Mc-förare hojar fort, får fängelse tack vare egna filmer.

Jimmy

Guest
Otroligt!
Aftonbladet är så klart sämst i alla lägen, men snubben är ju ett jävla ök och felet är hans och ingen annan än hans.

Nej! Felet ligger alltid hos radikaliserade feminist-miljöaktivister på Södermalm. Alltid, oavsett ärende!!!:tuttar
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Bromsa hårt med bägge bromsar och undanmanöver!

Vill man ta risker och pröva saker, take it to the track.
På allmän väg..njea då kommer det inte hålla länge

Vansinnesfärd, 300..eller ja 250 iaf, 10.000 likes det är därför man gör det här.." Tror inte den fittan någonsin suttit på en hoj, han är nog såndär homogay..

jag brukar säga, välj dina tillfällen.. åk helst inte som en dåre om du inte kan vägen och speciellt inte bland sthlms trafik med massa filer.. det är dömdt att misslyckas.

Tappa för fan inte tvålen nu grappen!
 

Bromsok

Medlem
Gick med
26 Mar 2012
Ort
Älvsjö
Hoj
Multistrada 1200 S
Undrar samma sak, han ligger i mittfilen på 3-filig väg utan nån trafik framför sig och när en motorcykel kommer i hög fart bakifrån får han för sig att byta till vänsterfilen.
Är det nån avfartsväg till vänster längre fram eller liknande som gör att man måste ligga i filen längst vänsterut om man ska åt ett visst håll?

Om det inte är det får man ju anta att han bytte fil för han såg motorcykeln i backspegeln och skulle "lära honom en läxa" :crash

2-filig väg med påfart/avfart där han smällde , bilen skulle väl antagligen till vänster några hundra meter längre fram .
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Deras syfte är att krydda och skapa reaktioner.

Låt dem inte lyckas med det. Låt oss istället förundras över hur herr ekdal troligtvis är en vägtoffel som slickar väggrenen i alla lägen.

Mest förbluffande är det hur dåliga folk är på att bedömma hastighet utifrån ljud och rörelse. Tänker på eventuella vittnesmål som säger det går 10gånger fortare än faktisk hastighet.
Tur vi är civiliserade dessa hade aldrig överlevt en dag på savannen. :fakta
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
2-filig väg med påfart/avfart där han smällde , bilen skulle väl antagligen till vänster några hundra meter längre fram .

Några hundra meter längre fram är i detta fall över 900 meter....
Där byter folk fil jämt och antingen skall dom vänster eller också byter dom fil för
att det finns folk på väg ut från påfarten.

Mäter man lite sträckor strax innan och lite tidtagning så gick det ca 180 km/h
fram till bron han passerar strax innan han träffar bilen.
 
Last edited:

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Så hur funkar det nu när man ska avtjäna fängelsestraff med brutet ben. I och med att jag ej har brutit andra ben än några tänder så vet jag inte hur länge han blir kvar på sjukhuset? Väntar polisen direkt vid entrén när han lämnar byggnaden och finns det handikappscell i fängelset? :confused:
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Egen inställelse, han får ett brev där det står ett datum då han ska infinna sig på en anstalt, eller så omvandlas straffet till fotboja el dylikt då det är mindre än 6 månader och man får anta att han har ett jobb.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så hur funkar det nu när man ska avtjäna fängelsestraff med brutet ben. I och med att jag ej har brutit andra ben än några tänder så vet jag inte hur länge han blir kvar på sjukhuset? Väntar polisen direkt vid entrén när han lämnar byggnaden och finns det handikappscell i fängelset? :confused:
Beror på. Har du fått ett längre straff (tex livstid för dubbelmord), upprepad brottslighet. Så får du transport direkt till fängelset. Eller hålls inlåst på häktet till lämplig plats finns.
Men två månader, ja då hamnar du i kön av småförbrytare som man "söker" en fängelseplats åt och resultatet kan bli en inkallelse , kanske lagom till din semester 2015.
Eller det kanske blir fotboja.
 
Last edited:

SnowRider

Medlem
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Östersund
Hoj
GasGas ec400 fse 2002
Undrar samma sak, han ligger i mittfilen på 3-filig väg utan nån trafik framför sig och när en motorcykel kommer i hög fart bakifrån får han för sig att byta till vänsterfilen.
Är det nån avfartsväg till vänster längre fram eller liknande som gör att man måste ligga i filen längst vänsterut om man ska åt ett visst håll?

