Någon här som kan något om skruvkompressorer till verkstad?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har precis skaffat en till lokal där jag ska hålla på med lite snickerier och dylikt och av en slump så ramlade jag över en begagnad skruvkompressor som jag bytte till mig.
Nu har jag dock insett att den är alldeles för stor för mitt lilla behov av tryckluft så jag kommer satsa på en gammal hederlig kompressor istället.

Men nu tänkte jag avyttra den här men har ingen aning om vad den kan betinga i värde. Någon här som kan ha en aning? Jag vet inte hur många timmar den har gått då jag inte har 32A-handske i lokalen så jag får ju inte igång den. Skulle man kunna montera dit en 32-handske på min 16A bara för att få igång den och komma in i menyerna eller är man rökt då?
Den är tillverkad -99 och har inbyggd kyltork och allt sånt, nyservad och i bra skick enligt han jag bytte till mig den från.

En sån här är det:
 

Bifogat

  • Kerdel-compressor-Atlas-Copco-GA-7-FF.jpg
    Kerdel-compressor-Atlas-Copco-GA-7-FF.jpg
    90 KB · Visningar: 86

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Ingen aning om vad den är värd men det ska inte vara nåt problem att koppla den på 16A om du bara ska in i menyn å peta.
Om det är Atlas Copco som servat den så brukar det sitta en klibba på som talar om tidpunkt/timmar för senaste service.
Kolla med Tryckluftspoolen, har för mig att dom handlar med begagnade grejer
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det går att bygga en övergång Mellan 32A-16A bara för att få igång maskinen för att kolla menyerna. Dock kan det vara så att skruven kickar igång då du kopplar in den. Då kommer det i bästa fall säga plopp i säkringslådan, i sämsta fall säga kasprak i handsken.
Du skall verkligen veta vad du gör och hur skruven funkar innan du gör så.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Har för mig att man måste gå in i menyn för att starta dom där men jag har skitdåligt minne så jag är inte säker.
För säkerhets skull gör som ivil säger, lyft ur kabeln som går till A1 eller A2, eller om det finns ett motorskydd som går att bryta så är det ännu enklare
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top