Läcker från kopplingskåpan packning Yamaha YZ450F

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Tjena!

Har en kompis med en YZ450F som har ett problem, den har börjat läcka olja ifrån packningen vid kopplingskåpan, det är ALDRIG ifrån samma ställe.

Han undrar vad sjutton det kan vara och vill ha tips, jag litar på hans kunskaper som inte är allt för stora, men detta är inget avancerat, korsdrar, drar lite åtgången, drar med moment, rengör ordentligt, ny packning(TRE totalt har gått åt), packningsytan är jämn och fin, inga jack, inga synliga sprickor finns.


Vad kan man testa? Tjockare packning? Packningssilikon? Packningssilikon + packning? PL400?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Är han hundra på att det verkligen kommer från kopplingskåpan? Kan varmt rekommendera silikon annars ;)
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Är han hundra på att det verkligen kommer från kopplingskåpan? Kan varmt rekommendera silikon annars ;)

Det är det han säger.
Jag har varit sjuk sen måndags och fick höra om problemet idag, ska försöka ta mig tid imorgon eller på lördag och ta mig över och glo, eventuellt testa själv, ärligt talat så är jag lite tvivelaktig till hans kunskap om man säger så, men detta är rätt simpelt..

Får testa silikon om det inte går annars! Såg att du fick ihop hojen, skönt! :tummenupp
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top