Om det inte är det får man ju anta att han bytte fil för han såg motorcykeln i backspegeln och skulle "lära honom en läxa" :crash

Sträckan är 2 filig, sen är det en kort påfart från höger där det kommer en bil lite längre fram, antagligen bytte bilen till vänsterfil för att ge plats till bilen på påfarten. Nästa vänstersväng är ca 800 meter längre fram så det var nog inte därför bilen tog vänsterfil. Har sett mycket idioter på den vägen, fyfan...
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Så hur funkar det nu när man ska avtjäna fängelsestraff med brutet ben. I och med att jag ej har brutit andra ben än några tänder så vet jag inte hur länge han blir kvar på sjukhuset? Väntar polisen direkt vid entrén när han lämnar byggnaden och finns det handikappscell i fängelset? :confused:

Det låter ju kanon. Då kan han ju vara sjukskriven när han sitter i fängelset.
 

ploN

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Yzf 450 -04
Tjena, jag som körde hojen på filmen (dyraste filmen jag kommer spela in får jag hoppas :D:D)

KLANTGT fy fan!! Man hör inte på filmen men precis innan vita bilen trycker ja fullt från 3an. Själva grejen är klantigare än ni tror, jag trodde jag skulle hinna bromsa, wtf?!?
Bakbromsen blev nog trampad som 2a. Som nån sa här innan att "bara svänga det har han ju gjort innan", Kan inte hålla med mer! Jag ser det så som så att jag får vara glad att jag gjort rätt val i tidigare liknande situationer, de blir ju en del.

Krocken skedde 19/06-2013. Har absolut ändrat körsätt sen efter krocken, "aha så nu kör du inte så fort längre då?" får man alltid höra tillbaka. Jo absolut ligger jag fortf 299 och gärna lite mer, inte slutar jag med bakhjul i 200+ heller, eller pressar bulten ngt varv det är ju livsglädje för mig och en hel del andra här inne. Nu så är platserna mer utvalda och mer kontroll över adrenalinet (vilken jävla drog) :D. Kör inte mellan mötande trafik på bakhjul, leker koner med bilar på essingeleden osvosv... Nej jag ska leva och framförallt köra hoj ett bra tag till.

MEDIA MEDIA haha vilket skämt, dom har inte ens läst domen?! Min höft gick ur led, mitt lårben är intakt :D
filmerna är lite olika ihopklipp från ett minneskort med gamla/nya filmer. Filma för att jag trodde jag skulle bli känd på tuben? Haha det var andra turen med min nya hero 3 påväg till en kompis för att åka in till sveavägen, en vanlig onsdag helt enkelt :D. Inte för att jag hänger läpp för det, har ju 2 mån ofrivillig semester haha..


Ja jag har sett alla gr filmer säkert 20 gånger
Isle of man är en dröm!

puss
 

ploN

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Yzf 450 -04
Filmen där jag krockar är domen bara "vårdslöshet i trafik"
Hade dock andra filmer på #helvetesminnesjävlakortet där jag döms för "GROV vårdslöshet i trafik" och fängelse 2 mån.

TÖM minneskortet innan ni åker ut.
Jag? jag skulle bara..........
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Filmen där jag krockar är domen bara "vårdslöshet i trafik"
Hade dock andra filmer på #helvetesminnesjävlakortet där jag döms för "GROV vårdslöshet i trafik" och fängelse 2 mån.

TÖM minneskortet innan ni åker ut.
Jag? jag skulle bara..........

Jag väljer att inte kommentera körsättet eller straffskalan.

Men hur kunde de bevisa att det var du som kört i alla de tidigare filmerna, har du inte kompisar som "lånar" kameran? Eller tittade du in i kameran varje gång du slog på den?

