Har ni börjat ställa undan hojarna för säsongen 2014?

Bodensaren

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2013
Ort
Hemma
Hoj
kanske
Har ingen tanke på att sluta pendla med mc än, varit frost någon morgon redan, rejält med kläder gör resan lite trevligare. Kommer att fortsätta köra året ut förhoppningsvis. Vädret kan man inte påverka, däremot sin egen inställning och valet av kläder.:tummenupp
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Får ta o skaffa en offroad med spikdäck så kan man köra överallt utom på asfalt. Vill inte sluta köra nu då jag upptäckt tjusningen igen. Tyvärr är inte ATV:n godkänd på allmän väg då den bara är terrängreggad... :gnissla

Men förhoppningsvis håller sig vädret på bästkusten ett tag till... :rolleyes:
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Ställde på idag, besiktning imorgon.
Såg säsongens första snöflingor i förrgår.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Mina hojjar står på året om.

Byter oftast bara till en med mer nabbar på däcken när det blir kallt.:tummenupp
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Snön har ju inte kommit än! :hihi

Jag ställer aldrig av och pendlarhojen går så länge som det inte är snö eller is på vägen.
Med tanke på att jag tjänar minst en timme om dagen på att ta hojen till jobbet så försöker jag göra det så länge som möjligt.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
kmr nog köra så länge det går jag med, när snön och isen kmr så lägger ja nog ner. kanske tar en tur någon dag mitt i vintern om det tillåts :)
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
ställer aldrig av, kör året runt så länge det är snöfritt på väg och/eller ej kallare än minus 10´c
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
26 mil ikväll efter besök på mc träffen vid Tydingesjön.Var ju hur skönt som helst att köra dessa ca 24 mil tur och retur.Lär nog dröja en tid med vintervilan. :crash

(Dagens ris till den jä_la surmulen på hoj inne i Broby som jag skulle fråga efter vägen vid en korsning när han bara blåste rakt förbi.Snacka om rötägg på två hjul). :finger
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Ja det kanske är dags snart. känns som att det är sista veckan om man kollar väder prognoserna i Göteborg.

:hej
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Äh, vafan, förra året var det ju 10 plusgrader på julafton, och någon snö kom inte förrän i januari-februari någon gång. Åtminstone här i den ultimata södern. Och hur länge låg den kvar, 4 veckor? Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, däck och ett generellt undantag för vägsalt.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Gathojen får gå ett tag till.
Räsrarna behöver mycket omvårdnad innan våren.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Färdigkört nu.
Det är ju halva grejen med hoj, att man går och längtar så förbannat under vintern, smider planer, torrbryter i garaget, osv.
Köra runt i nollgradigt bara för att man kan har jag inte fattat, lite som att ligga på stranden i december bara för att det går... :tungan
 

Raderad medlem 61114

Guest
CAM00980.jpg

Klota i slutet av augusti, köpte ny för nån vecka sedan men bara kört hem den, Känns som en evighet till våren :gråta
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hoppas på några soliga dagar till med 10+. Har billig försäkring så jag kör så fort det blir tillfälle. Sen om det är december eller juni spelar ingen roll.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top