Super Tenere, BMW R1200RT -10
Bor oxå i Trollhättans södra delar nära 45:an, där dessa killar laddade på bra längs Sjuntorpsvägen ut på nämnda riksväg! De hördes på lång väg när de åkte förbi hemma.
Skulle själv ut och åka, jag körde förbi medans all uppståndelse var på själva olycksplatsen.

Hoppas killen klarade sig OK.
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Ja dom kanske skulle skrivit om det i tidningen om han avled eller liknande. Jag tar det som ett tecken på att han nog mår bra, skall nog lämna det där av respekt för den inblandade.
 

Täppas

Guest
Fattar inte riktigt varför just denna krash/uppförande inte bör diskuteras "med respekt för..." :va

Ja, ja hoppas han lärde sig något (eller att någon annan lärt honom)... det viktigaste är att inte någon oskyldig blir inblandad i sånt här...
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Fattar inte riktigt varför just denna krash/uppförande inte bör diskuteras "med respekt för..." :va

Ja, ja hoppas han lärde sig något (eller att någon annan lärt honom)... det viktigaste är att inte någon oskyldig blir inblandad i sånt här...
Det finns ju antydningar om att han bröt mot lagen när olyckan hände. Då måste enligt rutin silkesvantarna fram så inte han blir krängt.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hmm, var det inte två st på varsin S1000RR som kört ikapp? Var på bike och tankade med ett gäng, blåse iväg till Sjuntorp, läste nyhetsflödet på fb medan jag väntade in resten. Åkte dit senare till Bike där de sa att båda hade tydligen totalmissat rondellen
 

Tobias.v.nyberg

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld: 1998 Honda CBR 1100 XX. Yamaha XT 1200Z Super Tenere, BMW R1200RT -10
Hmm, var det inte två st på varsin S1000RR som kört ikapp? Var på bike och tankade med ett gäng, blåse iväg till Sjuntorp, läste nyhetsflödet på fb medan jag väntade in resten. Åkte dit senare till Bike där de sa att båda hade tydligen totalmissat rondellen

Detta stämmer bra!
Bombade på ordentligt på RV45 och " missat" att det är en rondell med dia på 20/25m efter dubbel fil på ca 500-700 meter. :3freak
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
För fort, inget körkort, nån annans hoj.....

Jag kanske är osympatisk men jag har lite svårt att känna empati med killen. Visst, det var synd att han gjorde sig illa, kanske för resten av sitt liv, men fakta är fakta - han valde själv att köra ett fordon han vare sig hade behörighet att framföra och uppenbarligen inte klarade av att hantera. Det var hans val, ingen annan....
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top