Senaste reservdelen via EBay.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Senaste bästa affär var när när jag beställde främre bromsklossar via EBay för långt mindre än halva priset gentemot om jag skulle köpt samma produkt över disk här hemma.Fyra dagar efter beställning så fick jag dom idag levererade i min egen postlåda och behövde med andra ord inte ens fara och hämta dom via någon paketutlämning.Suveränt. :tummenupp
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Ett Big Gun helsystem till min WR för en knappt några pengar alls.
Här hemma hade jag inte ens fått ett Slipon för pengarna.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
En passagerarsadel till min R1:a, från Hong kong. Det tog iofs över en månad att få hem den men gud vad fin den är. Minst lika fin som originalet och endast 150:- med frakt. NY!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Köpte en original Yamaha (mikuni) förgasare till min YSR50 -87 för 880kr inkl frakt mm och fick hem den efter ca 3-4v. Först därefter visade sig att den fanns hos en svensk leverantör med listpriset på knappa 550kr som kan leverera till dagen efter... :huvet
Förgasaren hade utgått hos Yamaha, annars hade den kostat mig ca 900-1000kr.

Så ALLT är inte billigare per automatik på ebay. Däremot är utbudet enormt. Men man lär sig så länge man lever;)
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Köpte en original Yamaha (mikuni) förgasare till min YSR50 -87 för 880kr inkl frakt mm och fick hem den efter ca 3-4v. Först därefter visade sig att den fanns hos en svensk leverantör med listpriset på knappa 550kr som kan leverera till dagen efter... :huvet
Förgasaren hade utgått hos Yamaha, annars hade den kostat mig ca 900-1000kr.

Så ALLT är inte billigare per automatik på ebay. Däremot är utbudet enormt. Men man lär sig så länge man lever;)

Orginal Mikuni förgasare för 550Kr?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Orginal Mikuni förgasare för 550Kr?

Japp, stod mikuni i katalogen. Dbc Sweden.
Visste själv inte att de sålde förgasare (i princip endast till 50cc iofs) och hade aldrig tippat på att det skulle vara så billigt. Kollade i dbc Sweden katalogen 2013. Tror inte att priset har förändrats till i år.

Edit. Kostade kanske 530kr men what ever..;)
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
---> Floki

Senaste bästa affär var när när jag beställde främre bromsklossar via EBay för långt mindre än halva priset gentemot om jag skulle köpt samma produkt över disk här hemma.Fyra dagar efter beställning så fick jag dom idag levererade i min egen postlåda och behövde med andra ord inte ens fara och hämta dom via någon paketutlämning.Suveränt.

Och snart märker du att du köpt piratkopior av total skräpkvalitet...

Jag handlar väldigt mycket på Ebay, flera gånger i veckan, men just bromsdetaljer köper jag INTE därifrån. Har tyvärr sett alltför många repotage och tester på hur bromsbelägg piratkopieras av totalt undermåliga material och säljs med "originalförpackning" till reapriser. Bromsresultaten var direkt skrämmande när produkten testas.

Så sorry om jag nu sänkt ditt humör men det finns tyvärr god anledning för dig att vara uppmärksam på vad du just införskaffat.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Japp, stod mikuni i katalogen. Dbc Sweden.
Visste själv inte att de sålde förgasare (i princip endast till 50cc iofs) och hade aldrig tippat på att det skulle vara så billigt. Kollade i dbc Sweden katalogen 2013. Tror inte att priset har förändrats till i år.

Edit. Kostade kanske 530kr men what ever..;)

Om det är dom här du köpt så är det ingen orginal Mikuni, bara en kopia (står typ Mikuni) http://www.garage24.se/moped/reservdelar/branslesystem/forgasare/17-913-16_p17-913-16
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
---> Floki



Och snart märker du att du köpt piratkopior av total skräpkvalitet...

Jag handlar väldigt mycket på Ebay, flera gånger i veckan, men just bromsdetaljer köper jag INTE därifrån. Har tyvärr sett alltför många repotage och tester på hur bromsbelägg piratkopieras av totalt undermåliga material och säljs med "originalförpackning" till reapriser. Bromsresultaten var direkt skrämmande när produkten testas.

Så sorry om jag nu sänkt ditt humör men det finns tyvärr god anledning för dig att vara uppmärksam på vad du just införskaffat.

Det mesta av värde kopieras in i minsta detalj. Såg ett program om fejkmedicin (kopior på riktig) som hade tillverkats i Asien och såldes som riktig i Afrika mm. Som utomstående så gick det inte att skilja på den riktiga och fejk, allt in i minsta detalj var kopierat, utom själva ingredienserna då så klart.. :dummer
Fejkmedicin hade också börjat komma in i stora mängder till Storbritannien/Europa och det var ett problem som eskalerade. Såg programmet för 3-4 år sedan på BBC.

Nu är det ju ingen som köper medicin på ebay;) men bara en tankeställare om att alla inte har rent mjöl i påsen..
Så håller med G-man, vissa grejer köper jag inte på ebay.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Grattis ts:hej
För en annan som är otålig med att vänta på grejer så är de skönt att köpa delar som bromsbelägg och annat över disk just för att slippa vänta en vecka, även om de är lite dyrare än ebay
 

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
köpte nya backspeglar till min hoj snyggare billigare lättare o modernare. gick på ynkliga 300kr inkl frakt.

Köper en hel del grejer från tradera. Kläder, bil tillbehör, mc tillbehör.. ja nästan allt.
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
köpte nya backspeglar till min hoj snyggare billigare lättare o modernare. gick på ynkliga 300kr inkl frakt.

Köper en hel del grejer från tradera. Kläder, bil tillbehör, mc tillbehör.. ja nästan allt.
Mitt senaste köp var ett 2sets bluetooth Headset. Funkade bra men micken är alldeles för stor för min hjälm. Har du nåt tips på snygga samt bra Backspeglar?
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Köpt massor med grejer på ebaaj, bland annat en tailtidy till min Er6, var alltså INTE av märket Tailtidy utan bara samma funktion. komplett med blinkers och skyltbetlysning för 250 kr :) Lite skillnad mot original Tailtidy där du får en metallbit för 1000 kr....
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Packade nyligen upp en begagnad kåpdel inhandlad från ebay.uk och är hur nöjd som helst. En tusenlapp billigare än här hemma (om man nu mot förmodan skulle hitta en här i samma färg).

Begagnade originaldelar är ju hutlöst dyrt i Sverige då det verkar vara standard att alltid begära halva nypriset oavsett skick och ålder på grejerna.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top