Bredband2

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Tänkte skaffa fast bredband och det är visst Bredband2 som levererar här. Hade aldrig hört talas om dem men om man googlar verkar det finnas ett massivt missnöje med deras kundtjänst. Det kan ju dock bero på att endast de missnöjda känner behov av att dela med sig av sina erfarenheter. Nån här som har nån erfarenhet av dem?
Idag har jag mobilt bredband via Comviq och Telia men hastigheten är sådär lagom trött så jag behöver byta upp mig.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Valde dom när vi installerade fiber för ca 8 månader sen. Dom var i särklass billigast. Kritiken mot deras kundtjänst som jag har är att det har varit långa svarstider men när jag fått tag på dom så har det faktiskt varit kompetent support.

Köpte 100/10 Mbit och vid en mätning efter nån vecka hade jag bara 25-30Mbit ner men det löste dom ganska kvickt utan gnäll och dumma bortförklaringar, har sen dess haft mellan 80 och 93Mbit ner och runt 13-25Mbit upp. Är nöjd men har inte heller haft anledning att ringa supporten mer än i igångkörningsfasen. Fakturorna på bredbandet kommer kvartalsvis och betalas då för 3 månader i förskott.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag är mer än nöjd. 100/100Mbps för 69kr/mån inkl IP-telefoni (vilket jag iofs inte använder).
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Sålänge du inte kör site är de billiga och bra. När vi utnyttjade 90% av bandbredden till ett helt bostadsområde blev de lite sura..
Sålänge du inte är helt tappad bakom en analog vagn så är supporten Ok. Som nån sa, det kan ta lite tid men de kan sina grejer när nåt strular.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Hade bredband2 ett år men bytte.
När det strular ( ingen kontakt ) så är det minst en timme i telefonkö, ibland en och en halv.
Man kan inte få e-faktura, 39 spänn per avi.

Mina 2.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag har e-faktura
Bad att få det i 6 månader, sen gav jag upp.
Fick aldrig svar om detta från bb2 men banken sa att avgörandet låg hos operatören.
Och vice versa.

edit: när jag ringde för att säga upp abonnemanget satt jag i telefon i en timme och tjugo minuter.
En trött kvinna kvävde en gäspning och svarade "jaha" när jag bad att få avsluta tjänsten.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hade Bredband 2 när jag hade fiber, funkade bra och de gångerna som jag behövde supporten var det inget större problem heller. Iofs bestod mina supportsamtal av "Ni behöver starta om routern i källaren på hus X"... :p
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Tack för svar. Jag testar nog, det är bara en månads uppsägningstid.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top