Läcker bensin ur luftning ifrån tanken på min bandit 1200 03a

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Jag lämnade in min tank för rengöring för ett par veckor sedan och då sa mc meckaren till mig att luftningen var pluggad. han tog bort den och jag satte dit en slag som det ska vara och drog ner den under motorn och nu läcker den bensin ur den slagen. Tanken är halv full men läcker ändå och jag har inte spillt upp till. märkligt..
Jag vill ha hjälp med detta problem. De hade uppenbarligen pluggat den för att den läcker ,,, men varför läcker den. . Har det någonting att göra med att hojen är trimmad?? original är 100 hk men denna har 136 hk på bakhjulet.
Tacksam för svar /Martin
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Hur tänkte du nu:confused:? citat "Har det någonting att göra med att hojen är trimmad??"
 

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Ok det var kanske dumt.. Tog bort det.
Startade den i kväll och då i stortset fylldes slangen med soppa..?? Det är en drenerings slang om man skulle fylla på för mycket soppa och att det rinner över så skall det rinna ut i slangen. Men den har precis varit av monterad o rengjord o tömd.. För står inte varför den läcker.. Jag tankade med dunk och spilde inget vid sidan.. Kan den vara sönder i tanken??:va
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Är slangen fastsatt på insidan som den ska, eller ligger den och skramlar längst ner i tanken?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Är det överfyllnads/vattenavrinningshålet vid tanklocket som sen har en slang från undersidan av tanken du menar. I så fall så är väl röret på insidan av tanken sönderrostat.
Risk för vatten i tanken när det regnar eller du när du tvättar hojen.:huvet
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
På en av mina hojar ser dränerings- och ventilationsslang lika ut och är dessutom bredvid varann. Har i brådskan kastat om dom ett par gånger. Följden är att soppa rinner ut när man startar/kör den.....
Vet inte hur det ser ut på din men.....ett förslag bara
 

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Steffe just precis.
Det har varit vatten i tanken tidigare.. Det var därför jag lämnade in den på rengöring.. Det är nog väldigt bökigt att laga det om det överhuvudtaget går att laga... Ny tank som gäller då??? F n..
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Jag lade in ett meddelande till dig för några dagar sedan som du kanske missat. Plugga överfyllnadsröret på samma sätt som dräneringen av luftburken. Du behöver inte byta tank för det här.


PS: står din hoj utomhus? Då finns en liten chans att det kan komma in vatten "bakvägen" in i tanken om det regnar kraftigt
 
Last edited:

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Hadez, jag vet ju inte hur det ser ut på insidan men det är ju en teori.men av en annan dom skrivit på tråden säger att man kan ju plugga drenerings hålet upptill då slipper man problemet :)
 

Aero bandit

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2014
Ort
Tvärskog
Hoj
2003 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Men vad skall man plugga det med.?? Vilket material är bäst??

- - - Updated - - -

Hojen står inomhus i garaget
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top