MC-mässa Älvsjö 2015!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var där och trivdes. :)
H2R, R1, 1299, Tracer, Touratec, Vultus, Givi men trevligast av allt var att provsitta hojen jag beställt: 1290 super adventure. :kär
Eloge till trevligt folk i vartenda monter vi besökte. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Åka hoj till mässan i Januari, en eloge till dig! Riktig hojåkare! :tummenupp
Lite skillnad på majoriteten av hojåkare som måste ha minst +15C och inte vill åka om det kanske kommer en regnskur!

Det är rätt kul att läsa om hans bravader och bryderier med den där ducatin i saltslasket. :hihi
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Lite skillnad på majoriteten av hojåkare som måste ha minst +15C och inte vill åka om det kanske kommer en regnskur!


Den här mentaliteten är rena kräkmedlet. Det är kul att läsa och höra om folk som åker mitt i vintern. Men att göra skillnad på folk utifrån det.. :zpy
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
BG fanns på plats med sin Honda i Nordgren racings monter. Hade man på sin BG-tröja så bjöd dom på kaffe o kaka. Bra när man just vräkt i sig hamburgare med pommes o starköl för 145:-

Skämt åsido så var det kul att träffa BG irl, som juniorerna säger. Han berättade om trimningen av hojen samt om den resa som är på g med flyg till IOM under race-veckan. Och var glad över allt gensvar han mött före och efter sin satsning dom här åren.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Var det bara jag som tyckte att Ducatis scrambler var både fulare och kändes "plastigare" i verkligheten än på film/foto? Där hade traja en mycket snyggare scrambler i mattsvart, tycker jag.

Galet tuff var dock H2R live, motsatsen där.. :yoparty
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om du ska till mässan, kom förbi och säg hej (i Bike-montern) och snacka lite hoj.

Det var kul att snacka lite skit och gamla minnen med odågan du kallar testchef. Gammal kollega till mig, men vi har inte träffats på sådär tio-tolv år.

Galet tuff var dock H2R live, motsatsen där.. :yoparty

På tal om olika intryck mellan broschyr och IRL - är det bara jag som tycker att kåpan på H2 / H2R ser fullständigt gigantisk ut...? Om det fanns VM i frontkåpa skulle det vara dött lopp mellan denna och Honda Vultus...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Kaffet var jätteäckligt och mackorna snustorra, men folk var på toppenhumör.
Tony/Toyman är en helskön snubbe, och jag försökte köpa en bil som bara finns i 20 ex i hela världen, väntar med spänning på besked :tummenupp
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Kaffet var jätteäckligt och mackorna snustorra, men folk var på toppenhumör.
Tony/Toyman är en helskön snubbe, och jag försökte köpa en bil som bara finns i 20 ex i hela världen, väntar med spänning på besked :tummenupp

28:- Kostade kaffet och var inte gott enligt min mässkumpan. Avstod och efter fikat gick vi in i bilhallen. Där stod minst 2 baristor och gav ut gratis kaffe, som smakade kaffe. Välj själva hur ni gör.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
H2 var förvånansvärt liten att sitta på. Passar inte alls om man är 190. Blev förvånad, med tanke på att de andra ninjorna är rätt rymliga.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
H2 var förvånansvärt liten att sitta på. Passar inte alls om man är 190. Blev förvånad, med tanke på att de andra ninjorna är rätt rymliga.

Tyckte väl jag såg dig rulla omkring där idag. Hade tänkt morsa lite, men blev distraherad av något och plötsligt var du borta.
Kul ändå att se att det verkar gå framåt för dig, håll ut så är du snart ute på vägarna och svänger igen.

H2 bryde jag mig aldrig om att provsitta, tyckte den såg väldigt bred ut men det kanske beror på att jag kört smala twinnar de senaste 10 åren.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tyckte väl jag såg dig rulla omkring där idag. Hade tänkt morsa lite, men blev distraherad av något och plötsligt var du borta.
Kul ändå att se att det verkar gå framåt för dig, håll ut så är du snart ute på vägarna och svänger igen.

H2 bryde jag mig aldrig om att provsitta, tyckte den såg väldigt bred ut men det kanske beror på att jag kört smala twinnar de senaste 10 åren.