Hur fick polisen tag på kameran, får de beslagta kameror på plats hur som helst, eller fanns det vittnen som sett att du kört mycket för fort så att det fanns orsak att misstänka brott?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tjena, jag som körde hojen på filmen (dyraste filmen jag kommer spela in får jag hoppas :D:D)

KLANTGT fy fan!! Man hör inte på filmen men precis innan vita bilen trycker ja fullt från 3an. Själva grejen är klantigare än ni tror, jag trodde jag skulle hinna bromsa, wtf?!?
Bakbromsen blev nog trampad som 2a. Som nån sa här innan att "bara svänga det har han ju gjort innan", Kan inte hålla med mer! Jag ser det så som så att jag får vara glad att jag gjort rätt val i tidigare liknande situationer, de blir ju en del.

Krocken skedde 19/06-2013. Har absolut ändrat körsätt sen efter krocken, "aha så nu kör du inte så fort längre då?" får man alltid höra tillbaka. Jo absolut ligger jag fortf 299 och gärna lite mer, inte slutar jag med bakhjul i 200+ heller, eller pressar bulten ngt varv det är ju livsglädje för mig och en hel del andra här inne. Nu så är platserna mer utvalda och mer kontroll över adrenalinet (vilken jävla drog) :D. Kör inte mellan mötande trafik på bakhjul, leker koner med bilar på essingeleden osvosv... Nej jag ska leva och framförallt köra hoj ett bra tag till.

MEDIA MEDIA haha vilket skämt, dom har inte ens läst domen?! Min höft gick ur led, mitt lårben är intakt :D
filmerna är lite olika ihopklipp från ett minneskort med gamla/nya filmer. Filma för att jag trodde jag skulle bli känd på tuben? Haha det var andra turen med min nya hero 3 påväg till en kompis för att åka in till sveavägen, en vanlig onsdag helt enkelt :D. Inte för att jag hänger läpp för det, har ju 2 mån ofrivillig semester haha..


Ja jag har sett alla gr filmer säkert 20 gånger
Isle of man är en dröm!

puss

Om IoM är en dröm tycker jag att du borde börja fundera på licens och en mer seriös satsning på att komma dit. BG här på forumet kan säkert ge ett par råd på vägen med. :tummenupp
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Tjena, jag som körde hojen på filmen (dyraste filmen jag kommer spela in får jag hoppas :D:D)

KLANTGT fy fan!! Man hör inte på filmen men precis innan vita bilen trycker ja fullt från 3an. Själva grejen är klantigare än ni tror, jag trodde jag skulle hinna bromsa, wtf?!?
Bakbromsen blev nog trampad som 2a. Som nån sa här innan att "bara svänga det har han ju gjort innan", Kan inte hålla med mer! Jag ser det så som så att jag får vara glad att jag gjort rätt val i tidigare liknande situationer, de blir ju en del.

Krocken skedde 19/06-2013. Har absolut ändrat körsätt sen efter krocken, "aha så nu kör du inte så fort längre då?" får man alltid höra tillbaka. Jo absolut ligger jag fortf 299 och gärna lite mer, inte slutar jag med bakhjul i 200+ heller, eller pressar bulten ngt varv det är ju livsglädje för mig och en hel del andra här inne. Nu så är platserna mer utvalda och mer kontroll över adrenalinet (vilken jävla drog) :D. Kör inte mellan mötande trafik på bakhjul, leker koner med bilar på essingeleden osvosv... Nej jag ska leva och framförallt köra hoj ett bra tag till.

MEDIA MEDIA haha vilket skämt, dom har inte ens läst domen?! Min höft gick ur led, mitt lårben är intakt :D
filmerna är lite olika ihopklipp från ett minneskort med gamla/nya filmer. Filma för att jag trodde jag skulle bli känd på tuben? Haha det var andra turen med min nya hero 3 påväg till en kompis för att åka in till sveavägen, en vanlig onsdag helt enkelt :D. Inte för att jag hänger läpp för det, har ju 2 mån ofrivillig semester haha..


Ja jag har sett alla gr filmer säkert 20 gånger
Isle of man är en dröm!

puss

Men vaffan ... vart är Youtubelänken !!??!½11!???? :fakta:mad:
 

ploN

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Yzf 450 -04
Tog av mig hjälmen på en mack och fick med ansikte och röst :/.
Ja inte ska jag bromsa ikapp fler bilar iaf ;) Fast jag skulle ljuga om jag sa att jag inte får en kick av det!
En del av oss är störda och jag är väll tyvärr en av dom.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top