Problem med bensindoft bandit 1200, års 2003

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Jag har ställt in min bandit 1200 för vintern i garaget och det luktar väldigt mycket bensin i garget. Jag har inget synligt lekage och har ingen pöl under hojen. Jag tog av sadeln för att jag skulle sätta batteriet på underhålls laddning och det är just där det luktar som värst. Har någon något tips vad det kan komma ifrån.
Det luktar så mycket att det går inte att vara i garaget utan att vädra.
 
Last edited:

Gerraent

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2013
Ort
uppsala
Hoj
Suzuki Gsr 750
på min 96a hade ena flotörnålen/sätet blivit dålig o släppte genom soppa när den stod stilla så det rann soppa lite överallt, bland annat ner i luftburken.. men kanske inte är förgasare på de där årsmodellerna?
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Kolla också bränslekranen (om det finns på -03:eek:rna). Jag råkade ställa min (en -99:a) i läge "Pri" under några dar i garaget. Fyllde upp hela vevhuset med bensin...
 

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Som jag skrev igår så var det inga lekage, men nu på morgonen så hade det blivit en stor pöl på golvet och det droppade ifrån luftburken. Tror det ät som du beskriver att det är något problem med nålen i förgasarna.
 

Gerraent

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2013
Ort
uppsala
Hoj
Suzuki Gsr 750
kolla så du inte fått ner soppa i cylindrarna då för det hade jag fått.. va bara iofs bara o skruva ur stiften, trycka in trasor mellan motorn och ramen o trycka på start så blev det bensinfontän.
o så hade det även gått ner bensin förbi kolvringarna ner i motorn så oljan va förstörd oxå.. men du har ju tur som fick problemet lagom till vintern iaf
 

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Ska ta o skruva av förgasarbryggan i kväll och skicka den på rengöring. Hur vet jag om cylindrana är fulla med soppa??
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har den fått bensin in i cylindrarna så bör du lukta på oljan, om den luktar bensin så måste oljan bytas.

Kolla om du har vätska i cylindrarna, ta ur tändstiften och kör ner en sticka till kolvtoppen (den kommer ju inte så värst mycket längre), ta upp och kolla om stickan är fuktig nånstans.
 

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Resultat... Bensin i ojlan, cylindrana soppa fyllda..luft burken full med soppa.. Tur det hände nu när säsongen är över. Tack för alla råd.:tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top