Manöverbanan

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
BMW R1200GS,
Övningskör med sonen och vi håller på med manöverbana. Är det någon som vet om svängen runt sista konen måste vara under 4 m (se pilar i bilden) :confused:

9 september 2014 181525 CEST.jpg
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
ja, det ser du väl på pappret, varför skulle det annars stå 4m?
och ja, en del hojar kommer inte runt på det rent mekaniskt, vad kör han för hoj?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ja, du kör nära näst sista konen och tar ut svängen rejält innan du svänger tillbaka.

Såhär:

Untitled.jpg
 
Last edited:

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
BMW R1200GS,
ja, det ser du väl på pappret, varför skulle det annars stå 4m?
och ja, en del hojar kommer inte runt på det rent mekaniskt, vad kör han för hoj?

Jo jag ser det men fick höra att det skulle vara 4 m på varje sida om konen. Tycker själv det låter konstigt och därav frågan :va
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det ska vara så, men ofta är provförrättarna väldigt förlåtande med det hela. Ska man köra upp i Uppsala lär man kunna det dock, för där är det bara 4 meter bred asfalt...
 

simon.svensson

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2013
Ort
skövde
Hoj
letar
så hade vi det väldigt förlåtande i skövde förstår jag. jag fick lära mig att ta ut kurvan ordentligt. och vi hade säkerligen 8 meter att spela på iaf.
vad jag dock var nära att kugga på var bromsprovet. om det beror på mig eller på förättaren låter jag vara osagt.
han sa att jag skulle tänka mig att jag såg en älg när jag passerar linjen, och då tänker jag att jag ser den vid linjen, och reagerar därefter vid linjen. tll följd så fick jag för lång bromssträcka.

vad han dock ville att man skulle göra var att man skulle vara bromsklar med handen och foten på respektive broms, och påbörja bromsningen vid linjen.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...de har förståelse för om hojen är svår att få runt på 4 meter, som vanligt, de står inte med måttband och förväntar sig cirkuskonster (givet att det är skillnad på att vingla runt på 12 meter...eller nagga lite utanför den fyra meter breda asfalten på sporthojen...).

De vill se att det finns kontroll.
 

PatrikNordstrm

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Kawa Z800e-13
Jo jag ser det men fick höra att det skulle vara 4 m på varje sida om konen. Tycker själv det låter konstigt och därav frågan :va

4m åt alla håll!=) bara att ta näst sista konen tight o hålla ut! jag va på bortre linjen med framhjulet när jag körde upp, då med en hoj som bara klarar den om du kommer helt perfekt! men de va lugnt, de ser redan direkt om man kommer blir godkänd eller inte i stort sett.
 

Choize

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Borås
Hoj
2009 yamaha fz1-n
Ja de är 4m som gäller på lågfarten. Dock tror ja inte dom kuggar om man kommer en liten bit över, om man klarar allt de andra 100%. :tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top