Jag hade lovat att inte provsitta något, men tog med mig en polare med samma kroppsbyggnad, så han fick provsitta den. Den var lika rymlig för benen som 300 ninjan ungefär. Blir mao inte en H2.

Fanns mycket annat skoj att titta på. :D
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Jag passade på att utnyttja min lediga fredag i mässhallen, trots att jag ska dit igen på söndag. Finns ju en del att se.

CHEFIGT:
* Trial-hojar för provkörning - döfränt
* Ninja H2 - spexigare räser får man leta länge efter
* BMW S1000XR - villhavillhavillha
* ABUS Skivbromslås med larm för en tusenlapp (nersatt 400kr) hos Lelles
* 30% på kevlarhoodies
* Ducati Scrambler - perfekt hoj för min sambo
* Alla andra fräna hojar

ochefigt:
* Var är svartpilen och vitpilen? Femtioelva husqvarna-crossar men de visar inte upp en endaste liten prototyp på största mc-mässan på ett decennium i Stockholm? Vahelvete..
* Magnetarmband.. eh..
* Parkeringjojatackarjag.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hojmässan var som vanligt en trevlig tillställning med mycket smått å gott.
Jag och RRRRR utgjorde team, som vi brukar gör på mässorna. Han var snabb att hitta en Arai till halva priset. Jag kunde inte hålla mig från att kolla priser på laddare, men njä, inte tillräckligt billigt.
Vi blev anfallna av Viasats hejdukar som förstörde säkert 15min mässtid. :smasha Får väl skylla oss själva som inte bara gick.

Lunch blev en hyfsad kycklingwok för närmare 200 spänn inkl dryck och kaffe. Mässpriser, jorå!
Fick ett snack med Toyman om diciplin att serva/tvätta/ladda hojarna efter körning. Och kanske byta bromsvätska, eller hur Tony? (den var ännu skitigare irl):
035.JPG
Hoppas i allafall vi ses nästa år!

Tyckte det var liite klent med klassikerklubbar i Älvsjö, de var fler i Gbg. Men visst var CBX, CB 1100R och Suzuki på plats.
Nya R1:an var snyggare i verkligheten, men Kawa H2 var... Dart Vader på hjul!
060.JPG028.JPG

När vi är på väg att avsluta kommer jag på att jag missat Bike-montern - fan!
Aja, får ta nya tag nästa år. :)
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Allmän motorcykelquiz - nämn (minst) ett känt ansikte som fastnade på laidback's bild av H2R...
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag gillade mässan, uppstyrt, clean, avsaknad av en massa marknadsjon som kränger krämer, godis, leksaker, Harleys och gud vet vad. :tummenupp
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Jag tycker nog att hojdelen av mässan är bra och som någon påpekade trivsamt fri från rangliga bord med örnmotivmotsolnedgångshoodies.

Många var förbi oss i montern och det var så trevligt att jag är lätt hes idag :) väldigt många är nyfikna på dubbdäck så kanske det blir några hojar till på vägarna nästa vinter?

Jag fick det stora nöjet att dela ut en mössa till en vinterkörningskollega på en XT600 (fasen att jag glömt namnet nu). När jag skulle dra från mässan vid åtta var det dock inte så muntert för varken honom eller mig, hans hoj startade inte och mitt tändningslås var kärnfruset.

Hojåkare är i alla fall ett härligt gäng. Det kom ett par hjälpsamma mässbesökare och först knuffade vi igång XT:n, sedan hjälptes vi åt att tina mitt lås med tändare och sådana små plastvärmekuddar som XT-mannen hade i sin toppbox. Det värmde (fyndigt va?) :) Tack för hjälpen!

Efter en knapp halvtimme kunde jag slå igång den vid det här laget jäkligt billiga Ducatin och dunka hemåt. Svalt och halt var det, en typisk kväll att önska att man stoppat in fodret i jackan.

XT-mannen; du har vunnit en friplåt till Bike Week på Karlskoga eftersom du var den som körde längst igår. Om du läser detta, kontakta mig.

Om nu ska till mässan idag, kom förbi Bike-montern A28:40 och snacka motorcykel!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top