Har ni börjat ställa undan hojarna för säsongen 2014?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Tog hojen idag till cykelbutiken, inga som helst problem. Ska flytta i veckan också och då måste ju hojen köras dit. Åker nog ett par veckor till så länge jag känner mig säker på väglaget.
 

Bergenström

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
I ett hus
Hoj
XJ6 YAMAHA -09
För kallt o regnigt för att kunna njuta av åkning nu, nä ser fram emot nästa sommar när man kan åka ut i 30graders värme med stekande sol i t shirt o shorts o känna vinden!!!
 

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
Husaberg FS570
Kanske börjar bli dags nu :( Älgjägarna blir jävlar i mig inte glada när man kommer o brassar helvete på stigar i skogen :rofl:arsele Slutar la med att man blir skjuten om man inte ställer av snart :crash:brinnerup
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
För kallt o regnigt för att kunna njuta av åkning nu, nä ser fram emot nästa sommar när man kan åka ut i 30graders värme med stekande sol i t shirt o shorts o känna vinden!!!

Fick tom ställ och släpp på bilen idag i 70 km/h pga väta och skit på en populär hojväg här, känns ganska rätt då o lagt ner årets hojsäsong :gnissla
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag kör hoj för att ha kul! Det är varken kul att frysa eller noja över hala vägar. Visst, när jag var 16-18 körde jag året runt så länge det inte låg snö på vägarna, vinterdäck? Vad var det? :crash
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Italienskan är undanställd och väntar på att rivas ner. Yamahan rullar nästan varje dag och ska gå sin första vinter med dubbdäck, inte utan man är lite nojig för hur det kommer att bli att köra i snömodd. Kommer säkert bli ett och annat spännande ögonblick, adrenalinkontot lär hålla sig välfyllt :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tog en runda med en polare igår, som jag håller på och lär att köra sporthoj ordentligt. Blev en sådär 7 mil, med till en början okej temperatur och lite sol, med en avslutning i mörker med dimma.
Men han blev iaf glad över att jag fixade hans problem med att svänga. :crash
 

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Gällivare
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
Tänk om man fått det så bra att åka omkring i +10. Tog sista turen idag i -2 :)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Ställa utav...? Nej nej. idag körde jag och min polare Anders en 20 milasväng. Det var 10 grader när jag kom hem. lite kyligare när jag åkte iväg. Det var en härlig runda, torra och fina vägar. Solen sken på oss imellanåt. En goer fika i Skene på gamla konditoriet. Jag körde gamlingen CB1100R 1982 och Anders körde sin Tiger 1050. Kände på däckstempen väl hemma, det var varm och mjukt!. Mer gott väder och det blir flera rundor. Kallt... inte alls med rätt kläder. :tummenupp Mvh Tony

IMG_1819 1.jpg
 
Last edited:

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Har inte kört på en vecka nu .. börjar få abstinens... Tur att man inte ställt av den om solen tittar fram...:D
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Gnetar vidare även om det bara är jobbpendling just nu. Abstinensperioden ska vara så kort det bara går att göra den utan vinterkörning.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag kör 5-6 mil varje dag, funderar på att ta på mig underställ snart dock, det börjar bli lite kyligt utan.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag ställer undan min hoj efter varje tur. Inne i parkeringshuset dvs, för att plocka ut den igen när det åter är dax att använda den (oftast dagen därpå).
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Spettan är undanställd. Aprilian får hänga med ett tag till. Ska bli sol på lördag :)
 

Per_strand

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Märsta
Hoj
Honda CBX 750F -84
Hojen står i min verkstad på jobbet där den alltid står, så undanställd är den inte. Dock har det inte blivir många turer på sitone eftersom vädret inte varit direkt behagligt... :-(
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top