Mantorp Park 22 Sept - Trackmonday

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Tjaaa, varför inte! Daniel, jag behöver hjälp med spårvalen ;) löser du det..
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det här ska man försöka skrapa ihop pengar till! Det var ju riktigt kul sist :) Vad är det för dB som gäller vid en "bullerdag"?

Hos närboende accepteras 75db vid husvägg vilket helt ovetenskapligt är ca 105 db vid förbifart.

Naturligtvis uppskattar alla att man tänker på ljudet men ligger man på gränsen eller något över så behöver man inte oroa sig för att bli svartflaggad.
Vi kommer ha en mätare tillands och kunna göra förbifartsmätningar på det sätt som Mantorp Park mäter, kan vara av intresse för några kanske jobbar med sitt ljud.

//Nitrous
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Så tyst som möjligt. Lite onödigt att reta gallfeber på omgivningen bara "för att man får" när vi redan har enorma ljudproblem.

Det var ju inte det jag frågade efter. Jag vet redan att ljud är ett stort problem och har inte för avsikt att försöka låta så mycket jag kan. :tummenupp

Hos närboende accepteras 75db vid husvägg vilket helt ovetenskapligt är ca 105 db vid förbifart.

Naturligtvis uppskattar alla att man tänker på ljudet men ligger man på gränsen eller något över så behöver man inte oroa sig för att bli svartflaggad.
Vi kommer ha en mätare tillands och kunna göra förbifartsmätningar på det sätt som Mantorp Park mäter, kan vara av intresse för några kanske jobbar med sitt ljud.

//Nitrous


Tack för svar!
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Hej
Det låter kanon hugg mig i boxen, jag
heter Daniel och är fär enbart för er deltagare
Precis som alla instruktörer!.

Härligt! Har en del att jobba med för att få till saker o ting jag, så vi kommer nog få diskutera en del under dagen :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Är det någon som är överjävlig på att justera stötdämpare?? Skulle behöva lite tips tricks, orginal dämpare GSXR 1000 -2002. Känslan nu är som att "orma" sig genom böjarna :(

Conny, det är lite som Sandfållan skriver. I ditt med orginalstötdämpare så behöver du en ny stötdämpare som faktiskt är stötdämpare. Din dämpare nu från 2002 är garanterat inte mer än en fjäder, oljan har troligen kaviterat flera ggr om, packningarna är upplösta och "dämpnings"-förmågan är ett minne blott :(
En orginaldämpare har väldigt begränsat med inställningsmöjligheter, den är gjord för att fungera godtyckligt på vanlig väg i 1000 eller 2000 mil kanske.

Skulle föreslå att satsa på en Öhlinsdämpare t.ex.

//Nitrous
 

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
hmm en liten fråga, kan man delta med en ren banhoj dvs ej reggad, på bara körkort?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Hojen har gått 1600 mil med ny olja lite osv i gaffel lite då och då, visst ny skulle va nice men en justering kan ju inte göra saken sämre menar jag

Conny, jag vågar nästan slå vad om ett belopp på att det enda som kan justeras och gör skillnad är förspänningen på fjädern och det kommer bara betyda hur mkt fjäderstuds då får i hojen, den kommer inte orma sig mindre tyvärr :(
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kom igen nu, vi behöver lite mer deltagare om detta ska fungera.

Passa på för det blir en Super-dag, mycket färre antal än vanliga trackdays :tummenupp

Bullerdag = Alla kan köra oavsett avgasrör, ingen kommer kunna bli svartflaggad (om man inte pinkar olja eller har tappat ljuddämparen helt)! :banana
Vi kommer kunna mäta just ditt ljud om du önskar med den förbifartsmetod och placering som Mantorp Park använder, kan vara värdefullt som referens men är helt ovetenskapligt!

Transponders och timekeeping med Amigoo finns på plats :tummenupp

Instruktörer finns, alla är välkomna oavsett nybörjare eller proffs. Finns plats, grupp och utrymme för alla sorters talanger eller blivande talanger. Även dom som är bättre på att jonglera än att köra hoj är välkomna, vi kan hjälpa Er också till att bli bättre förare :tummenupp

SuperExtra - Gratis inträde till STCC finalen som går på lördagen 20 Sept. Biljett bokas via mail till Actionpics om du är anmäld :tummenupp

Mer info och bokning, läs första inlägget eller på www.actionpics.se .
Maila eller ring om du har frågor, än finns plats kvar i samtliga grupper.

Välkommen!
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Jag bokar in mig så fort jag fått tag i någon som kan jobba för mig:)
Och Marcus, regnar det så skall jag stå och tjöta på dig hela dagen i depån! Dessutom är det krav på att du fixar så jag tar PB med minst en sekund... Och slutligen, du måste erkänna att Honda trots allt är bäst.
Daniel
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag bokar in mig så fort jag fått tag i någon som kan jobba för mig:)
Och Marcus, regnar det så skall jag stå och tjöta på dig hela dagen i depån! Dessutom är det krav på att du fixar så jag tar PB med minst en sekund... Och slutligen, du måste erkänna att Honda trots allt är bäst.
Daniel

Jag säger JA till allt utom att Honda är bäst :)

Ps. det kommer inte regna, vi har en "Anli" :Bugar :yoparty

//Nitrous
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Conny, det är lite som Sandfållan skriver. I ditt med orginalstötdämpare så behöver du en ny stötdämpare som faktiskt är stötdämpare. Din dämpare nu från 2002 är garanterat inte mer än en fjäder, oljan har troligen kaviterat flera ggr om, packningarna är upplösta och "dämpnings"-förmågan är ett minne blott :(
En orginaldämpare har väldigt begränsat med inställningsmöjligheter, den är gjord för att fungera godtyckligt på vanlig väg i 1000 eller 2000 mil kanske.

Skulle föreslå att satsa på en Öhlinsdämpare t.ex.

//Nitrous

Äh, va fan, måste ju skriva något så jag agerar språkpolis:)

Det heter "original"?

Så nu har jag i alla fall skrivit något - psst, du blev inte sur nu va? Vill gärna behålla min bokning i racegrupp?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Bra sugen på att testa nya hojen... men en måndag innebär ledighet och skit som ska styras. :gnissla
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Vill så djävla gärna men har ingen som helst möjlighet att köra hoj på vardagar :( hoppas ni får det riktigt djävla sköj!!!!!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top