The Police - Fuck You! - Get Away!

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
På väg hem från en jäkligt trevlig Halloween-fest i lagom hög hastighet, körde en polisbil om mig, blinkade in mot mitt håll, saktade in och stannade. Jag tvärnitade, letade efter en väg att komma undan, såg ett mellanrum mellan träden, fick slänga hojen över ett staket, hoppade över och cyklade lugnt vidare med jäkligt bra musik i lurarna. Vad hade ni gjort? Stannat, eller kört järnet?
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Äh, fan va nojig du e, dom ville säkert bara önska dig en trevlig helg.
Antar att scenariot såg ut som följer:

Mörk väg
Mörka kläder
Inget ljus eller reflexer
Vinglig färd
Lurar med bra musik i båda öronen
Ingen cykelhjälm

right?
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Äh, fan va nojig du e, dom ville säkert bara önska dig en trevlig helg.
Antar att scenariot såg ut som följer:

Mörk väg
Mörka kläder
Inget ljus eller reflexer
Vinglig färd
Lurar med bra musik i båda öronen
Ingen cykelhjälm

right?

Vare du som satt i polisbilen, LR? :3freak
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Slängde du hojen över ett staket, respekt var min första tanke.

Tills jag läste cyklade vidare...

I Lund är det väl med hundra procents säkerhet en stulen cykel, så jag skulle oxå stuckit.:D
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Nä fy fan va oansvarigt gjort! Tänk om det hade legat ett gäng spädbarn, pensionärer och barnvagnar där på andra sidan staketet! Men det tänkte du väl inte på under din vansinnesfärd. Låt mig gissa, det var en 21-växlad sportcykel och du hade gangsterr rap i lurarna?!
Nä, fy skäms. Ta på dig reflexväst och stanna när polisen säger åt dig. Väx upp föffan!
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tycker det var lite fegt att inte åka iväg på slangen! ;)
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Alltså - Nu benar vi upp det här så att alla förstår !!!


The Police - Fuck You! - Get Away!.........Moget skrivet !!!


På väg hem från en jäkligt trevlig Halloween-fest.................Sköj för dig - Då är du lite lagom berusad, trött...vill hem å sova, men är glad över en lyckad kväll

I lagom hög hastighet körde en polisbil om mig, blinkade in mot mitt håll, saktade in och stannade...................Vad bra att Polisen..... A - Kör lagom fort, B Blinkar vid filbyte

Hittills bara en startsträcka alltså - Allt är lugnt, inget konstigt här....Kan sammanfattas med "berusad kille vill hem och sova"

MEN...........Och det är här det blir ACTION a´la The Bourne Identity

Jag tvärnitade................Ja shit pommes det gjorde du rätt i, här gällde det att överleva

Letade efter en väg att komma undan...........................Så jobbar ett riktigt proffs, hela tiden en plan B

Såg ett mellanrum mellan träden.....................................Fiiiiiii Faaaaan - Nu bankar MITT hjärta i 120 bpm...Kan bara tänka mig att få uppleva detta i VERKLIGHETEN !!!!!

Fick slänga hojen över ett staket..................Det här har man läst om tidigare, i extremsituationer blir man övermänskligt stark, sinnena är spända till bristningsgränsen och adrenalinet flödar !

Hoppade över..............Jag säger bara ett ord - Maxpuls !!!


......................och cyklade lugnt vidare med jäkligt bra musik i lurarna !!!!!! Äh men vad fan !!! När det var som mest spännande !! Var är blåljusen ? Var är avspärrningarna ?



Vad hade ni gjort? Stannat, eller kört järnet?

Jag vet vad JAG hade gjort !

Stannat - Det finns ett par möjliga senarion hur det kunnat se ut

Polisens vevar ner rutan och frågar

- Hej, vi undrar om du sett ett bråk här borta, det var några som ringde in ett larm

- Hej killen, vi släpper det nu - men nästa gång är det bäst att ha lyse på cykeln !
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan Palle, väschta aoutlawen jue!! :hihi
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Inte såå smart att skriva på ett öppet forum, polisen läser garanterat det här! :huvet
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det grämer mig lite än idag att jag var så godtrogen när jag var tonåring och cyklade på en gågata en tidig morgon på väg till en praktikplats. Såg två polismän på håll och hade möjlighet att välja en sidogata men var ärlig och fortsatte fram till dem eftersom vi sett varandra. Hade väl tänkt att jag skulle få en tillsägelse på sin höjd.

Istället möts jag av en ytterst otrevlig polisman som frågade om det var min cykel. Ägde en exklusivare mountainbike med ingraverat personnummer i ramen vilket jag visade upp för konstapeln i fråga. Han tog mina uppgifter och ringde och kontrollerade dem med någon som antagligen läste upp signalement från pass och dylikt. Allt stämde - jag hade talat sanning.

Fick efter ett par dagar hemskickat ett inbetalningskort där jag fick erkänna att jag cyklat på en gågata en tidig morgon innan det fanns folk där. Minns inte vad det kostade men det gick nog på ett par hundra kronor.

Idag cyklar jag ytterst sällan om det inte gäller ren motion. Den cykeln är å andra sidan inte laglig. Saknar reflexer och belysning. Idag hade jag nog valt att svänga av på en sidogata om jag hade sett en poliskontroll även om det hade uppfattats som suspekt. Hade kanske inte gått så långt att jag hade slängt cykeln över ett staket dock :D

På tal om kontroll av cykelbelysning och reflexer hade man en kontroll av det här om dagen. Jag förstod först inte vad de var för typ av kontroll polisen hade när jag körde förbi. De var utspridda rätt strategiskt. Antagligen för att kunna plocka folk som ser sin chans att sticka.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Stackars poliskonstapel. Femte personen som dom försökte fråga om vägen men alla hoppade över staket, skejtade ner för en trappa eller kastade sig i Höje å etc...
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top